• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor, resor & events - Samlingstråd

Bondegatan

Silver
2-Faktor
Jag har kollat runt lite på forumet men inte hittat en tråd som direkt samlar tips om klockresor, klockor utomlands, events osv.

Här kan vi samla allt på ett ställe;
Frågor och tankar jag som trådstartare har är exempelvis;
Vilken stad kan varmt rekommenderas för klockinköp/tittande/vintage?

London - Känns som "alla stora" har Boutiquer här, men vad jag kunnat se är utbudet uselt hos typ alla tillverkare, inte bara Rolex utan även AP, Patek m.fl. Stämmer detta?
Paris - Hur bra är Paris om man vill kombinera resa med klockor? GS öppnar ju första europeiska Boutiquen nu i vår.
Milano - Någon med erfarenhet här? Jag har fått en känsla att utbudet är bättre här.
Hong Kong - Har läst på forumet att det är kaos bland gråhandlarna i världens klockmecka. Är det hit man ska åka?
NYC - Hur är NYC?
Ja ni fattar hur jag tänker här...

När det gäller events såg jag att det var ett större klockevent på gång i London.
London Watch Show. https://thelondonwatchshow.com/
Någon som har koll på detta och tänkt åka/vart på liknande events?

Tips om events i Sverige? Typ Watchout eller liknande men kanske mindre events på gång?

Tipsa gärna och fyll på här.

Jag åker till London på torsdag nästa vecka. Kommer att vara på London watch show på lördag. Är det någon mer än jag som ska dit och träffa Archie?

Jag slår ett slag för Rom.

Ett bra utbud med de flesta stora namnen och en hel del ADs med lite gott och blandat. Alla lyxtillverkare har sina butiker i närheten av spanska trappan.

Det jag gillar mest är mängden vintagebutiker, finns både de med riktiga dyrgripar men även mer överkomliga klockor. Svårt att fynda vintage då befolkningen överlag har bra koll på klockor och priserna är satta därefter. Finns iallafall mycket kul att kolla på i vintageväg.

Gällande storspelarna så har jag inte ens bemödat mig gå in hos PP, AP osv så kan inte säga så mycket om utbudet.

Är man i stan en söndag så finns Mercato Trastevere att besöka. Mycket skit och kopior men har man tur och ett vältränat öga så går det att fynda!

Tillbaka
Topp