• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockrån

Andy McB

Rolex
Märkligt att ett inlägg om ett mycket beklagligt rån går över till att bli ett tramsande om politik.
Skärpning!
 
  • Like
Reactions: PJW

jandan

Panerai
untitled.png
 

Skeeter

Panerai
Utrikes födda har varit överrepresenterade i brottsstatistiken under minst 40 år och under denna tid har invandringen till Sverige sett mycket olika ut både när det gäller typ av invandring (arbetskrafts- flykting- och anhöriginvandring) och från vilka länder utrikesfödda huvudsakligen kommit ifrån.

De som dominerar bland de misstänkta utrikesfödda är dock nordbor, då personer från Finland, Norge, Danmark och Island utgör ca 5 procent av de misstänkta (eftersom de dominerar bland utrikesfödda i Sverige)

http://www.migrationsinfo.se/valfard/kriminalitet/

Man kan ju dock aldrig hänga upp en enskild händelse på en statistisk bakgrund inte minst då det är klargjort gång efter annan i forskningen att det är sociala faktorer som dominerar inte vilket land man är född i.
 

Alex H

Omega
För det första är "kulturberikare" något som används i negativ bemärkelse, för det andra säger det inte ett piss om GM. Östeuropeer, afrikaner, MENA, . Alla dessa är "kulturberikare" så ditt signalement-bullshit har ingen relevans.

Just av den anledningen använde jag det uttrycket då det inte kränker någon specifik och därmed inte heller kan klassas som rasistiskt. Vad gäller signalement så är det väl något som jag uppgav för polisen, jag ser nämligen skillnad på en afrikan och en turk.

Oavsett vilket så är dessa folkgrupper överrepresenterade i all statistik och därav bör man vara på sin vakt lite extra om de söker kontskt på en bakgata.

Kryp tillbaka till Flashback där du hör hemma.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Förstår inte vad alla i denna tråd pratar om för enligt Betner och Ernman har ju Sverige aldrig varit tryggare/säkrare än vad det e nu... :banghead::banghead::banghead::banghead::pirate::hungover:
All statistik visar att Sverige aldrig varit tryggare än vad det är nu.

Att det upplevs som farligare än när du var barn är för att du hade mindre koll på världen.
 
All statistik visar att Sverige aldrig varit tryggare än vad det är nu.

Att det upplevs som farligare än när du var barn är för att du hade mindre koll på världen.

Ööööö var länge sen jag var barn.... Konstigt resonemang...

"BRÅ:s experter pekar på att en viss typ av grovt våld har minskat kraftigt. Det gäller alkoholrelaterat våld, strypningar och där någon med vapenlicens skjuter en familjemedlem i hemmet.

Däremot har det man kan kalla "gangstervåld" ökat kraftigt.

Förra året sköts 25 personer ihjäl i Sverige, den högsta siffran under hela 2000-talet. Antalet skottskadade uppgick 2013 till 95, nästan dubbelt så många som tio år tidigare.

Alltså: Risken för kvinnor och barn att bli ihjälslagna av berusade familjefäder tycks ha minskat. Medan risken att falla offer i ett sprängdåd eller träffas av en förlupen kula i någon uppgörelse mellan kriminella har ökat."
 
Senast ändrad:

Spindel

KS vulkanolog på Island

rimplanto

Breitling
Min svenska inte så bra. Jag försöka:
hej.,,. Det var jag som stal klockan kompis din. Jag vill be hemskt mycket om ursäkt för att jag behöver göra sån här…. Jag använde sökfunktionen i google strax efter händelsen och dena sidan fanns där med rätt beskrivning osv så jag tänkte att detta uppenbarligen är händelsen jag orsakade. Jag vill ge min syn så att ni kan se det från en annan perspektiv också,,,
Jag är från italien och påstod detta vid angreppen. Jag har en dotter på 7 år som ska ha mat, gå i skola, ha leksaker, ska gå på fritidsaktiviteter och ja står helt utanför arbetsmarknaden. Min fru har inte möjlighet att få jobb och detta är min enda utväg,,,. Jag förstår att ni reagerar men alternativen är att vi svälter och det är inte ett alternativen för mig. Därför måste jag göra sån här. Klockan är redan levererad och såld och jag får ett par tusenlappar så att vi kan försörja oss med mat och sånt. Självklar förstår jag att ni blir upprörda…
Hoppas ni har lite förståelse,,,hälsningar Aberto
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Min svenska inte så bra. Jag försöka:
hej.,,. Det var jag som stal klockan kompis din. Jag vill be hemskt mycket om ursäkt för att jag behöver göra sån här…. Jag använde sökfunktionen i google strax efter händelsen och dena sidan fanns där med rätt beskrivning osv så jag tänkte att detta uppenbarligen är händelsen jag orsakade. Jag vill ge min syn så att ni kan se det från en annan perspektiv också,,,
Jag är från italien och påstod detta vid angreppen. Jag har en dotter på 7 år som ska ha mat, gå i skola, ha leksaker, ska gå på fritidsaktiviteter och ja står helt utanför arbetsmarknaden. Min fru har inte möjlighet att få jobb och detta är min enda utväg,,,. Jag förstår att ni reagerar men alternativen är att vi svälter och det är inte ett alternativen för mig. Därför måste jag göra sån här. Klockan är redan levererad och såld och jag får ett par tusenlappar så att vi kan försörja oss med mat och sånt. Självklar förstår jag att ni blir upprörda…
Hoppas ni har lite förståelse,,,hälsningar Aberto
Sorry men jag måste nog säga..... TROLL!
 
Topp