• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor på Oscarsgalan

DrDre

Diamant
Hodinkee har kollat in klockorna på röda mattan. Här är några av dem. Det finns fler här:
http://www.hodinkee.com/articles/oscars-2016-edition-the-88th-academy-awards

Redmayne bär en Omega Globemaster
yuyu.jpg

omega_globemaster_02.jpg

Seacrest med en vintage Daytona
we.jpg

10403661573_120114b077_b.jpg

Steve Carrell med en JLC
77.jpg

77a.jpg

Dev Patel (med en fruktansvärt illa sittande smoking och skjorta?) men med ett modigt klockval. IWC Portuguese 7 dagars.
6.jpg

6a.jpg

Liev Schneider En Tiffany
4.jpg

5.jpg

Fassbender LUC Chopard
2.jpeg

3a.jpg

Jag undrar hur mycket produktplacering som förekommer? Seacrest med daytonan var ju creddig. Nästan så han kommer undan med den fula smokingen.

Jag undrar hur mycket produktplacering som förekommer? Seacrest med daytonan var ju creddig. Nästan så han kommer undan med den fula smokingen.

Det förekommer nog en del sådant. Det som förvånar mig mest är dock hur förhållandevis illa klädda många av dem är, trot att de förmodligen också är sponsrade med kläder. Hur kan en designer vilja sätta sitt namn på ngt som sitter så illa och varför har inte högprofilkändisar gått till en vettig butik/skräddare som hjälpt dem när man ska visa upp sig och sina kläder för hela världen. Inget fel att inte vara så intresserad av stil och kläder, men att inte be om hjälp på en sådan här tillställning?

Det kan ju ha en viss charm på studentbaler att man har en illasittande frack (ofta ngt man lånat av kompis eller släkting) och det är väl en del av konceptet. Men på en oscarsgala och när man tom ska stå på scenen, då borde väl försöka få till det bättre än tex Patel ovan? Hans smoking sitter tom sämre än min studentfrack som jag lånade av morfar (och som nog var 70 år gammal och i ngt tjockt ylletyg som blev fruktansvärt varmt).

Dåliga smokingur! Kanske inte så oväntat då de är sponsrade men ser det inte illa ut med så stora/sportiga ur? De ser även ut att sitta löst av någon anledning... En känd handled på galan är nog värd ett par kronor.

Steve carell's och Redmaynes smokingar var ju riktigt fina. Ser inget jättefel i fassbenders heller.
Klockvalen är väl inte svinflådiga men inget jättedåligt heller?

Steve carell's och Redmaynes smokingar var ju riktigt fina. Ser inget jättefel i fassbenders heller.
Klockvalen är väl inte svinflådiga men inget jättedåligt heller?

Några av de värre exemplen finns väl i länken. Men, på en smoking (och kostymm mörk i synnerhet) måste, utan några som helst undantag, manschetten synas. Annars ser det ut som en ytterrock. Se instruktioner nedan :)

Fel:

8.jpg

zx.jpg

6.jpg

Rätt:

f2e232c34849649a9cf8ebd26c8e8c10.jpg

james-bond-sean-connery-black-and-white.jpg

Och bilden alla här på forumet redan sett 1000 ggr
tux-connery2_3385502b.jpg

Tillbaka
Topp