• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor ni köper om och om igen..

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag vet att det är vanligt bland många av oss, men jag är trots allt lite nyfiken på vilka klockor ni säljer men konstigt nog köper igen och oftast gör det flera gånger.

Alla har vi säkert olika anledningar till denna åkomma och oftast är det just "den" klockan man hela tiden kommer tillbaka till..

Den klocka jag kommer tillbaka till vare sig jag vill det eller ej är Speedmastern. Jag har nu haft denna klassiker i sju olika utföranden och märkligt nog slutar det alltid med att den säljs då den av någon anledning inte faller mig i smaken.. Jag har nu igen lyckats buda hem en 3572.50 och det lär inte sluta bra denna gång heller.

Jag gillar klockan på bild, blir lika motiverad till att köpa en varje gång jag ser ett skönt vristskott från någon av er men när den väl hamnar på min arm så är den död. Jag vill så gärna gilla den men jag och Speedmastern tycks ha drabbats av någon typ av olycklig kärlek.

Vilken klocka har ni som är ständigt återkommande och av vilken anledning?

Lånad bild från nätet:
photo-6.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
En rutinerad klocknörd lägger en speedmaster i bankfacket, och säljer den inte. Bär den ett par gånger om året.

Det blir billigare så, och smidigare.


Intressant idé.
Jag antar att alla bör ha den i sin klocklåda, för den känns kanske inte komplett utan speedmastern och det är därför man köper en varje gång den är borta..
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
2st Omega Mariner II, en är jag lycklig ägare till nu.

4st Seiko 6105, tuffa men kommer aldrig överens med dem. Aldrig mer...
 

Genta

Cartier
och innan dess en 16710. Hade tidigare inställningen att jag måste använda mina klockor regelbundet om de skulle få vara kvar, men det har jag gett upp. Att få plocka fram en nästan oanvänd GMT-C när det vankas tidszonsbyte känns både högtidligt och nödvändigt.
 

DrDre

Patek
Jag har också noterat att folk verkar ha en rätt stor omsättning på just Speedmasters. "Cant live with them, cant live without them" verkar det som?
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
8 Speedmaster pro/pre-pro men nu jä- är jag hemma???
5 dress-Patek, nu utan, o kollar inte heller, friskförklarad från Patekitisen?
+inne på min andra o sista identiska YM mid

Vare inte S.L. som sa att man måste köpa o sälja för att veta om man verkligen MÅSTE äga en viss modell? Den teorin förklarar kanske min YM men inte 8 speedys, där är det nog bara fördjupad kunskap och förvärrad dårskap som är förklaringen...
 

SenorE

Omega
Ägde min Speedy i ungefär två månader i somras innan den såldes, och nu blir jag sugen på att köpa en när jag ser modellen på bild. Vilar det en förbannelse över Omega Speedmaster Professional?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har inte riktigt fastnat i flipparsvängen så de klockor som har återkommit har varit billiga. skx-seikos och seiko snzh55.
Varför? För att boetterna är trevliga, man kan modda dem och lätt få igen pengarna när man tröttnat.
 
Antar att både Speedyn och en Sub är sådana klockor man kan köpa om och om igen, visst dom kan kännas lite tråkiga när man väl har dom men man kan inte sticka under stolen ätt dom är ikoner och designen är mer eller mindre fulländad, därav köps dom ofta tillbaka...

Personligen har jag inte köpt tillbaka någon modell (förutom) några 6309 Seikos...ev om man räknar min nya SMP beater, dock i quartz och tidigare hade jag Automaten...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Speedy Pro, är nu på den femte. Och då har det snurrat förbi en grabbnäve andra Speedy's också...

SEIKO försökte jag länge lära mig älska. Gick jättedåligt. So far. Ska kanske försöka igen. ;)
 
Topp