• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor och skjorta

Case

Panerai
Älskar den bilden på honom eftersom den väcker så många frågor: ska slipsen verkligen sitta snett? Hur opraktiskt är det varje gång han ska kolla klockan och måste dra upp kavajen 15 cm? Den största frågan är ändå den gällande frisyren: räckte pomadan inte till sidorna eller är tanken att det gråa ska leva lite vilt?
Svaret på alla dina frågor är "sprezzatura" ;)
 

Case

Panerai
Älskar den bilden på honom eftersom den väcker så många frågor: ska slipsen verkligen sitta snett? Hur opraktiskt är det varje gång han ska kolla klockan och måste dra upp kavajen 15 cm? Den största frågan är ändå den gällande frisyren: räckte pomadan inte till sidorna eller är tanken att det gråa ska leva lite vilt?
Bäst jag länkar till Wikipedia innan någon får för sig att googla sprezzatura och råkar klicka in på bildgoogle, som är fullt med pappskallar till påfåglar från Pitti Uomo i Florens och som är raka motsatsen till vad ordet egenligen betyder.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sprezzatura
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Snyggt! Vilket märke kör du m2m på? :)
Jag kör stenhårt på Etons skjortor som sitter bra på mig men ska jag vara petig vill jag ha 1-2cm längre ärm, särskilt under kavaj.

Det är fortfarande Eton men deras M2M.
Perfekt att helt kunna välja tyg, knappar, trådat, krage, monogram och givetvis mått mot ett litet tillägg.
Tror att de flesta Eton återförsäljare tillhandahåller den tjänsten.
NK och Åhlens i Stockholm gör det i varje fall och det räcker med att ta måtten en gång sedan har Eton dem.
 
  • Like
Reactions: LS

egbert

Panerai
image.jpeg

Nummer 1...
Check.

Affirmative.
 

Makkanxd

Rolex
Tycker absolut du ska köra som bild 1. Vik upp den eller köp en ny skjorta :cool:
Jag kör på en normal tiger of sweden (på denna bild)
 

Bilagor

  • 12735729_10206998570020252_302616231_n.jpg
    12735729_10206998570020252_302616231_n.jpg
    10.2 KB · Visningar: 60
Topp