Grym!!![]()
Ärvde denna och en tissot av min morfar. Vet tyvärr inget mer än att han fick Breitlingen på sin 20-års dag 1945.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grym!!![]()
Ärvde denna och en tissot av min morfar. Vet tyvärr inget mer än att han fick Breitlingen på sin 20-års dag 1945.
![]()
-Otroligt fin kronograf! Den ser ut att vara väldigt slimmad! Vad är det för diameter?![]()
Ja den är fin! Har kollat upp årtal tidigare men inte lagt det på minnet, inte säker på att jag fick fram rätt ref heller för den delen.. är du så pass initierad att du kan säga ungefärligt tillverkningsår?
Wow, vilken klocka.![]()
De här två fick jag när farfar lämnade jordelivet. En Moretime mekanisk med blå tavla som var hans vardagsklocka.
![]()
Sen en Piece inhousekronograf i fickursformat från 40-talet. Köpte en kompis till denne som syns till vänster i bild och används mer frekvent än fickuret...
![]()
Så fint inlägg och så roligt att Du uppskattar klockan-30-års present nr 2 blev den ikoniska Casio AE1200WH som jag fick från @TH4L1N . Casios World Timmer behöver ingen ytterliggare presentation. Den sitter som en smäck runt min handled och är med mig alla gånger jag behöver agera ”Bond”
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag riktar främst in mig på några av de klockor som har kommit till mig
genom mina föräldrar, gåvor och arv. Den jag håller högst är Seamastern jag fick på min tioårsdag och som blev min tredje klocka. Högst obekant varför man ger en sån klocka till en tioårig som förmodligen egentligen ville ha en Citizen Day&Date. Klocka nummer två var en Jan Wic som kom på min sjuårsdag. Ärvda efter pappa är en Lisona Amiral och Eterna·Matic.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Fick denna fina Epoch President av min fru i födelsedagspresent för några år sedan. En modell som inte är så vanlig. Märket Epoch floppade ju totalt.
Men en ovanlig och rolig klocka att ha till vardags.
![]()
Fick dena av min far när jag fyllde 18 år, nu har det gått 37 år sedan dess, klockan funkar och används fortfarande. Han hade köpt den några år tidigare i Zurich och vi både tyckte den var väldigt elegant. Kommer ihåg känslan när jag fick den,första riktiga presenten någonsin och vet att det sved lite för honom när han gav bort den.
![]()