• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor ni vart besviken på EFTER köp

Uret

Cartier
Tanken slog mig idag att man har flippat många klockor men många gånger har det vart för att klockan inte fallit i smaken eller att klockan helt enkelt vart snyggare på bild än i verkligheten.
Ändå har jag flertal gånger köpt klockan i butik eller via F2 och försökt intala mig själv att jag gillar den men efter ett kort tag inte gillat klockan eller hittat något jag stört mig på.
Har ni upplevt samma och med vilken klocka såfall?

Jag postar ett exempel på en klocka jag gick och suktade efter i flera månader (då var jag ganska ny på klockor) var till och med inne i butik och köpte den ny men kort därefter tyckte jag den var alldeles för matt och ”inget hände” på tavlan för att få igång mig.

Ska tilläggas att smaken är som baken så vi alla har olika saker vi stör oss på.
 

Bilagor

  • BB0DE23D-9084-4D3B-A169-A86781DA8F5C.jpeg
    BB0DE23D-9084-4D3B-A169-A86781DA8F5C.jpeg
    142.5 KB · Visningar: 31
Senast ändrad:

NRE

Vacheron
2-Faktor
Jag var helt övertygad om att jag skulle älska turtle. Det gjorde jag inte, trots en förkärlek för billiga dykare från Seiko. Den såldes ganska fort. Blir nog Samurai igen vid tillfälle.
IMG_20180919_215302533.jpg
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jag var sjukt besviken på min första Rolex. Svart 16570. Förväntade mig mer efter jag bytt in min Aquaracer och Black bay för den. Fråga @TompaC :hilarious:

Men den växte på mig ändå, ish.

Men har haft massor av klockor som gjort mig besviken. Sinn 103 var bara kul i en kvart. Sub 114060 fick stanna 3-4 veckor och då kämpade jag verkligen för att älska den. Inte den det är fel på utan mig osv osv. :pirate:
 

Galaxy

Rolex
Kul tråd! Jag var fast besluten om att jag skulle älska PAM000 pga nyfunnen besatthet av Panerai, men den basmodellen var inte så rolig. Hade en svarttavlad 16200 från sent 90-tal som var ganska tråkig också, kändes väldigt ”mellan” vintage och modernt.

När det gäller tvärtom (klockor som varit över förväntan efter köp) är min före detta Oysterquartz 17000 favoriten. Ångrar fortfarande mycket att jag sålde den.
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Jag lista några exempel i denna tråd.

Några exempel:
Tag Heuer Formula ( kronan grävde in i min handled).
Luminox Recon (komposit klocka som skadades extremt lätt av skrapmärken) stora räfflor i boetten...
Certina DS multi -8 ( digiatala fönstret för litet)
Fortis Monolith ( kunde inte skilja på timvisaren och minut visaren)
Roamer searock pro ( urtavlan och timmarkeringarna bländade)
Certina DS action diver quartz. (klockan upplevdes som barnstorlek) inte som dykarur.
Citizien Eco-zilla ( för hög, träffade varenda dörrkarm jag mötte )
Casio Gshock GA-100 ( visarna saknade lume) kom på detta när det blev mörkt
MK II paradive ( bezeln och kronan dåligt tillverkad)
Certina DS Podium precidrive (känslan var inte solid) tryckknapparna lösa?
Seiko sportura kinetic GMT. (laddning av batteriet fungerade dåligt) Armbandet och boettens utformning passade inte min handled

https://klocksnack.se/threads/vad-får-er-att-sälja-en-klocka.86470/
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
S&S Worldtimer 41 mm kändes finfin hos AD men redan samma kväll började jag störa mig på proportionerna i urtavlan där jag tycker man hamnat helt snett jämfört med 36 mm modellen. Så annonserade ut den direkt :confused:
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
S&S Worldtimer 41 mm kändes finfin hos AD men redan samma kväll började jag störa mig på proportionerna i urtavlan där jag tycker man hamnat helt snett jämfört med 36 mm modellen. Så annonserade ut den direkt :confused:
Har precis samma erfarenhet. I kombination med det blänkande glaset så kändes den rätt billig på något sätt. Gjorde mig extremt uttråkad.
 

ChumpTime

Panerai
Daytona 116500LN. Kanske den mest hajpade klockan då och nu. Tyckte mest att den kändes som en skramlig leksak på armen. Fick bli en Deepsea istället.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Rolex...
7B7DF476-432C-4053-B947-3D839A37742C.jpeg

Rassliga länkar och överprisade, här är mina 5 Rolex 16570 första jag höll i tvekade jag på om det verkligen var en äkta... men cert, verk och allt stämde... skräp!
0C224E19-FC41-4B8B-97C5-D8ADB803D850.jpeg

Kolla indexen och brezeln... sen saknas radien på boetten! Ful!
A2870EC7-DC3D-4097-88B7-9B5D31EC3848.jpeg

Gillade dock 216570 som faktiskt var bra trots att den var överprisad med tanke på tillverkningen och materialet!!
 
Senast ändrad:

Hangarhunden

Cartier
DJ41
Valde mellan den och Explorer II 42mm. Lät "hjärnan" styra, och kämpade sedan i månader att gilla den, men om inte hjärtat är med så...
Världens minsta 41mm? Tror jag mätte den till 39,5mm.
 

Admm

KS Explorers Club
Tudor Black Bay
Övergången mellan det allt för tjocka caset till länk eller band var helt enkelt för stort och inte alls snyggt i min mening, klockan var helt enkelt för tjock.
Vilken black bay tänker du på?
När det gäller 79230 kan jag tycka den är för tjock, medans 79220 sitter perfekt på mig!
 

Admm

KS Explorers Club
Menar såhär, se denna bild som jag ärligt stulit på nätet
Tudor%20Black%20Bay%20Black%20Case%20Side_0.JPG

Boettens tjocklek är två tre ggr tjocklek mot länken och blir i mitt tycke lite lustig övergång där och jag kunde inte släppa just detta alls.
Blir svårt att släppa något när man har hakat upp sig haha.
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Rolex...
7B7DF476-432C-4053-B947-3D839A37742C.jpeg

Rassliga länkar och överprisade, här är mina 5 Rolex 16570 första jag höll i tvekade jag på om det verkligen var en äkta... men cert, verk och allt stämde... skräp!
0C224E19-FC41-4B8B-97C5-D8ADB803D850.jpeg

Kolla indexen och brezeln... sen saknas radien på boetten! Ful!
A2870EC7-DC3D-4097-88B7-9B5D31EC3848.jpeg

Gillade dock 216570 som faktiskt var bra trots att den var överprisad med tanke på tillverkningen och materialet!!
Burn! Men villig att hålla med..är bara den "bespottade" nya Air-kingen som jag behållt av alla rollar.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
SS Royal Steel 41
Rätt tråkig, gillade inte det runda datumfönstret och klockan var för stor för dess design. Saknade länk och jag blev inte vän med det medföljande läderbandet. Till det positiva var att den höll tiden väldigt bra.
B52C04DC-DA42-46D0-8826-F21793B0B62E.jpeg
 
Topp