• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor signerat signore Squarzi

Falcone

Cartier
2-Faktor
Inte helt säker på att den är "fel" (har sett andra brittiska militärrolexar som målats om eller försetts med "egna" tavlor). Det råder dock inget tvivel om att det ser förjävligt ut.

Sådär - då har jag fått det bekräftat. Urtavlan är, för att citera den som kanske kan mest på området -"Completely and utterly fake".
image-jpg.20655
 

Whedda

Rolex
Utan att vara expert är jag väldigt skeptisk till Big Crownen vilket är jävligt märkligt med tanke på den övriga samlingen...

Mina favoriter är hans Patek 3970, Nautilus och Vacheronen i stål (?)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Han skriver faktiskt själv på instagram att den är äkta, men väääldigt ovanlig, och producerad för "Royal army special supply". Han känns väl inte som en person som köper på sig fake?
 

Whedda

Rolex
Han skriver faktiskt själv på instagram att den är äkta, men väääldigt ovanlig, och producerad för "Royal army special supply". Han känns väl inte som en person som köper på sig fake?

Nej men jag litar 1000% mer på Mike Wood (en av världens absolut främsta experter på framför allt Submariners och milsubs) om han säger att tavlan är tokfejk. Ingen har ju bekräftat äktheten i de övriga heller även om jag inte menar att de behöver va fejk.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Topp