• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor och säkerhetskontroll på flygplatser

Usch otäck upplevelse nyss. Fick ta av mig klockan i kontrollen på Mauritius på väg till Dubai. Sa att jag ogärna gör det men hade inget val. Lägger klockan i hatten och skickar in den. Blir ändå utplockad och får en snabb genomkänning av det lilla jag ĥar på mig. Går tillbaks till bandet och klockan är borta. Frågar var f-n min klocka är och får lite småpanik.

Klockan ligger fastkilad mellan bandets gummiband i en skarv. De lyckas ta loss klockan och jag får den. Ger personalen en utskällning får dålig hantering. Tydligen så hade de gummigrejorna som är före och efter scanningsgrejen vänt på hatten så den åkte av plastlådan.och klockan åkte då också av och låg helt fritt på bandet. Lyckligtvis så klarade klockan sig mirakulöst nog från en enda repa. Den är ju helt ny också.

Visste detta skulle hända när man inte bär långärmat och kan gömma klockan. Ska dra lärdom av detta.

Sitter nu på loungen och lugnar ned mig med lite vin.

17048213506512456319011946760164.jpg

Usch otäck upplevelse nyss. Fick ta av mig klockan i kontrollen på Mauritius på väg till Dubai. Sa att jag ogärna gör det men hade inget val. Lägger klockan i hatten och skickar in den. Blir ändå utplockad och får en snabb genomkänning av det lilla jag ĥar på mig. Går tillbaks till bandet och klockan är borta. Frågar var f-n min klocka är och får lite småpanik.

Klockan ligger fastkilad mellan bandets gummiband i en skarv. De lyckas ta loss klockan och jag får den. Ger personalen en utskällning får dålig hantering. Tydligen så hade de gummigrejorna som är före och efter scanningsgrejen vänt på hatten så den åkte av plastlådan.och klockan åkte då också av och låg helt fritt på bandet. Lyckligtvis så klarade klockan sig mirakulöst nog från en enda repa. Den är ju helt ny också.

Visste detta skulle hända när man inte bär långärmat och kan gömma klockan. Ska dra lärdom av detta.

Yikes! Vilken tur att det inte slutade värre!

Yikes! Vilken tur att det inte slutade värre!
Ja, fy fan alltså. Jag som tar hand om mina klockor som en manisk perfektionist och så händer detta. Klockan har ju noll hairlines också. Helt otroligt att den klarade sig utan en skråma. Hade ju lätt kunnat vara lite sand eller så på bandet och gjort rejäla repor. Men gummiduken låg på glaset och bezelen och gnussade.

Börjar bli lugn efter två glas champange och lite rödvin 🥳

Ja, fy fan alltså. Jag som tar hand om mina klockor som en manisk perfektionist och så händer detta. Klockan har ju noll hairlines också. Helt otroligt att den klarade sig utan en skråma. Hade ju lätt kunnat vara lite sand eller så på bandet och gjort rejäla repor. Men gummiduken låg på glaset och bezelen och gnussade.

Börjar bli lugn efter två glas champange och lite rödvin 🥳
Förstår dig, men som min andra hälft brukar säga "det är för att du är så dj..la noga med dina grejor det händer" med det sagt, det skulle kunna hända mig. Skönt iaf att det gick bra!

Jag vet att det går att gå igenom med den på Arlanda, fick tydlig info om det från killen i kontrollen att jag kunde ha kvar klocka, ring och bälte på. Men utomlands kör jag på att lägga ned den i etui som jag sedan lägger i glasögonfodral som i sin tur lindas in i en extratröja jag alltid har i handbagaget. Känns rätt riskfritt och om någon skulle vilja komma in och ta den är det en jävla massa lager att gå igenom och på den tiden kommer det hinna vara mer synd om den än mig kan jag säga.

Den här tråden finns redan, varför skapa en ny?

Den här tråden finns redan, varför skapa en ny?

Måste vara mod som lyckats skapa en ny tråd. Ser att jag är första kommentar i denna men jag la den i tråden du länkar. Inte som en egen tråd... Min initiala kommentar var till och med ett svar på ett annat inlägg i den tråden som redan finns...

Tillbaka
Topp