• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockrån

Roxen

Cartier
En mycket god vän till mig blev i fredags kväll rånad på sin klocka. Han hade precis lämnat Soul Train på Café Opera när ett gäng påstådda italienare kom fram för att fråga om vägen till sistnämnda. Min vän, som inte var nämnvärt påverkad, blev naturligtvis förvånad eftersom de stod strax utanför entrén (ni som varit på Caféet vet att det inte direkt är en liten kiosk till storleken).

Min vän instruerade tålmodigt genom att peka lite dryga 13 meter bort. "Italienarna" tackade för sig och försvann. Kort därpå märker min vän hur någon sparkar till hans ena knä, varpå någon snabbt sliter av hans Rolex 116613. Förövarna springer åt olika håll, och det hela är över på bara några sekunder.

Till saken hör att det är andra gången min vän blir rånad, den första med medvetslöshet som följd, och nu detta. Till saken hör också att han är halvt förlamad, och därför både har svårt att göra adekvat motstånd eller springa därifrån. Det tycker jag gör dessa rånare ännu taskigare.

Så, var försiktiga därute klockvänner. Var på er vakt, också om ni råkar hitta en lågt priserad TT-Sub. Då får ni gärna höra av er PM-ledes.

Ha en fin dag,

Benjamin.
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Idioter det finnes och tyvärr i din kompis fall är väl just han ett "enkelt" offer för något sådant en utekväll. Dessa så kallade "Italienare" borde få sitt rättmätiga straff så vi får hoppas att någon eventuell kamera kunde snappa upp ngt signalement! Hoppas din polare kryar på sig och vågar ha kvar intresset för fina ur!
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Det försvunnit hundratals klockor på liknande sett. De flesta BO märker inte ens att klockan försvinner. Higfive, spark på benen, några fotbollsfinter eller fråga efter cigg är några metoder. Att de vill ha hjälp med eld är också vanligt, du håller i tändaren och de skyddar lågan med sina händer och samtidigt tar klockan av dig. De är grymt skickliga. Klockorna lämnar landet. Och det är inte italienare som gör detta...
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det försvunnit hundratals klockor på liknande sett. De flesta BO märker inte ens att klockan försvinner. Higfive, spark på benen, några fotbollsfinter eller fråga efter cigg är några metoder. Att de vill ha hjälp med eld är också vanligt, du håller i tändaren och de skyddar lågan med sina händer och samtidigt tar klockan av dig. De är grymt skickliga. Klockorna lämnar landet. Och det är inte italienare som gör detta...


Nä...
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Mycket tråkig läsning. Har flera gånger funderat på att lämna klockan hemma när jag ska vara på fyllan.
 

LéKrâk

Omega
2-Faktor
Fyfan vilket skit. Att lämna klockan hemma är ju inte heller ett alternativ. Hoppas det löser sig för din kompis!
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Sånt här gör mig så djäkla förbannad!
När jag sedan läser att han är halvt förlamad och därför "ett lätt offer" så blir jag väldigt illa berörd och ledsen.
Hoppas verkligen att det löser sig på bästa sätt för din vän och att han inte får några men av händelsen. Jag vet att rädslan efter en sådan här sak kan vara stor.
Speciellt som det är andra gången det händer.
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Smutsiga jävla kuksugare! Blir arg när jag läser sånt här..
Det förekommer allt möjligt skit därute, man kan inte låta det diktera ens liv.
Det slutar med att man blir paranoid till slut.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Beklagar det inträffade.

Finns det fortfarande inget register över anmält stulna serienummer?
 
Topp