• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor på Nyhetsmorgon strax

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Fast det galna är ju då varför man köper just ett "modemärke" som Gant eller Armani och inte lika gärna Tissot eller Certina eller något mer lågprisat klockmärke. Om en Gant-klocka varken har kvalitet eller en egen stil är det ju bara själva loggan kvar.
Gant Park Hill tycker jag är snygg och med egen design. Nästan den enda jag har hittat med datumet som en subdial kl 3. Den andra med detta är ett schweiziskt ur (Undrar ni vilket märke som var först? Svaret kan förvåna! :D)
gant_w10005-1000x430.jpg
maxresdefault.jpg
 
Senast ändrad:

Wboy

Panerai
Gant Park Hill tycker jag är snygg och med egen design. Nästan den enda jag har hittat med datumet som en subdial kl 3. Den andra med detta är ett schweiziskt ur (undrar vilket märke som var först? Svaret kan förvåna! :D)
gant_w10005-1000x430.jpg
maxresdefault.jpg
Zenith har ju en modell som är väldigt lik också även om det är sub-sekund på den som jag minns. Vet i alla fall inte om jag skulle gå så långt som att kalla detta en "egen design".

Jag tycker inte denna Gant är snyggare än någon annan jag sett.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Zenith har ju en modell som är väldigt lik också även om det är sub-sekund på den som jag minns.

Jag tycker inte denna Gant är snyggare än någon annan jag sett.
Jag gillar just datumvisningen på denna. Lyfter en annars minimalistisk look. Skulle nog ha köpt en om det inte varit en Gant.
 

Dr Stein

Cartier
Jag köpte en gång en armaniklocka, trots att jag redan hade en fantastisk seikoklocka. Men jag var 20, de första löneutbetalningarna började ackumuleras, och jag var sugen på en ny klocka. För mig stod Armani för kvalitet och jag trodde att man fick vad man betalade för. Armaniklockan kostade dubbelt så mycket som seikon, hade sämre kvalitet och sämre funktioner samt pajade efter bara ett år (medan seikon överlevde precis allt!) Men hade jag inte så småningom hittat till klocksnack hade det lätt kunnat bli en annan Armani, eller Gant. Tycker ofta de har snygg design (om än ofta lånad) och har rätt hyfsad finish. Tycker inte alls det är konstigt att folk köper det, även om jag inte skulle göra det idag. Tycker de billigaste ur&penn-klockorna är ett konstigare val. Eller att alla, precis alla, vill bära ha en Daniel wellington...
 
Topp