• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockrån Östermalm

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Spaningen sker sannolikt i krogmiljö. Det räcker med att vara halvt insatt på exklusiva ur och sätta sig en kväll i någon bar kring början av Birger Jarlsgatan så kommer man se åtskilliga hundratusen på gästernas handleder.
Eller lunchrestaurang med tanke på tidpunkterna.

Vad gör tjuvarna med dessa klockor? Lär ju vara omöjligt att sälja till pantbank och klurigt att sälja online.

Säljs dessa till någon som plockar reservdelar eller är det mer troligt att de säljs för någon struntsumma i Rinkeby?

Synd att vi inte får beväpna oss så man hade kunnat freda sig.
Eller bli mördad istället för att bli rånad...

Vad gör tjuvarna med dessa klockor? Lär ju vara omöjligt att sälja till pantbank och klurigt att sälja online.

Säljs dessa till någon som plockar reservdelar eller är det mer troligt att de säljs för någon struntsumma i Rinkeby?

De flesta som grips med dyra klockor på handen efter något knarktillslag har inte köpt dem via en AD eller på internet. Finns en gigantisk svart marknad där ingen frågar efter kvittot.

Vilka dj...a svin!hoppas dom går på "fel"person nån gång eller åker fast snart:rage:.

Frågan är bara vad man ska göra mot en labil kille som står med skarpladdat vapen riktat mot sitt rånoffer ? Oavsett om man skulle vara värsta MMA fightern så har man oddsen emot sig.

Bättre att ge ifrån sig klockan än mista livet. Klockor är trots allt "bara" klockor oavsett prisklass och oavsett de är försäkrade eller ej.

Senast ändrad:
Frågan är bara vad man ska göra mot en labil kille som står med skarpladdat vapen riktat mot sitt rånoffer ? Oavsett om man skulle vara värsta MMA fightern så har man oddsen emot sig.

Bättre att ge ifrån sig klockan än mista livet. Klockor är trots allt "bara" klockor oavsett prisklass och oavsett de är försäkrade eller ej.
Kan inte säga annat än du har rätt!

Alla är gangsta som fan före de själva stirrar ner ett skjutvapen. Har skjutit militärt och civilt i hela mitt vuxna liv men när jag fick en Glock riktad mot mig utan förvarning i det civila jobbet bestämde jag mig överraskande fort för att ta mig därifrån. Får fortfarande en olustig känsla när jag tänker på vad som kunde skett.

Så jag ger nog bort min klocka illa kvickt.

Det är att föredra att bli rånad med pistol än med kniv, mycket enklare att avväpna, inga vassa kanter att skada sig på. Om man är kylig och vågar samt vet hur man skall göra så är det inte så svårt att förstöra någon med pistol som står nära, men få har just det jag nämnde.

Alla är gangsta som fan före de själva stirrar ner ett skjutvapen. Har skjutit militärt och civilt i hela mitt vuxna liv men när jag fick en Glock riktad mot mig utan förvarning i det civila jobbet bestämde jag mig överraskande fort för att ta mig därifrån. Får fortfarande en olustig känsla när jag tänker på vad som kunde skett.

Så jag ger nog bort min klocka illa kvickt.
Jagade en inbrottstjuv för ett antal år sedan, inte fullt lika roligt när han vände sig om med dragen pistol riktad mot mitt huvud. Avväpna honom fanns inte på denna planet, jag sprang istället... Har nog aldrig sprungit fortare, varken innan eller efter:eek:

Alla har väl försäkringar på sina klockor? Visst att vissa har klockor med stort affektionsvärde (ärvda klockor eller presenter från nära och kära) men ingenting kan väl vara värt så mkt att de är att riskera sitt liv över?

Den story jag hört är att detta är en förlängning av det försvunna registren. (Dvs att en handlare i Sthlm hade en anställd som var skyldig fel folk cash och fick betala av med ägarregister på klockor). Därav att de så säkert kan pricka in ägarna.

Nu har jag inte förmånen att ha en ekonomi så jag kan ha råd med så dyra klockor, men jag känner ett par finanskillar som sålt sina dyrare klockor av just detta skäl. Att de är rädda för att bli rånade.

Den story jag hört är att detta är en förlängning av det försvunna registren. (Dvs att en handlare i Sthlm hade en anställd som var skyldig fel folk cash och fick betala av med ägarregister på klockor). Därav att de så säkert kan pricka in ägarna.
Undrar var denna hittepå-historia kommer ifrån? Jag har flera bekanta (icke-klocknördar) som hänvisar till detta, det har väl konstaterats vara fake news?
Rör man sig mycket i City/Norrmalm och just Birger Jarlsgatan så ser man väldigt mycket klockor, det krävs inte ett allt för tränat öga.

Undrar var denna hittepå-historia kommer ifrån? Jag har flera bekanta (icke-klocknördar) som hänvisar till detta, det har väl konstaterats vara fake news?
Rör man sig mycket i City/Norrmalm och just Birger Jarlsgatan så ser man väldigt mycket klockor, det krävs inte ett allt för tränat öga.

Visste inte att det konstaterats vara fake news? Har du en länk?

Visste inte att det konstaterats vara fake news? Har du en länk?

Du kommer med en ganska grov anklagelse mot anställda på max 5 olika företag och din respons är att det inte har konstaterats vara falskt? Kan man föreställa sig att du skulle presentera någon form av bevis innan du lägger fram det som den ultimata sanningen istället?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp