• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor som är snarlika Sinn 556 Anniversary

Supreme

Omega
Efter en del googlande och klurande, så tänkte jag att jag vänder mig hit.

Jag letar alternativ till Sinn 556 Anniversary.
Stort plus som tyvärr inte finnes på just denna 556:an vore datum. Ett annat krav är applicerade index samt inte under 38mm. Även den markerade "fasta bezeln" (i brist på fackmannamässigt ord) är ett plus om den finnes med.
Budget: ponera 20.000, helst under.

Jag är medveten om Tudor och Rolex "motsvarigheter", men hade uppskattat andra alternativ om någon vet på rak arm. Finns ju trots allt alltid någon som vet mer än en själv.

Väl mött vänner!


Screenshot_20191207-225950__01.jpg
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hjälper till på traven och postar bild på 556 Anniversary så kanske det är enklare att tipsa. 38,5mm x 11mm.
Sen @Supreme underlättar det alltid om du skriver vilken budget du har :)

82b5b5ab7b865fcf333e6ef13a5118fb.jpg


Från samma märke skulle Sinn 6068 klara kravspecen. Applicerade index, datum och 38,5mm x 12mm. Pris ca 23.000sek och då får du med både länk och läder. Vattenresistent till 10BAR samt en andra tidszon på den inre vridringen. Syns inte riktigt på bilden, men tavlan är elektropläterad med sunburst så den påminner om Anniversary i struktur. Bara att beställa :)

SN-341-Sinn-Watch-6068-Frankfurt-Financial-District-Leather.jpg
315253bc3077759f544a4e938d5e7bed.jpg
6068_B.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

För de Sinn-intresserade avslutas videon med ett skraptest på en tegimenterad U-boett :) Men först är det naturligtvis 6068 som är med på bild. Kan informera Supreme att fine-linken är en mycket bekväm länk en som saknar microjustering så man får lita på att det går att hitta rätt passform med hel- och halvlänkar.
 

Supreme

Omega
Hjälper till på traven och postar bild på 556 Anniversary så kanske det är enklare att tipsa. 38,5mm x 11mm.
Sen @Supreme underlättar det alltid om du skriver vilken budget du har :)

82b5b5ab7b865fcf333e6ef13a5118fb.jpg


Från samma märke skulle Sinn 6068 klara kravspecen. Applicerade index, datum och 38,5mm x 12mm. Pris ca 23.000sek och då får du med både länk och läder. Vattenresistent till 10BAR samt en andra tidszon på den inre vridringen. Syns inte riktigt på bilden, men tavlan är elektropläterad med sunburst så den påminner om Anniversary i struktur. Bara att beställa :)

SN-341-Sinn-Watch-6068-Frankfurt-Financial-District-Leather.jpg
315253bc3077759f544a4e938d5e7bed.jpg
6068_B.jpg

Tack för input och tips :). Har korrigerat i texten.
Skall kika närmre på den modellen. Dock skiljer den sig ganska mycket på "yttre ringen" så att säga. Tycker den är charmig när den är markant.

Uppskattar tipset!
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Efter en del googlande och klurande, så tänkte jag att jag vänder mig hit.

Jag letar alternativ till Sinn 556 Anniversary.
Stort plus som tyvärr inte finnes på just denna 556:an vore datum. Ett annat krav är applicerade index samt inte under 38mm. Även den markerade "fasta bezeln" (i brist på fackmannamässigt ord) är ett plus om den finnes med.
Budget: ponera 20.000, helst under.

Jag är medveten om Tudor och Rolex "motsvarigheter", men hade uppskattat andra alternativ om någon vet på rak arm. Finns ju trots allt alltid någon som vet mer än en själv.

Väl mött vänner!


Screenshot_20191207-225950__01.jpg
Monta Triumph. Enormt fin klocka som överglänser 556an på i stort sett allt. (Säger detta trots att jag ser min 556a som en given keeper)
IMG_20190724_111813.jpg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Tissot Powermatic 80. Bredare glasring som på 556, applicerade index, datum, 40mm, vattenresistent till 10bar. Finns i blå, vit och svart. Pris ca 8.000sek på länk. Både Sinn och Tissot finns hos @ERIKSON URHANDEL om du bor i närheten av Stockholm och vill jämföra.

https://www.timeandwatches.com/2019/10/tissot-gentleman-powermatic-80-silicium.html

Tissot-Gentleman-Powermatic80-Silicium-002.jpg
Bra specs på den!
En bra GADA-klocka helt enkelt. Jag som funderar på att downsiza i klocklådan blev både imponerad och intresserad. :)
Har du testat den?
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Tissot Powermatic 80. Bredare glasring som på 556, applicerade index, datum, 40mm, vattenresistent till 10bar. Finns i blå, vit och svart. Pris ca 8.000sek på länk. Både Sinn och Tissot finns hos @ERIKSON URHANDEL om du bor i närheten av Stockholm och vill jämföra.

https://www.timeandwatches.com/2019/10/tissot-gentleman-powermatic-80-silicium.html

Tissot-Gentleman-Powermatic80-Silicium-002.jpg
Fina dom där! Finns i quartz också vilket jag faktiskt skulle föredra i detta fallet.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Bra specs på den!
En bra GADA-klocka helt enkelt. Jag som funderar på att downsiza i klocklådan blev både imponerad och intresserad. :)
Har du testat den?
Den är riktigt trevlig, jag har testat både automaten och kvartsaren. Kvartsaren för 3700 på länk känns ruskigt prisvärd medans automaten som ligger på ca 7000 hos klockia borde vara en given GADA under 10k
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Grymt sa grisen. Har en automatare med mitt namn på väg :)
Instämmer att det verkar vara mycket klocka för pengen. Kul att även andra Sinnister också fått upp ögonen för den.
Den är riktigt trevlig, jag har testat både automaten och kvartsaren. Kvartsaren för 3700 på länk känns ruskigt prisvärd medans automaten som ligger på ca 7000 hos klockia borde vara en given GADA under 10k
Tissot Powermatic 80. Bredare glasring som på 556, applicerade index, datum, 40mm, vattenresistent till 10bar. Finns i blå, vit och svart. Pris ca 8.000sek på länk. Både Sinn och Tissot finns hos @ERIKSON URHANDEL om du bor i närheten av Stockholm och vill jämföra.

https://www.timeandwatches.com/2019/10/tissot-gentleman-powermatic-80-silicium.html

Tissot-Gentleman-Powermatic80-Silicium-002.jpg
Bra specs på den!
En bra GADA-klocka helt enkelt. Jag som funderar på att downsiza i klocklådan blev både imponerad och intresserad. :)
Har du testat den?
 
Senast ändrad:
Topp