• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor som har ''växt'' inom er

G

GENERAL

Guest
Innan jag började gilla klockor så gillade jag inte designen på vissa klockor, men efter att ha sett de flera gånger samt lärt mig om märket och dess ''prestige''så har jag börjat gilla de och ändrat min åsikt till positivt.

klockor som har ''växt'' för mig är : pp nautilus ( gillade inte designen), AP royal oak( gillade inte designen så speciellt mycket)
VC overseas(gillade inte designen)blancpain fifty fathoms ( gillade inte designen, trodde att den kosta 2k första gången jag såg den)

Vilka klockor har växt inom er?
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Tudor Pelagos var inte någon höjdare för mig när jag såg den första gångerna... Nu efter att ha sett den och klämt på den ett antal gånger så börjar jag gilla den mer och me! Det var mest tavlan som inte övertygade mig!
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Tudor växer endel på mig, ogillade dom av okänd anledning förut. Dessvärre tycker jag deras storlekar är helt åt helvete, vilket är synd! Men designmässigt. Hade också svårt för VC overseas, men efter att ha sett mer av dom har dom också fått sin plats i klockhjärtat.
 

MånsT

Rolex
Grand Seiko sen har växt som satan sen jag började intressera mig. Känner att Panerai kanske är på gång i dagsläget.
 
G

GENERAL

Guest
Tudor Pelagos var inte någon höjdare för mig när jag såg den första gångerna... Nu efter att ha sett den och klämt på den ett antal gånger så börjar jag gilla den mer och me! Det var mest tavlan som inte övertygade mig!
Gillar inte heller tavlan på pelagos.
De resterande tudor modellarna är nice tycker jag.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Måste säga Panerai, även fast jag inte tycker det känns värt att lägga den summan på en klocka ännu.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Panerai samt Linde Werdelin för att nämna några olika. Finns fler men dessa kom jag att tänka på först.
 

PerS

Omega
Har aldrig varit speciellt intresserad av Breitlings klockor, men aerospace blir snyggare och snyggare...
asset-version-0f5ceba6db-aerospace-evo-night-mission-1.jpg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Panerai är för mig liksom många andra det märke som nog mest symboliserar efterfrågad resa. Vet inte hur många inklusive jag själv som initialt varit totalt ointresserade av märket och tyckt klockorna varit rent fula, för att sedan efter lite mer kunskap och liveprovning totalvända. Panerai tenderar att växa så mycket på dem som väl vänder att de oftast aldrig mer vill vara utan minst en Panna.

Sen finns det givetvis många som aldrig fastnar för Panerai, men för dem finns det ju massa andra klockor:

image.jpeg

;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg

Breitling har växt mycket som märke för mig bara sedan Baselmässan i år. Tyckte tidigare att de hade ett fåtal coola modeller innan men när jag fick klämma lite mer intensivt så insåg jag:

1: Att de gör grymma klockor.
2: Att de gör många grymma kvartsare.
3: Att de är rätt billiga i förhållande till många andra märken.
4: Alla modeller är inte blankpolerade.

image.jpeg

Här är ett exempel, Avenger M1. 1000m kvartsare med en unik konstruktion för tryckknapparna vilket gör att man kan använda dem 1000m under ytan. Kvartsbratte innebär dessutom ALLTID HAQ, jäkligt nice.
 

Oew

Rolex
Rolex har växt på mig, för ett år sedan skulle jag aldrig kunna tänka mig en, men nu har jag beställt min första rolex vilket också råkar vara min första stålklocka :D
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
@yonsson
Å vem i hela vida världen kommer på tanken att trycka på knapparna 1000 m under ytan? I och för sig. På väg ner mot Marianergraven kanske man kommer på att dyket borde loggas. Då är det så dags. Fy fasen vad drygt att simma upp igen för att behöva trycka in knappen ovan ytan. Klart det är en bra feature :cool:
 

tgadler

Omega
Helt klart Panerai! Tyckte först att de såg ut som vilken parfymklocka som helst. Skäms lite när jag säger detta, men till mitt försvar så är det nu ett av mina favoritmärken.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
ROO! Tyckte tidigare det var vansinne att lägga mer pengar en sportklocka på gummi/läderarmband än en Day-Date. Nu är det inga konstigheter, kudos till Audemars Piguet.
 
Topp