• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockrengöring!

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Har precis upptäkt vilket underverk lite tvål, vatten och tandborste gör på klockan! Möjligtvis är jag sist på forumet att upptäcka det här men va fan... :D

Hur ofta och framförallt hur rengör ni era klockor? Wax on wax of? Aceton och sandpapper? :)

Rekommenderas starkt om ni inte brukar tvätta av era klockor att gå och prova detta omedelbart!

c756e01218a862ae298c9b11ee4a438f_zps000403c6.jpg


d4ad815186d7f359181392ffdc7e9db1_zps164e6d5f.jpg


Keep it clean guys!
 

raketa

Omega
Vatten och tvål gör underverk, speciellt om klockan redan är i gott skick, då kommer den se sprillans ny ut efteråt! Synd bara att man inte kan tvätta de lite mindre vattentäta uren på samma vis :(
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Vatten och tvål gör underverk, speciellt om klockan redan är i gott skick, då kommer den se sprillans ny ut efteråt! Synd bara att man inte kan tvätta de lite mindre vattentäta uren på samma vis :(

Då får vi spåna fram ett alternativ då! Hoppas på ett bra tips i tråden:)
 

jabla

Sarlacc
Enligt optikern är det bättre att tvätta glasögonen med diskmedel, tvål är återinfettande och lämnar en hinna kvar.
Borde gälla för klockor också.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Enligt optikern är det bättre att tvätta glasögonen med diskmedel, tvål är återinfettande och lämnar en hinna kvar.
Borde gälla för klockor också.

Se där! Glaslgonorm som man är så har man jutefabriken fått den infon en gång. Glöms lätt bort när man bara använder linser:p
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Kom på att jag brukade köra tandkräm på supercoola casioklockor när jag va grabb, vips så var repor på glaset borta:p inget jag skulle ge mig på idag men men:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tvättar klockorna lika ofta som jag tvättar motorcykeln, dvs cirka två gånger per år eller inför försäljning.
 
Topp