• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockrån i Skövde

Ponlarsson

Panerai
Aj jävlar. Inte första gången Pagoldhs blir utsatta. Frågan är hur länge de kan fortsätta utan ordningsvakt.
 

Fjmo

Omega
Riktigt trist, speciellt för personalen och andra i butiken som råkade ut för detta. Förstår inte hur de inte kunde få med sig något dock, är montrarna så tåliga att de inte kan slås sönder med ett hammarslag?
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Bra Skåp som skyddar.

image.png
 

Oli

Omega
2-Faktor
Riktigt trist, speciellt för personalen och andra i butiken som råkade ut för detta. Förstår inte hur de inte kunde få med sig något dock, är montrarna så tåliga att de inte kan slås sönder med ett hammarslag?
Ja. Pansarglas slår man inte sönder så lätt.
 

jandan

Panerai
Bra om nu Polisen tagit rätt personer. Äntligen någon som åker dit. Tyvärr får dom nog inte mycket till straff, och kan fortsätta sin kriminella bana...
 

Mvnordlander

Cartier
Intressant att man inte undersökt hur man bäst får upp dörrarna till klockorna innan man tar risken att begå ett väpnat rån. Men sen är det väl inte genier man har att göra med när man rånar folk heller..
 

Ponlarsson

Panerai
Intressant att man inte undersökt hur man bäst får upp dörrarna till klockorna innan man tar risken att begå ett väpnat rån. Men sen är det väl inte genier man har att göra med när man rånar folk heller..
Med tanke på hur fort de åkte fast och hur många som gripits känns det som yngre förmågor från stadens södra förort som inte har någon som helst koll på säkerheten i butiken.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Tragiskt att sånt här ska hända hela tiden. Tur att dom inte fick med sig något, hoppas inte personalen tog för mycket stryk psykiskt heller.
Såg aftonbladets intervju med butiksägarn(?). Där hon berättar sin verison. Bland annat den här delen: "min man var på toaletten och tvätta händerna, när han hörde att jag skrek så drog han igen dörren och låste..." Dagens stjärna.
 

Mvnordlander

Cartier
Tragiskt att sånt här ska hända hela tiden. Tur att dom inte fick med sig något, hoppas inte personalen tog för mycket stryk psykiskt heller.
Såg aftonbladets intervju med butiksägarn(?). Där hon berättar sin verison. Bland annat den här delen: "min man var på toaletten och tvätta händerna, när han hörde att jag skrek så drog han igen dörren och låste..." Dagens stjärna.

Tråkigt det där. Kanske skapas ett klassiskt Turist-drama mellan frugan och mannen efter den händelsen.
 

Renstroom

Cartier
2-Faktor
Tur att idioterna inte fick med sig något, så sjukt trisst för ägarna och personalen. Måste varit en hemsk upplevelse :(
 

willbur

Rolex
2-Faktor
"Synd" att det bara var en soft air gun. Hade det varit en riktig hade det blivit hårdare straff. Hoppas alla i butiken klarade sig bra under omständigheterna.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Riktigt tråkigt och oacceptabelt att urmakare/klockbutiker hela tiden ska behöva leva med rädslan att bli rånade. :mad: Snart finns väl inga butiker kvar då försäkringar, vakter, säkerhetsskåp mm blir alltför dyrt.

Tragiskt att sånt här ska hända hela tiden. Tur att dom inte fick med sig något, hoppas inte personalen tog för mycket stryk psykiskt heller.
Såg aftonbladets intervju med butiksägarn(?). Där hon berättar sin verison. Bland annat den här delen: "min man var på toaletten och tvätta händerna, när han hörde att jag skrek så drog han igen dörren och låste..." Dagens stjärna.

Tråkigt det där. Kanske skapas ett klassiskt Turist-drama mellan frugan och mannen efter den händelsen.

Gällande mannen och toaletten tyckte jag det stod i en av GPs artiklar att han hade gjort likadant vid ett tidigare rån... Sitter ofta på muggen? :rolleyes:
 
Topp