• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor som är partner "tvingat" er att sälja.

Patrike

Omega
Genomförde just årets städning av datorn och hittade ett foto på ett par gamla kära vänner, som inte längre finns kvar i min tillvaro.

Den ena stackaren, DJ´n, fick utstå diverse påhopp från min kära flickvän. Till slut fick Dj´n nog av alla nedvärderande kommentarer och valde att söka sig ett nytt hem, via blocket. Droppen var när den kallades "tjejklocka" pga dess 36mm. :chicken:

Har något liknande hänt er, eller står ni emot alla påtryckningar? :)

4UWPog0.jpg
 

jabla

Sarlacc
Hur kan man sälja en Datejust med rött datum bara för någon kallar den tjejklocka? en blå tavla på den så har du den perfekta killklockan. :)
 

Patrike

Omega
Hur kan man sälja en Datejust med rött datum bara för någon kallar den tjejklocka? en blå tavla på den så har du den perfekta killklockan. :)


Den tillsammans med Reverson var min drömduo när jag var 20 år gammal. Sedan har det bara gått utför. Gillade DJ´n starkt. Det var dock storleken på 36mm, inte färgen på tavlan som gjorde att den var aningen liten för min del. Önskar att jag hade lite mindre handleder, för då skulle jag kunnat uppgradera till en DD 36mm istället.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Den tillsammans med Reverson var min drömduo när jag var 20 år gammal. Sedan har det bara gått utför. Gillade DJ´n starkt. Det var dock storleken på 36mm, inte färgen på tavlan som gjorde att den var aningen liten för min del. Önskar att jag hade lite mindre handleder, för då skulle jag kunnat uppgradera till en DD 36mm istället.

Hur stora handleder har du? 30cm?
 

Patrike

Omega
Hon var inte förtjust i 36 mm DJ´n, men gillar min GMTIIc SS. Tycker även att en helguld AP RO 41 mm är godtagbar. Dock tyvärr aningen skeptisk till DDII RG som jag suktar lite efter.
 

Patrike

Omega
Tvinga är ju ett starkt ord. Men som någon skrev i en annan tråd: "happy wife, happy life". Så man försöker ju känna av läget...


Tvinga kan jag väl inte kalla det per se. Men när man får till kommentar "vilken fin klocka, men är det verkligen en herrmodell". Så blir man ju aningen frustrerad. När det fortsätter med "den där är ju faktiskt ändå mycket finare.... även om din är fin med". :)
 
Jag sålde en DJ guld/stål för när jag skulle använda den satt den redan på damens handled. Eller låg i någon av alla hennes väskor och samlade repor.
Såg inte alls fint ut på hennes smala handleder.
Så jag gjorde oss båda en tjänst och avyttrade den.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Skulle aldrig sälja en klocka om jag själv inte vill det

Visade en bild på en JLC reverso som jag är lite sugen på, den fick däremot omdömet "tjejklocka" av fästmön. Men det hindrar inte mig från att fortsätta projektera...
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Frugan tycker att jag ska sälja Aquanauten för att "den är ju så liten". Själv har hon hittat en Michael Kors som hon tycker är fin och hade kunnat tänka sig. Tycker att det säger en del om hennes klockintresse. :facepalm:

Får tillägga att jag står emot dessa kommentarer. :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Tvinga kan jag väl inte kalla det per se. Men när man får till kommentar "vilken fin klocka, men är det verkligen en herrmodell". Så blir man ju aningen frustrerad. När det fortsätter med "den där är ju faktiskt ändå mycket finare.... även om din är fin med". :)
Vem av er är den kunniga gällande klockor och dess ursprung? ;)
 

Patrike

Omega
Vem av er är den kunniga gällande klockor och dess ursprung? ;)


Hehehe förvisso.

Det är dock intressant att se hur olika medlemmar här på forumet ställer sig till frågan. Antingen är det "happy wife, happy life", eller "ber hon mig byta klocka, byter jag henne".

Påminner lite om svaren i en annan av mina startade trådar. Vissa bryr sig om vad omgivningen kan tänkas tycka, andra absolut inte. https://klocksnack.se/threads/fin-klocka-på-jobbet.16125/
 

Jonazid

Omega
Är jag ledig och hon gissar vad jag gör så säger hon. Du kollar på klockor eller hur.

Jag har inte råd att köpa massa klockor nu vid bröllop och flytt utomlands, men vi är överens att om vi har råd får jag köpa vad jag vill för klockor. När hon är färdig med sin Phd så får jag välja en klocka så får jag den eftersom jag stöttat henne och uppmuntrat henne.

Hon har börjat bli riktigt klockintresserad själv vilket är riktigt kul. Tyvärr vill hon ha Rolex. Så tänkte köpa en DD till henne.
Hon gillade även blå sub i helguld, men jag har inte råd med det nu.

Skickat från min LG-P500 via Tapatalk 2
 

Lance

Breitling
Hej, förlåt min okunnighet men vad är det för ref på DJ:n? Den var otroligt fin i mitt tycke. Om den är 36mm skulle det väl kunna passa som en lämplig klocka till partnern?


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
 
Topp