• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockpsykologen!

John R

Panerai
Som ni alla vet så har Radiopsykologen tagit semester och när jag slängde ett snabbt getöga på förstasidan så ser jag direkt behovet av stöd.
Jag hade tänkt köra denna insatsen för några årsedan men det kom lite skit emellan. Jag bestämde mig redan i julas att jag kommer att njuta av sommar-ledigheten fullt ut enligt Bacchus så varför inte dela min kompetens på området.
För er som inte har en susning om vem jag är så är jag fd klockidiot som besitter en enorm kapacitet att utrycka de mentala aspekten inom intresset.

Jag ger dig därför chansen att fritt ställa frågor om klockrelaterade saker med omnejd i denna post så skall jag efter bästa förmåga besvara dessa. Om det nu är så att ni inte vågar fråga så kommer jag helt enkelt hämta eget material från forumet och ta upp detta.

En fråga skulle kunna vara. Hur maxar jag min Rolle:
Klockor har en enorm kraft, tex när jag går in i en kamerabutik och det står två killar bakom disken så brukar jag först dra ner skjortärmen och klia mig på hakan med min vänsterarm. I just denna butik så vet jag att det finns ett fönster snett bakom disken och när solen lyser så fångar jag en enormt fin solkatt med Rolexloggan på urtavlan och speglar denna i pannan på den ena killen bakom disken och säger:

-Har ni möjlighet att ta hem en Leica M240 i krom så att jag bara kan klämma lite på den?
-Absolut vi ringer dig så fort den kommer in.
-Bra!

Eller så kan det helt enkelt vara så att du är rädd för krokodiler eller så har du en för djävla taskig smak…
ut med språket så löser vi just dina problem!

Allt är tillåtet!

Lets talk about it!!

Skall försöka svar en gång om dagen minst!

Ta hand om er!

/Radio J
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Hej Bullen

En kompis undrar varför folk i allmänhet gillar klockor som är glansiga, flashiga, stora och blänkande? Min kompis säger att folk som gillar dessa attribut är bortom räddning, personer man bör undvika och förmodligen mikrosefala.......stämmer det verkligen?

Mvh orolig kompis.......
 

John R

Panerai
Hej Bullen

En kompis undrar varför folk i allmänhet gillar klockor som är glansiga, flashiga, stora och blänkande? Min kompis säger att folk som gillar dessa attribut är bortom räddning, personer man bör undvika och förmodligen mikrosefala.......stämmer det verkligen?

Mvh orolig kompis.......

Ställer genast diagnosen " Idiotia blingos". Ordinerar därför 50 armhävningar och fultjack till din oroliga kompis i två veckor per dag! Kan funka att tjäna mycket pengar också!

/JR
 
D

Deleted member 1154

Guest
Hej Bullen, jag har en vän som har en klocksamling på lånade pengar är det en sjukdom eller en smart investering?

MVH. Orolig vän
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Jag har använt en och samma klocka över en längre tid nu medan de övriga snurrar runt i windern. Känner mig inte krasslig men kan det vara så att jag blivit sjuk? Vad kan det vara? Ffa, vad ska jag göra?
 

Rearden

Cartier
Jag köpte nyligen (nåja, är ju säkert 3 månader sen..) en omega planet ocean XL i helrätt orange utförande, men nu kikar jag genast på vad jag ska byta upp till i nästa skede - varför kan jag inte bara nöja mig? Varför är jag så svag?
 

John R

Panerai
Jag köpte nyligen (nåja, är ju säkert 3 månader sen..) en omega planet ocean XL i helrätt orange utförande, men nu kikar jag genast på vad jag ska byta upp till i nästa skede - varför kan jag inte bara nöja mig? Varför är jag så svag?

Alla vägar bär till Rolex, för eller senare. Du är helt enkelt inte nöjd med varken dig själv eller klockan och det är fullt normalt. Jag skullle kunna säga att du valt fel väg men lidandets väg är den rättfärdiges. Till slut kommer du bli nöjd,eller nästan nöjd.
Ställer diagnosen: normal sommmarförkyldning!

Leta vidare! :)

)

/JR
 

Rearden

Cartier
Alla vägar bär till Rolex, för eller senare. Du är helt enkelt inte nöjd med varken dig själv eller klockan och det är fullt normalt. Jag skullle kunna säga att du valt fel väg men lidandets väg är den rättfärdiges. Till slut kommer du bli nöjd,eller nästan nöjd.
Ställer diagnosen: normal sommmarförkyldning!

Leta vidare! :)

)

/JR
Tack så mycket herr psykolog!
 

John R

Panerai
Jag har använt en och samma klocka över en längre tid nu medan de övriga snurrar runt i windern. Känner mig inte krasslig men kan det vara så att jag blivit sjuk? Vad kan det vara? Ffa, vad ska jag göra?

Du har helt enkelt blivit hemmablind! Ordinerar swiss-alpluft och kanske även ponerad försäljning av övriga ur.Ibland måste ungarna ut på adoptionsmarkmaden innan man uppskattar dom. :)

/JR
 
Topp