Jag har kollat runt lite på forumet men inte hittat en tråd som direkt samlar tips om klockresor, klockor utomlands, events osv.
Här kan vi samla allt på ett ställe;
Frågor och tankar jag som trådstartare har är exempelvis;
Vilken stad kan varmt rekommenderas för klockinköp/tittande/vintage?
London - Känns som "alla stora" har Boutiquer här, men vad jag kunnat se är utbudet uselt hos typ alla tillverkare, inte bara Rolex utan även AP, Patek m.fl. Stämmer detta?
Paris - Hur bra är Paris om man vill kombinera resa med klockor? GS öppnar ju första europeiska Boutiquen nu i vår.
Milano - Någon med erfarenhet här? Jag har fått en känsla att utbudet är bättre här.
Hong Kong - Har läst på forumet att det är kaos bland gråhandlarna i världens klockmecka. Är det hit man ska åka?
NYC - Hur är NYC?
Ja ni fattar hur jag tänker här...
När det gäller events såg jag att det var ett större klockevent på gång i London.
London Watch Show. https://thelondonwatchshow.com/
Någon som har koll på detta och tänkt åka/vart på liknande events?
Tips om events i Sverige? Typ Watchout eller liknande men kanske mindre events på gång?
Tipsa gärna och fyll på här.
Här kan vi samla allt på ett ställe;
Frågor och tankar jag som trådstartare har är exempelvis;
Vilken stad kan varmt rekommenderas för klockinköp/tittande/vintage?
London - Känns som "alla stora" har Boutiquer här, men vad jag kunnat se är utbudet uselt hos typ alla tillverkare, inte bara Rolex utan även AP, Patek m.fl. Stämmer detta?
Paris - Hur bra är Paris om man vill kombinera resa med klockor? GS öppnar ju första europeiska Boutiquen nu i vår.
Milano - Någon med erfarenhet här? Jag har fått en känsla att utbudet är bättre här.
Hong Kong - Har läst på forumet att det är kaos bland gråhandlarna i världens klockmecka. Är det hit man ska åka?
NYC - Hur är NYC?
Ja ni fattar hur jag tänker här...
När det gäller events såg jag att det var ett större klockevent på gång i London.
London Watch Show. https://thelondonwatchshow.com/
Någon som har koll på detta och tänkt åka/vart på liknande events?
Tips om events i Sverige? Typ Watchout eller liknande men kanske mindre events på gång?
Tipsa gärna och fyll på här.