• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockrån

Guinness

Cartier
Tråkigt för TS kompis, att detta ska hända:/

Själv så har jag kommit fram till att jag alltid skippar dyrare klockor vid utgång. Tråkigt? kanske men känns som alltför mycket kan hända.
 

watchdreamer

Panerai
Vidriga klåpare!! En kompis till mig blev av med sin 116610 förra hösten av ett gäng extremt skickliga rövare, han märkte ingenting och upptäckte att klockan var borta fem minuter senare
 

ROB-1832

Cartier
2-Faktor
En mycket god vän till mig blev i fredags kväll rånad på sin klocka. Han hade precis lämnat Soul Train på Café Opera när ett gäng påstådda italienare kom fram för att fråga om vägen till sistnämnda. Min vän, som inte var nämnvärt påverkad, blev naturligtvis förvånad eftersom de stod strax utanför entrén (ni som varit på Caféet vet att det inte direkt är en liten kiosk till storleken).

Min vän instruerade tålmodigt genom att peka lite dryga 13 meter bort. "Italienarna" tackade för sig och försvann. Kort därpå märker min vän hur någon sparkar till hans ena knä, varpå någon snabbt sliter av hans Rolex 116613. Förövarna springer åt olika håll, och det hela är över på bara några sekunder.

Till saken hör att det är andra gången min vän blir rånad, den första med medvetslöshet som följd, och nu detta. Till saken hör också att han är halvt förlamad, och därför både har svårt att göra adekvat motstånd eller springa därifrån. Det tycker jag gör dessa rånare ännu taskigare.

Så, var försiktiga därute klockvänner. Var på er vakt, också om ni råkar hitta en lågt priserad TT-Sub. Då får ni gärna höra av er PM-ledes.

Ha en fin dag,

Benjamin.[/


Alltid lika tråkigt!
Vi lider med honom.
Be din vän maila oss referensnr samt serinr och en polisanmälan så kan vi regga den som stulen hos Rolex (ovh hos oss). Vi kontaktas om den skulle dyka upp hos fabriken på service.
[email protected]
Hoppas polis och försäkringsbolag ställer upp.

Hoppas han mår bättre under omständigheterna,
Ha nr bra dag,
 

Gottfrid

Omega
Blir också illa berörd av detta, börjar kanske bli dags att sätta upp någon site med klockor som är stulna!
Hoppas allt ordnar sig med din kompis
 

ROB-1832

Cartier
2-Faktor
En mycket god vän till mig blev i fredags kväll rånad på sin klocka. Han hade precis lämnat Soul Train på Café Opera när ett gäng påstådda italienare kom fram för att fråga om vägen till sistnämnda. Min vän, som inte var nämnvärt påverkad, blev naturligtvis förvånad eftersom de stod strax utanför entrén (ni som varit på Caféet vet att det inte direkt är en liten kiosk till storleken).

Min vän instruerade tålmodigt genom att peka lite dryga 13 meter bort. "Italienarna" tackade för sig och försvann. Kort därpå märker min vän hur någon sparkar till hans ena knä, varpå någon snabbt sliter av hans Rolex 116613. Förövarna springer åt olika håll, och det hela är över på bara några sekunder.

Till saken hör att det är andra gången min vän blir rånad, den första med medvetslöshet som följd, och nu detta. Till saken hör också att han är halvt förlamad, och därför både har svårt att göra adekvat motstånd eller springa därifrån. Det tycker jag gör dessa rånare ännu taskigare.

Så, var försiktiga därute klockvänner. Var på er vakt, också om ni råkar hitta en lågt priserad TT-Sub. Då får ni gärna höra av er PM-ledes.

Ha en fin dag,

Benjamin.


Vet inte vad som hände men vårt förra inlägg..Försöker igen:

Verkligen trist när sånt här händer! Känns som det händer oftare nu när sommaren kommer.
Hoppas din vän mår bättre nu under omständigheterna..
Be honom maila oss ref.nr samt serienr och bifoga en polisanmälan så ska vi be Rolex att regga denna klocka som stulen. Om den skulle dyka upp hos Rolex så kontaktar de oss. Vi håller även utkik om vi får in den i vårt urmakeri.
[email protected]

Ha en bra dag,
 

Heritage

Omega
Jösses, man får börja fundera på att ta på sin beater när man åker till kungliga hufvudstaden.
En mycket trist utveckling :grumpy:
 

Kondoren

Omega
Tråkig historia!

Dessa ständiga rån på klockor... Man blir beklämd av det.

Blev extra berörd av det hela, eftersom jag nu själv har just en 116613LN.

Har på senaste tiden sett alltför många artiklar om klockrån. En av poängerna med att ha en klocka är ju att den syns och ska synas, inte att man ska gå och gömma den...
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Sånt här är grymt, bedrövligt och för j-ligt. Tyvärr får man väl bara inse att en kväll på krogen måste göras med en billigare klocka på armen. Om inte måste man fundera på hur hög sannolikhet det är att råka ut för något. Att dricka ser jag som helt uteslutet med en Rolle på armen.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Sånt här är grymt, bedrövligt och för j-ligt. Tyvärr får man väl bara inse att en kväll på krogen måste göras med en billigare klocka på armen. Om inte måste man fundera på hur hög sannolikhet det är att råka ut för något. Att dricka ser jag som helt uteslutet med en Rolle på armen.

