• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Klockrensning (PRISBUMP 25 Juni)

oftast

Panerai
2-Faktor
Pris
1
Returpolicy
Enligt överenskommelse
Bilder Skickat
  1. Ja
Säljer av klockor jag inte använder så ofta som jag borde.
För alla klockor ingår vanlig brevfrakt i vadderat kuvert, om du vill ha något utöver detta så tillkommer det. Jag tar inte ansvar för postens slarv.
Returer sköter vi enligt överenskommelse, normalt går det bra att returnera klockor på din egen bekostnad om något avviker väsentligt från beskrivningen i annonsen.

De flesta klockor säljes head-only men jag har en del armband jag kan tänka mig skicka med eller sälja till bra priser.



Printania vintagekronograf

En manuellt uppvriden fin kronograf från uppskattningsvis 40-50-talet. Drivs av ett Landeron 48-urverk som fungerar fint; det håller tiden och kronografen startar och nollställer som den ska. Den angavs som nyservad när jag köpte den för några år sedan men har inga papper på det. Aldrig ifrågasatt det heller eftersom den funkar fint. Boetten är guldpläterad och lite sliten, och genomnötningar finns på några ställen, men generellt i ett charmigt skick. Tavlan har lite patina som sig bör :)

Mäter 35 mm och 18 mm mellan bandhornen.

Pris: 3500 3200 2900:-

IMG_20190428_174237.jpg



Swatch dykarkronograf


En rejäl dykarkronograf med snygg svart tavla med grå/beige siffror. Boetten är i plast och i bra skick, texten på tachymeterskalan har släppt lite och glaset har lite report (borde gå att putsa). Armbandet är i silikon och mjukt och bekvämt. Det saknar dock cather. Klockan funkar helt som den ska. Perfekt sommarklocka/beater!

Boetten mäter 42 mm och armbandet är 20 mm brett.

Pris: 400 300

IMG_20190428_180850.jpg


ETA kronograf SÅLD


En manuellt uppvriden kronograf i stålboett med ETA-märkt tavla. Troligtvis någon typ av urskoleklocka. Boetten har några få repor men inget som stör. Tavlan är fin och klockan håller tiden och kronografen fungerar som den ska. Drivs av ett Valjoux 7733 och tål 5 ATM.
Tycker att den bär riktigt snyggt tack vare boettformen, jag har en kronograf till med likadan boett, varför jag säljer denna.

Mäter 37 mm och har 20 mm mellan bandhornen.

Pris: 4000 3700 3400:-

IMG_20190428_175555.jpg

Raketa SÅLD

Sovjetisk vintage, handuppvriden dressklocka. Drivs av ett 2609-urverk och håller tiden bra. Tavlan har lite patinafläckar och boetten en del hairlines.

Boetten mäter 34 mm och 18 mm mellan bandhornen.

Pris: 400

IMG_20190428_180237.jpg


Duward vintagedressare SÅLD

Handuppvriden vintagedressare i snygg tunn guldpläterad boett (10 microner). Bärs snyggt tack vare formen och avsaknaden av sekundvisare hjälper till att ge ett dressigt uttryck. En del hairlines och något skav på boetten, men inga genomnötningar. Tavlan är i fint skick men glaset skulle behövas putsas kanske.

Mäter 34 mm och har 18 mm mellan bandhornen.

Pris: 500

IMG_20190428_180401.jpg



Eterna quartzdressare SÅLD

Tunn snygg batteridriven dressare från Eterna. Originalkrona, repfritt glas, svart tavla i fint skick. Från 80-talet sannolikt, väldigt fin. Går som en kvarts ska.

Mäter 33 mm och har 18 mm mellan bandhornen.

Pris: 350

IMG_20190211_2318581.jpeg


Ett stort tack till KS för möjlighet till annonsplats och för ett otroligt bra forum!
 

Bilagor

  • IMG_20190428_181342.jpg
    IMG_20190428_181342.jpg
    114.4 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:
Topp