• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockrån i Sthlm 23/11

mruhr

Panerai
2-Faktor
Osmakligt,så typiskt, de fattar inte att andra uppoffringar ligger bakom klockan på armen i många fall
 

paradis

Audemars
har berättat historien så många gånger att man börjar få det ur systemet. Gick väldigt snabbt. Kanske inte så dum ide med en stöldtråd. För nu får det räcka med en 16570 m vit tavla utan lugholes.
ImageUploadedByTapatalk1417294795.312962.jpg


ock kanske , serie nummer hade kanske varit bra.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Bra är ju att fixa ett värderingsintyg för försäkringsbolaget om man köpt en dyrare klocka.
Dom borde väl även kolla om den är stulen vid det tillfället?
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Usch och fy, måste vara en riktigt obehagligt att vara med om en sådan sak.

När det gäller cert, nej man behöver inte det för försäkringen, värderingsintyg räcker. Det var väldigt vanligt förr att folk bara satte klockan på armen och lämnade box och cert i butiken vid köp, därav många äldre klockor som saknar dokumentation, händer förmodligen än idag. Personligen skulle jag inte köpa en nyare klocka utan cert men en äldre klocka utan cert ser jag Inga problem med.
 

ThomasG

Omega
Bra är ju att fixa ett värderingsintyg för försäkringsbolaget om man köpt en dyrare klocka.
Dom borde väl även kolla om den är stulen vid det tillfället?

Det har jag också funderat på. Hur kollar i så fall AD detta? Finns det någon databas för tex Rolex där AD kan kolla serienummer?

Jäkligt tråkigt att du blev rånad, men skönt att du är ok Manfu
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Trist. Skönt att höra att du mår bra trots omständigheterna. Synd att det är svårt att va iskall i sådana situationer. Hade velat se deras min om du slängde ut dig något som "jaha är det klockan ni vill ha, ta den. Den är ändå från Thailand"
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Trist. Skönt att höra att du mår bra trots omständigheterna. Synd att det är svårt att va iskall i sådana situationer. Hade velat se deras min om du slängde ut dig något som "jaha är det klockan ni vill ha, ta den. Den är ändå från Thailand"


En bekant blev rånad på en fake AP. Rånare trodde inte en sekund på att det var en fake, otroligt underhållande.
 

SSL

Audemars
Ni som har dyrare klockor och rör er på oroliga platser. Bevämpna er. Finns diskreta grejer som pepparspray och pennor med vass baksida som man kan krossa glasrutor med, fungerar även bra i nödvärn. Dessa grejer är inte bara bra för tjejer, utan även män med dyra klockor. Blir en annan säkerhet också mentalt vilket kan göra att man inte ser så orolig och stirrig ut om man blir iaktagen av skummisar.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Ni som har dyrare klockor och rör er på oroliga platser. Bevämpna er. Finns diskreta grejer som pepparspray och pennor med vass baksida som man kan krossa glasrutor med, fungerar även bra i nödvärn. Dessa grejer är inte bara bra för tjejer, utan även män med dyra klockor. Blir en annan säkerhet också mentalt vilket kan göra att man inte ser så orolig och stirrig ut om man blir iaktagen av skummisar.

En dålig idé!
Antingen så åker man dit för brott mot knivlagen. Eller så blir man själv skadad när buset använder den utsattes medburna arsenal. Bättre att följa instruktionen och släppa grejerna. Det är bara prylar.

@TS beklagar det inträffade.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Välkommen Manfu

Och fyfan så tråkigt att detta hände.
Jag lider verkligen med dig, jag hoppas försäkringsbolaget reder ut detta på ett bra sätt.

Det är dags för mig att försäkra mina klockor. Jag har slashasat med det länge och nu måste jag fan göra det.
Mig sänker vem som helst väldigt lätt så det är bara att ge ifrån klockan.

Så djävulskt tråkigt...
 
Topp