• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor som har ''växt'' inom er

M.U

Rolex
Richard milles diverse modeller. Trots att jag aldrig kommer äga en så har de vuxit enormt i mina ögon!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Stora klockor, generellt. Var en tid då jag gled i 33-36 mm och inte kunde tänka mig annat. Förra sensommaren blev det ändring på det då det ramlade in flera större klockor efter varandra. Nedan ett litet urval av det som satt på handleden då...

Rolex 116400GV
image.jpeg


Rolex 116610LV
image.jpeg


Rolex 16710
image.jpeg


Panerai 005
image.jpeg


Submariner var en klocka jag inte heller skulle köpa - men jag har hittills köpt fyra stycken. En finns kvar.

Säg aldrig "aldrig". Det får man äta upp...
 

Dronten

Cartier
Det här groteska åbäket. Rent av ful till att börja med. Titta mer och testa, och det vänder. :cool:
image.jpeg


image.jpeg


Jag tyckte väl inte heller att AP var något att hänga i granen heller först. Jag har dock bara testat en 36mm som suttit bra på mig hittills.
Rolex har inte vuxit klart ännu, men det kommer nog. Bara för att, om inte annat.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@yonsson
Å vem i hela vida världen kommer på tanken att trycka på knapparna 1000 m under ytan? I och för sig. På väg ner mot Marianergraven kanske man kommer på att dyket borde loggas. Då är det så dags. Fy fasen vad drygt att simma upp igen för att behöva trycka in knappen ovan ytan. Klart det är en bra feature :cool:
Jag kommer troligtvis aldrig dyka djupare än 3m men det är ändå cool. :)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Har fått upp ögonen för Linde Werdelin. Kommer dock förmodligen aldrig att köpa en :(
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Stora klockor, generellt. Var en tid då jag gled i 33-36 mm och inte kunde tänka mig annat. Förra sensommaren blev det ändring på det då det ramlade in flera större klockor efter varandra. Nedan ett litet urval av det som satt på handleden då...

Rolex 116400GV
image.jpeg


Rolex 116610LV
image.jpeg


Rolex 16710
image.jpeg


Panerai 005
image.jpeg


Submariner var en klocka jag inte heller skulle köpa - men jag har hittills köpt fyra stycken. En finns kvar.

Säg aldrig "aldrig". Det får man äta upp...

"Keeper" kan du också passa på att äta upp. ;)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Länken på Nautilus tyckte jag från början var rätt ful och gubbig. Nu gillar jag den skarpt och det har blivit 3 st Nautilus. Det är väl bara att inse att man blivit gubbe? :rolleyes:

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
 

Fredig

Cartier
Panerai är det märket som växt mest i mina ögon. Blir nog ett köp inom ett år när lägenheten är färdig.. :nailbiting:
 

midikem

Cartier
Givetvis är det panerai precis som alla andra tycker. Tycker den var ganska ful för ett årsedan. Nu tycker jag den är riktigt snygg. :)
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
GMT och dagvisning är två funktioner jag tidigare var skeptiskt till men nu börjat uppskatta mer och mer. På den rent estetiska sidan har jag mindre svårt för siffror på urtavlan än vad jag hade för några år sedan.

När det gäller klockor är det väl Rolex Explorer II jag tidigare inte tänkte på men som på senaste seglat upp som "Rollen jag skulle köpa om jag skulle köpa Rolex". Fortfarande inte supersugen, nota bene.
 

Yrsnö

Cartier
Rolex, hade riktigt svårt för alla modeller förutom vintage Explorer. Tyckte de bara var så tråkiga, speciellt Sub och GMT.
Vilket lustigt nog är precis det jag suktar efter just nu :p

Tur att man ändras sig ibland ;)
 

Subby

Rolex
Panerai har växt ganska mycket inom mig på sistonde, speciellt pam000 och radiomir modellerna.

OBS snodda bilder..

image.jpeg
image.jpeg
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Rolex Daytona.
Har alltid tyckt den var lite mesig.
Men med åldern uppskattas lite tunnare klockor tror jag...
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Hmm. Jag har inte tyckt om submarinern. Den klassiska.
Gissa vad som är på väg hem...
aviary-image-1464114803761.jpeg

Hoppas vi kommer att trivas tillsammans :nailbiting:

Najs!
Tyckte Suben kändes tråkig när mitt klockintresse började. Men efter ha provat en 114060....damn. Perfekt strl. Kändes rätt. Fan.
Bara tänka om och lägga undan månadspengen :arghh::)
 
Topp