• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor vi tappat (och hur)

Arcticreef

Silver
Själv har jag bara en historia. Jag blev av med min Seiko digitala och analoga på en Springsteen konsert under det sena 70-talet. Vet inte hur det gick till men efter konserten var den borta. Förmodligen gick länken av. Vad har ni för historier i den här vägen? Finns det någon riktigt ångestskapande berättelse där ute? När ni tappade er Patek eller liknande?

För inbillar jag mig (efter en riskanalys) atT NATO band är det säkraste om man vill undvika att tappa bort sin klocka. Finns det några andra åsikter?

Har en kul story, men absolut ingen om nån finklocka. Detta utspelades långt innan kockintresset vaknade till liv.

Nåväl; hade en klocka, en CK av alla märken, på ett typ av brett kardborreband med infästning för klockan av ”bundtyp”. Såg helt enkelt ut som ett brett läder/svettband när man bar den. Man kunde även stänga för själva boetten/klockan med ett ”lock” om man ville. Fråga inte varför, men jag tyckte det var coolt då...
En kväll efter en blöt utekväll, vi snackar 22 åring i småstad = 12-15 öl och säkert lika många lakritsshots, så hittar jag inte klockan när jag vaknar. Den var i stort sett nyköpt, så paniken och ångesten infann sig ganska snabbt. Ringde krogarna, taxiföretaget och letade i hela lägenheten. Ingen klocka...
Hade nån försäkring som ingick efter köpet så jag anmälde till försäkringsbolaget och fick hämta ut en ny klocka. Gick förvånansvärt snabbt och enkelt vill jag minnas.
Ett fåtal dagar gick och det dök upp ett värdebevis på en ny klocka, så jag gick och hämtade ut den.
MEN; samma kväll var det dags för ny utekväll. Gick in i garderoben där jag hade en back öl stående, sträckte mig ner efter en flaska och där låg klockan! Nere i ett av ”facken” i ölbacken! Vi snackar gammal hederlig blå plastback för 33 cl flaskor alltså...
Hade en dålig vana att efter utekvällar alltid bränna på två Billys Panpizza i micron och ta en öl, som iofs oftast lämnades efter en klunk eller två. Uppenbarligen hade då klockan fastnat i backen och kardborren öppnats utan att jag märkte det. Så; där stod jag med två identiska klockor. Sanningen är att jag redan ångrat köpet av varianten med kardborrebandet, så jag gick till affären och köpte till en länk istället. Men behöll båda... Mitt enda försäkringsbedrägeri, men det är nog preskriberat nu!
Har den på länk kvar. Så här ser den ut:
718189E1-F04A-49C8-A494-F32AF85366A0.jpeg

Har en kul story, men absolut ingen om nån finklocka. Detta utspelades långt innan kockintresset vaknade till liv.

Nåväl; hade en klocka, en CK av alla märken, på ett typ av brett kardborreband med infästning för klockan av ”bundtyp”. Såg helt enkelt ut som ett brett läder/svettband när man bar den. Man kunde även stänga för själva boetten/klockan med ett ”lock” om man ville. Fråga inte varför, men jag tyckte det var coolt då...
En kväll efter en blöt utekväll, vi snackar 22 åring i småstad = 12-15 öl och säkert lika många lakritsshots, så hittar jag inte klockan när jag vaknar. Den var i stort sett nyköpt, så paniken och ångesten infann sig ganska snabbt. Ringde krogarna, taxiföretaget och letade i hela lägenheten. Ingen klocka...
Hade nån försäkring som ingick efter köpet så jag anmälde till försäkringsbolaget och fick hämta ut en ny klocka. Gick förvånansvärt snabbt och enkelt vill jag minnas.
Ett fåtal dagar gick och det dök upp ett värdebevis på en ny klocka, så jag gick och hämtade ut den.
MEN; samma kväll var det dags för ny utekväll. Gick in i garderoben där jag hade en back öl stående, sträckte mig ner efter en flaska och där låg klockan! Nere i ett av ”facken” i ölbacken! Vi snackar gammal hederlig blå plastback för 33 cl flaskor alltså...
Hade en dålig vana att efter utekvällar alltid bränna på två Billys Panpizza i micron och ta en öl, som iofs oftast lämnades efter en klunk eller två. Uppenbarligen hade då klockan fastnat i backen och kardborren öppnats utan att jag märkte det. Så; där stod jag med två identiska klockor. Sanningen är att jag redan ångrat köpet av varianten med kardborrebandet, så jag gick till affären och köpte till en länk istället. Men behöll båda... Mitt enda försäkringsbedrägeri, men det är nog preskriberat nu!
Har den på länk kvar. Så här ser den ut:
718189E1-F04A-49C8-A494-F32AF85366A0.jpeg
Kul historia men den där besten hade jag försökt tappa bort igen :p

Hade en helkväll först jobb, sedan @The lord poolparty. Efter det utgång. Vaknar upp bakis som ett djur utan kavaj, solglasögon och min speedy... sicken jävla panik.. vände på hela rummet.. ringde runt till alla jag varit med samt krogarna. Ingen vet om det (en polare hade inte svarat så jag väntade på att han skulle ringa tillbaka).
Hela dan går och jag letar och letar men hittar inte fanskapet. Då ringer polarn...
Tro fan jag hamnat hemma hos honom vid 05 och käkat natt käk och ba lämnat allt där haha.. (varför jag tog av mig omegan fick jag aldrig någon förklaring till eller något minne av men det blev som det blev)

Nu återigen lycklig men fan vilka nervösa 12 timmar. Vet inte riktigt om denna platsar i tråden men det får TS göra

Själv har jag bara en historia. Jag blev av med min Seiko digitala och analoga på en Springsteen konsert under det sena 70-talet. Vet inte hur det gick till men efter konserten var den borta. Förmodligen gick länken av. Vad har ni för historier i den här vägen? Finns det någon riktigt ångestskapande berättelse där ute? När ni tappade er Patek eller liknande?

För inbillar jag mig (efter en riskanalys) atT NATO band är det säkraste om man vill undvika att tappa bort sin klocka. Finns det några andra åsikter?
Gick på jobbet med en Glycine när det plötsligt slängde till på vänster handled. Ett bandstift hade lagt av, men jag hade klockan på ett NATO-band så det gick bra.

Detta kanske inte räknas då det inte rör mig, men en polare gjorde en klassiker under ett pokerparti. La in sin Cartier Tank i potten. Detta var emot husreglerna naturligtvis, men efter ett längre rådslag kom samtliga deltagare fram till att det var ok. Två spelare i potten och motspelaren la in sin Oris, varpå polaren rakar hem potten som delvis består av en Oris Aquis. Lite småroligt ändå :)

Inte riktigt tappat kanske men 2016 kraschade jag med min endurohoj och Seadweller 116600 på handleden.. Bandstiftet gick av och klockan hamnade 10-15m bort.. Krälade och letade, letade väldigt förtvivlat... Fann den till sist 5-10min senare... Efter det slutade jag bära klockan vid endurokörning...

Senast ändrad:

Detta måste ha varit i USA ?

Tillbaka
Topp