Jag har druckit med en Rolex på armen de senaste 17 åren, inga konstigheter. Händer det så händer det och då är Rolle eller inte på armen det minsta av ens problem.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har druckit med en Rolex på armen de senaste 17 åren, inga konstigheter. Händer det så händer det och då är Rolle eller inte på armen det minsta av ens problem.
Visst, en del (det stora flertalet) blir aldrig utsatta för ngt, men jag tror inte de som råkat ut för ett rån säger att, det är det minsta problemet...Jag menar, klockan kan vara anledningen till att du blir både misshandlad och blir av med grejer.
 
Senast ändrad:

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Visst, en del (det stora flertalet) blir aldrig utsatta för ngt, men jag tror inte de som råkat ut för ett rån säger att, det är det minsta problemet...Jag menar, klockan kan vara anledningen till att du blir både misshandlad och blir av med grejer.
Var går gränsen? Ska man inte gå ut med fina skor och kläder heller för att inte ge intrycket av att man är värd att råna?

Sker förresten majoriteten av personrån nattetid? Jag har själv blivit utsatt för ett hyfsat brutalt personrån och det var mitt på ljusa dagen med mycket folk runtomkring.
 

wotan

Rolex
åk dit ett gäng kvällar och spana tillsammans med vänner - ta tag i problemet (för polisen gör det inte).
 
Senast ändrad:

wotan

Rolex
Vet inte vad som hände men vårt förra inlägg..Försöker igen:

Verkligen trist när sånt här händer! Känns som det händer oftare nu när sommaren kommer.
Hoppas din vän mår bättre nu under omständigheterna..
Be honom maila oss ref.nr samt serienr och bifoga en polisanmälan så ska vi be Rolex att regga denna klocka som stulen. Om den skulle dyka upp hos Rolex så kontaktar de oss. Vi håller även utkik om vi får in den i vårt urmakeri.
[email protected]

Ha en bra dag,
grymt trevligt att ni engagerar er!
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Var går gränsen? Ska man inte gå ut med fina skor och kläder heller för att inte ge intrycket av att man är värd att råna?

Sker förresten majoriteten av personrån nattetid? Jag har själv blivit utsatt för ett hyfsat brutalt personrån och det var mitt på ljusa dagen med mycket folk runtomkring.
Gör som du vill, (alla får bli salig på sin fason). Jag är ute på krogen så sällan och då har jag inga problem att låta dyraste klocka stanna hemma. Ett restaurangbesök är ngt helt annat. Dessutom har jag heller inget behov av att vara berusad på stan. Men som sagt... Folk gör precis som de vill...
 

Alex H

Omega
Jag blev stannad en kväll påväg hem av 2 st kulturberikare som helt lugnt och sansat bad mig att ta av klockan samt langa fram mobil och plånbok. Jag som givetvis blev skogstokig drog iväg en höger vänster och släckte den ena killen, varpå den andra sprang. 10 min senare såg jag blåljus som rullade upp jämte mig och stannade. De undrade om jag hade slagit någon ikväll, varpå jag svarade ja och att det var självförsvar mot ett rån. Detta till trots fick jag följa med till stationen kl 04:30 för förhör istället för att de jagade rätt på killen (rånaren) som sprang ner och larmade polis...Efter att han försökt med ett grovt rån?! Det finns ingen skam eller heder, det är bara att ta saken i egna händer. För övrigt så blev det inga påföljder på något håll.
 

Joseph

Cartier
Jag blev stannad en kväll påväg hem av 2 st kulturberikare som helt lugnt och sansat bad mig att ta av klockan samt langa fram mobil och plånbok. Jag som givetvis blev skogstokig drog iväg en höger vänster och släckte den ena killen, varpå den andra sprang. 10 min senare såg jag blåljus som rullade upp jämte mig och stannade. De undrade om jag hade slagit någon ikväll, varpå jag svarade ja och att det var självförsvar mot ett rån. Detta till trots fick jag följa med till stationen kl 04:30 för förhör istället för att de jagade rätt på killen (rånaren) som sprang ner och larmade polis...Efter att han försökt med ett grovt rån?! Det finns ingen skam eller heder, det är bara att ta saken i egna händer. För övrigt så blev det inga påföljder på något håll.

Varför tycker du att det är viktigt att belysa att gärningsmännen är s.k. "kulturberikare"?
 

Joseph

Cartier
åh, neeeej! inte en till som tycker att man ska efterlysa folk utan signalement alternativt efterlysa en hen utan signalement för ett brott. För annars vore det kränkande eller rentav rasistiskt!

För det första är "kulturberikare" något som används i negativ bemärkelse, för det andra säger det inte ett piss om GM. Östeuropeer, afrikaner, MENA, . Alla dessa är "kulturberikare" så ditt signalement-bullshit har ingen relevans.

Kryp tillbaka till Flashback där du hör hemma.
 

wotan

Rolex
För det första är "kulturberikare" något som används i negativ bemärkelse, för det andra säger det inte ett piss om GM. Östeuropeer, afrikaner, MENA, . Alla dessa är "kulturberikare" så ditt signalement-bullshit har ingen relevans.

Kryp tillbaka till Flashback där du hör hemma.
hänger inte på flashback
 
Topp