• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor på Nyhetsmorgon strax

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Äh... Steffo är inte nöjd, inte jag heller.

2015-09-03_09-26-13.jpg
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Såg inte programmet, men tänker att även om det är "skitklockor" så visar det att intresset för klockor ökar. Kanske är det så att man fortsätter och tittar efter något intressantare när man får möjlighet. Jag tycker att det är kul att man kör mer om klockor oavsett!:)
 

Bodén

Panerai
Om man tvunget ska ta dit modefolk för att prata om klockor kan man väl ringa Sofi Fahrman som föredömligt bär Daytona.
 

Yo-han

Troll probationary
Har två kompisar som jobbar med att programmera satteliter, kan bara tänka mig deras indignation när dom har peppat på ett inslag om esrange i "landet runt" under en vecka. Sen är det värsta målgruppsanpassat och oinitierat! Chocken! Förödmjukelsen! Ramaskriet!
 
  • Like
Reactions: JLW

Wboy

Panerai
Hela grejen med "mode" är ju att det svänger med nya stilar två gånger om året. Men inte fan svänger ens modeklockorna så ofta? För folk som är på allvar stil- och modeintresserade och köper, låt säga en Armani-kostym, köper ju aldrig någonsin en Armani-klocka. Och de som köper en Armani-klocka har ju inte ens råd att köpa en ny klocka varje säsong.

Nej mode- eller parfymklockorna är verkligen ett sjukt oklart fenomen. Egentligen borde man totalt bojkotta alla märken som producerar sådana.

(Side note: Dior homme hade åtminstone mekaniska klockor för några år sen vet jag och kändes välgjorda på ett helt annat sätt (och till ett helt annat pris).)
 
  • Like
Reactions: JLW

KenKun

Patek
2-Faktor
En kollega visade stolt upp sin nya GANT, som han hade köpt på rea. Schysst sa jag, och tänkte inte mer på det.
Igår gick han fram till mig och sa att han hade spanat in en Armani klocka.
Undrade om det inte var dags att köpa en riktig klocka istället. Han skrattade och gick därifrån!
Fick gå till honom och förklara hela grejen med Mode-klockor, att de tillverkas i Kina och att modehusen bara slänger på sin logga på dem.

Enligt honom kände han nästan på sig att det var så, men jag tror inte att han bryr sig. Han är den typen som har det bra ekonomiskt, men beslutar sig ändå för att binda sin ränta vid dessa tider på 2 och 3 år, eftersom det är fel att räntan är så låg just nu. No kidding!
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Tror dock att man måste acceptera att det ser ut så här; alla är inte intresserade av ett bra hantverk utan gillar bara "glänsande" saker. Detta kan appliceras på mycket mer än klockor och i min bok så måste det få vara ok. Att exempelvis lägga 5k på ett par nya skor eller 300 kr/kg för en entrecôte är det inte alla som kan tänka sig och det köper jag.

Kvalitet kostar och även om jag kan tänka mig att betala för det så förstår jag att vissa hellre köper klockan från GANT, skorna från Håkanssons och, när helgen kommer, lägger en fläskytterfilé på grillen.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Tror dock att man måste acceptera att det ser ut så här; alla är inte intresserade av ett bra hantverk utan gillar bara "glänsande" saker. Detta kan appliceras på mycket mer än klockor och i min bok så måste det få vara ok. Att exempelvis lägga 5k på ett par nya skor eller 300 kr/kg för en entrecôte är det inte alla som kan tänka sig och det köper jag.

Kvalitet kostar och även om jag kan tänka mig att betala för det så förstår jag att vissa hellre köper klockan från GANT, skorna från Håkanssons och, när helgen kommer, lägger en fläskytterfilé på grillen.
Ekonomin styr nog valet av produkt mer än vad intresset gör.
 
Topp