• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor och yrken

jhm

Panerai
Det är mycket bättre om du använder "svara" knappen istället på den du vill citera Konsul
Då får även den personen en notis om det och kan svara dig. Och vi andra ser vem du citerar. :)


Så olika det kan vara i olika forum. På ett helt annat ställe blev jag vid tillfälle utskälld för att jag "missbrukade" citatfunktionen istället för att bara svara i tråden. Känns som att jag kommit till ett bra forum den här gången. :)
 
Mekanikingenjör.... Rolex SubC och Explorer, några 80-90 tals breitlings.. Majoritet: Certina, Tissot och Seiko och diverse parfymklockor.
På inköpsavdelningen finns det godbitar som DD, vintage Rolex Daytona och Omegor..
Detta låter som en inköpsavdelning som jag vill jobba på! Betydligt bättre än min nuvarande :)

Några vakanser?? :D
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Har en grym arbetsplats för klockspaning. Mina kollegor rastar Panerai, Rolex, och IWC och flertalet kunder har grymma klockor. Idag hade tex en kund en 116515 LN och igår såg jag en Sky-dweller. Annars är det en jävla massa mellanmjölks sportrolex och en och annan Omega. Har även en kund med 1680 men totalt brunt insert som jag älskar. Dock är han själv medveten om värdet så det går inte att försöka köpa loss det. har även sett en 2-3 st patek på plats under senaste året med.
 
Har en grym arbetsplats för klockspaning. Mina kollegor rastar Panerai, Rolex, och IWC och flertalet kunder har grymma klockor. Idag hade tex en kund en 116515 LN och igår såg jag en Sky-dweller. Annars är det en jävla massa mellanmjölks sportrolex och en och annan Omega. Har även en kund med 1680 men totalt brunt insert som jag älskar. Dock är han själv medveten om värdet så det går inte att försöka köpa loss det. har även sett en 2-3 st patek på plats under senaste året med.
Du jobbar med??


Hmm gissar på finans eller byrå ;)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jobbar med "data och sånt"... Förutom Rolex och Breitling på chefer och projektledare så har jag sett Moto360, diverse binära klockor och ett och annat aktivitetsband. Inte så spännande med andra ord.
 

MariaE

Panerai
Sitter på ett kontor fyllt med kvinnliga unga mellanchefer inom vård/omsorg.. Jag har bara MK, marc och färgstarka ur och penn runt mig. :wtf:
När jag har träff med mina kollegor ute i landet, som alla är jurister, så får jag se IWC och Certina annars är det naket.
 

pederr

Cartier
Jobbar inom akademin och ser enstaka Omega, Longines och SjööSandström - alltid lågmält och inte sällan arvegods..
Skulle bli rätt förvånad om jag mötte någon i "branschen " med en jättebratte och en massa armband.
 

Bosse

Friends of KS
Gör lite av varje innom produktion av FMCG

En mögelintresserat , en SM300, en Oris, ett par Certina och TAG annars nada. Lite bättre på diverse externa besökare, PO, Sub, Corum, IWC Flieger och Inge men dock mest wasteland

Hört i korridoren: "lägger man 5000 Sek så behövs inte mer för det blir inte bättre"
Ingen kommentar....

//Bosse
 

Vincent

Cartier
Kränger skidor/säljcoach. vad jag har sett så är det bara jag och regionchefen som rullar breitlings resten har pulsklockor.
bc603fc49913822689c725a02b393d2c.jpg
 

ThomasG

Omega
Sportbranschen, så mest puls/gps-klockor. Men faktiskt även förvånande många Rolex, samt någon Omega, Tag Heuer och till och med en Jaeger.
 
Personalkoordinator (vilken jävla titel) på lokaltrafiken och på tjänstemannasidan några Seikos i övrigt en fejkrolle sedan mest nakna handleder.
Bland de drygt 400 förarna finns en Breitling och en Certina, that's it.
 
Topp