• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockrån igen...

Läste just på Blockets nyheter:

(Väpnat rånförsök i Stockholm
Sverige 21 nov 19:58
Strax innan sju på onsdagskvällen utsattes en man för ett väpnat rånförsök i Skarpnäck, söder om Stockholm. En ensam förövare med ett pistolliknande föremål i handen hotade att skjuta om mannen inte lämnade ifrån sig sitt armbandsur.

- Anmälaren vägrade att ge klockan till mannen, rånet avbröts därför och förövaren lämnade platsen utan att få någonting med sig, säger Sven-Erik Olsson, presstalesman på Stockholmspolisen, till Sveriges Nyheter.

Polisen söker nu eventuella vittnen till händelsen.)

Gick ju bra.
Men det börjar bli läskigt att gå runt med finklocka...
Jag höll på att bli av med min Submariner i Barcelona för nån månad sen, Dom fick upp claspen utan att jag märkte nått först, men jag kasta omkull den ena av dom på marken sen sprang dom. Men nånting med känslan av att ha en fin klocka på armen försvann lite efter det
 

Rber

Audemars
2-Faktor
En klasskompis blev rånad på sin klocka i slutet av sommaren.

Vad han hade på armen?
- En JetSet :D
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Fan va tråkigt att höra alltså. Det har väl att göra med att det är en fluga för tillfället att ha en schysst klocka (Läs GANT eller annan parfym) Det går väl över...
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Köparen till min DJII TT blev utsatt för ett rånförsök i Malmö där de skar upp hans arm ganska illa men klockan fick de inte med sig. Det var inte DJ:n han hade på sig utan en Daytona. Helt sanslöst sjukt.
 

ottwon

Omega
Jobbiga historier här.. Dock skulle jag inte riskera liv eller hälsa för en skitsak som en klocka. I fallet Skarpnäck med pistol, eller i fallet Malmö med kniv, är det bara att lämna ifrån sig... Skaffa en pålitlig försäkring så blir ju värdeförlusten noll förhoppnignsvis. Värre dock med ev. affektionsvärde...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Alla känner någon som blivit utsatt för tråkiga grejer. Tycker mest man blir deppad av att läsa sånt och riskerar att bli en bitter människa som går runt och tror att det tillhör vardagen.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Klockrån igen...

yonsson skrev:
Alla känner någon som blivit utsatt för tråkiga grejer. Tycker mest man blir deppad av att läsa sånt och riskerar att bli en bitter människa som går runt och tror att det tillhör vardagen.
+1
Hur många gick runt idag utan att bli rånade, upp med en hand? :)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: Sv: Klockrån igen...

Camo00 skrev:
yonsson skrev:
Alla känner någon som blivit utsatt för tråkiga grejer. Tycker mest man blir deppad av att läsa sånt och riskerar att bli en bitter människa som går runt och tror att det tillhör vardagen.
+1
Hur många gick runt idag utan att bli rånade, upp med en hand? :)

Sant. Bra inställning, men samtidigt så är det något fel på samhället om man behöver räcka upp en hand om man INTE blev rånad... :?
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Hmm har bara blivit utsatt för ett rånförsök av 4 killar när jag råkade befinna mig i Husby för cirka 5 år sedan.
Det var bara att knuffa på dem och be dem fara och flyga så gick det bra den gången.Dem ville ha min Canada Goose väst :D , lite äckligt är det när man tänker på det i efterhand.

Men som jag sa på förra Kim Hua Gtgn: "Det som är bra med att bo i en liten stad som X är att om jag skulle bli rånad så vet jag antagligen vem det är och vart denne bor".

Förövrigt är min personliga åsikt att ett personrån inte bara är ett rån, det är något grymt integritetskränkande och ibland traumatiskt för offret, personerna som sysslar med sånt här är smuts och borde sitta inlåsta :x

Skulle någon försöka ta min klocka så vet jag inte vad jag skulle göra. Det enda jag alltid hoppas på är att ingen som råkar ut för det blir skadad och att rånarna åker fast med kännbara straff.
 
V

Viggen

Guest
Vet inte riktigt vad man skall säga, mer än att det är väldigt tråkigt att det händer. Samhället borde kanske ta mer ansvar och sluta glorifiera brott i spel,böcker och film. En del människor tycks ju ha svårt att se skillnaden på fantasi och verklighet. För det måste väl mest vara gansta-wannabes som springer runt och rånar folk på klockor. (Ohh idsch schiny, i wand id). ;)
 

LordJCS

Breitling
80talisten skrev:
Rber skrev:
En klasskompis blev rånad på sin klocka i slutet av sommaren.

Vad han hade på armen?
- En JetSet :D
Så då går man inte ens säker med en Seiko Marinemaster då.... :lol:

Skulle utan att tveka påstå att din misstanke är korrekt. Förra sommaren var det en jävel som ville lägga vantarna på min Seiko Landshark(SKZ211K1). Slutade inte bra för den misslyckade "dink-napparen". Sprucken läpp,två utslagna framtänder och ett ofrivilligt dopp i sjön jag vid det tillfället befann mig vid..
 
Topp