• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor och yrken

Konsul

Cartier
Yrke: bloggare. Tydligen dominerar rollar. Frågan är om de är äkta? (Bild lånad från Mangusta).



Vintage92 skrev: ↑
Hannah Graaf - Rolex
Kina men jag tycker den ser äkta ut
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Teknolog på LTU, bland mina klasskamrater ser jag mestadel DW/Gant, någon sportar en Certina tror jag.
Det satt däremot en och surfade på KS en rad framför mig på en lektion, vi får se när han träder fram.
 

Espresso

Cartier
Jobbar på en nischbank, det känns som att det endast finns två märken som sportas här IWC eller Rolex. Försöker själv stå ut lite med Bretiling, Ulysse Nardin, Tissot och Mondaine. Men snart ska det växlas upp en nivå :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Du verkar vara en mångsysslare Konsul :) Det påminner mig om företaget Svenska Filmpoliserna AB (som tyvärr gick i konkurs). Deras bolagsbeskrivning löd:

"Bolaget ska bedriva uthyrning av polisiärt material och polisbilar för filminspelning, fårklippning, bygg och hantverk, VVS, motorcykelcirkus, bilreparationer, stuntman och maskinförarentreprenad samt annan därmed förenlig verksamhet."
 

Konsul

Cartier
Yrke: urmakare! Finns det vissa märken och modeller och varför ? Är ni som verkligen har kunskap relativt sams eller är det splittrat?
 

Konsul

Cartier
Du verkar vara en mångsysslare Konsul :) Det påminner mig om företaget Svenska Filmpoliserna AB (som tyvärr gick i konkurs). Deras bolagsbeskrivning löd:

"Bolaget ska bedriva uthyrning av polisiärt material och polisbilar för filminspelning, fårklippning, bygg och hantverk, VVS, motorcykelcirkus, bilreparationer, stuntman och maskinförarentreprenad samt annan därmed förenlig verksamhet."
Jag kör på allt som kan ge stålar. Absolut ingen stil.....
 

Konsul

Cartier
Yrke: Amish! Klockförbud!!!

The Amish are not allowed to use watches. They are a functional item but threaten the values of community togetherness (this is usually a value that items are checked against when bishops discuss its allowance). Watches are a way for Amish individuals to check the time, and as such, support "rush" and hurry. These contradict the value of Gelassenheit, which encourages yielding and a slow lifestyle. Reflection has nothing to do with the item. In fact Amish individuals are allowed to own mirrors in their homes, they are just usually fewer and smaller.
 

David74

Omega
Jobbar med arbetsrätt och lobbyism. Förutom mina klockor finns det en Sub TT, en IWC Portuguese och en S&S. Rätt klent på 150 pers.
 

Apansson

Torpare
Cykelbranschen. Folk rullar med suunto och garmin även på jobbet - sanslöst opassande. Vice VD har dock köpt en beggad SMP. Verkstadskillarna kör iofs Certina och dylikt, och en av dem äger en daytona som tyvärr inte används på jobbet :(
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Yrke: engelsk rockstjärna, Sportar Casio!

image.jpg
Shane MacGowan är absolut inte engelsk! Jag vill påstå att han är Irländare men kan gå med på att kalla honom för irländsk-brittisk då han är född i Kent men uppvuxen både på Irland och i London!

När det gäller denna tråd så är den absolut intressant och stundtals rolig men hade varit mycket bättre om personer skrev om sina riktiga yrken (läs: att TS skippar att rabbla slumpvis valda yrken och sedan en spekulation i vad denna yrkesgrupp bör för klocka).

IMHO, just my 2 cent, bla bla och en näsduk till dig som nu bölar att jag är okänslig, näthatare, elak osv.

PUSS
 
Topp