• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor till ett värde av cirka 37 000 000kr!

Willur

Silver
Tjena!

Jag var nyligen i Milano och tittade efter klockor. Tittade förbi Richard Mille butiken och kunde inte låta bli att gå in och kika. Jag klargjorde att jag bara var intresserad av att titta, till min förvåning insisterade säljaren att jag skulle testa klockorna. Han erbjöd kaffe och dricka och bad mig ta sits.

received_10210607600318815.jpg
received_10210607600358816.jpg
received_10210607600918830.jpg
received_10210607601238838.jpg
received_10210607601278839.jpg
received_10210607601358841.jpg
received_10210607601478844.jpg

Mycket häftiga klockor som inte faller alla i smaken.

Det slutade med en konversation om 40 minuter, säljaren var mycket kunnig och helt klart klockintresserad.

Mvh Willur

Tjena!

Jag var nyligen i Milano och tittade efter klockor. Tittade förbi Richard Mille butiken och kunde inte låta bli att gå in och kika. Jag klargjorde att jag bara var intresserad av att titta, till min förvåning insisterade säljaren att jag skulle testa klockorna. Han erbjöd kaffe och dricka och bad mig ta sits.

received_10210607600318815.jpg
received_10210607600358816.jpg
received_10210607600918830.jpg
received_10210607601238838.jpg
received_10210607601278839.jpg
received_10210607601358841.jpg
received_10210607601478844.jpg

Mycket häftiga klockor som inte faller alla i smaken.

Det slutade med en konversation om 40 minuter, säljaren var mycket kunnig och helt klart klockintresserad.

Mvh Willur
Se där! Riktigt coolt! :)

Fyfan va nice. Fina referenser du fick testa, vissa som jag är förvånad över att de hade i butik? 50-02 tex trodde jag spontant inte låg på hylla. Den är egentligen rätt ful, men sjukt kool på samma gång. Sinnessjuk prislapp. 50-03 case/färgval är mumma.

Besviken över att du inte postade detta i KS häftigaste tråd. ;)

Helvete vad nice! Underbara klockor på sitt sett. Grym säljare, dom stöter man sällan på!

Häftigt att du fick kolla in sådär! Även om jag inte estetiskt gillar RM så är det ju jävligt coola klockor, helt klart. :)

Generellt verkar säljare av exklusiva ur vara trevligare utomlands än vad de är i Sverige.
Provade en 3-miljoners Hublot i Cannes för ett par år sedan, trots att den var såld, och en annan modell för 1 miljon och det var inga problem.

Fyfan va nice. Fina referenser du fick testa, vissa som jag är förvånad över att de hade i butik? 50-02 tex trodde jag spontant inte låg på hylla. Den är egentligen rätt ful, men sjukt kool på samma gång. Sinnessjuk prislapp. 50-03 case/färgval är mumma.

Besviken över att du inte postade detta i KS häftigaste tråd. ;)

Jag tappade hakan när jag såg att de hade dessa modeller. Han nämnde att han sålt en RM 052 i röd safir, som jag fick se bilder på (mycket häftig).

Jag är rätt ny här på forumet, har inte riktigt koll på alla trådar än. Sorry :p

Generellt verkar säljare av exklusiva ur vara trevligare utomlands än vad de är i Sverige.
Provade en 3-miljoners Hublot i Cannes för ett par år sedan, trots att den var såld, och en annan modell för 1 miljon och det var inga problem.

Det varierade lite från butik till butik måste jag säga. Vissa av butiken upplevde jag som väldigt trevliga och andra inte.

Kan tillägga att Pisa Orologeria Rolex hade en Submariner Hulk och lite annat skoj.

Jag har varit med om en liknande situation i Richard Milles butik i Las Vegas. Vi var tydliga med att vi endast var där för att titta. Men fick förvånat sitta ner, blev bjudna på champagne och fick klämma på flera dyrgripar. Bl.a. RM50-27-01 som ligger på nätta 800000$. Fotoförbud var enda negativa med upplevelse.

Allt blir bättre med bilder.
Slänger in en bild på en RM50-27-01, skamlöst stulit från nätet.
RM50-27-01.jpg

Jag har varit med om en liknande situation i Richard Milles butik i Las Vegas. Vi var tydliga med att vi endast var där för att titta. Men fick förvånat sitta ner, blev bjudna på champagne och fick klämma på flera dyrgripar. Bl.a. RM50-27-01 som ligger på nätta 800000$. Fotoförbud var enda negativa med upplevelse.

RM50-27-01.jpg

Kul att höra! Riktigt bra service, hade varit kund om jag kunde! :)

Bilder var inget problem i mitt fall, jag fick inte fotografera baksidorna p.g.a. serienummer dock.

RM50-27-01.jpg
Faschinerad av detta upplägg av butikerna. Men antar att dom inte har så jättemycket besökare varje dag så nåt måste dom väl hitta på att fördriva tiden med. :)

RM50-27-01.jpg
RM butiken i vegas är nice. Utbudet i vegas är helt sjukt. Har varit där några gånger med familjen och det är svårt att få med dem till mina favoritbutiker.

Kul att höra! Riktigt bra service, hade varit kund om jag kunde! :)

Bilder var inget problem i mitt fall, jag fick inte fotografera baksidorna p.g.a. serienummer dock.

Verkligen. Har även varit med om motsatsen i en Patek butik i Neapel. Där dom vänligt men bestämt berätta att dom inte hade några klockor i butiken just nu, förutom de få skyltade exen. ;)

Faschinerad av detta upplägg av butikerna. Men antar att dom inte har så jättemycket besökare varje dag så nåt måste dom väl hitta på att fördriva tiden med. :)

Hehe, det kan nog vara så. Det var ganska sent på kvällen och vi var dom enda kunderna. Hon var säkert uttråkad.

Trevligt var det hursomhelst. :)

Tillbaka
Topp