• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockreportage - New York

Ernesto

Patek
2-Faktor
En del av er har sett bilder på min Instagram, men nu kommer ett klockreportage. Exklusivt för Klocksnack.

I fredags satte jag mig på ett plan mot USA. Det började bra! Kvinnan framför mig hade en isad Rolex Datejust och mannen bredvid mig hade en Rolex Submariner. Dessutom var dottern het och som grädde på moset skvätte hon, av misstag, yoghurt på min kavaj men nog om henne, det blir bara OT...

Vi landade på JFK Airport och välkomnades väl, av Rolex:
20AvhJR.jpg

"Vi är överallt" - Rolex maffian

Jag styrde seglet mot Diamond District. Sliskiga inkastare ville ha in mig i deras butik, jag svarade med "dödens blick".

Till slut hittade jag en butik som inte hade en inkastare - Sea Wave Diamonds. Klart att jag gick in där! Vi började snacka lite klocksnack och jag bad att få titta närmare på ett par klockor. Bland annat en Rolex Thunderbird 1625, som jag ville köpa tills jag skruvade ut kronan för att vrida upp den. Har du någonsin försökt skruva ner en skruv i ett lackat bord? Visst gick det segt, eller du kanske gav upp? "It's a vintage watch, it needs to be oiled". Nej, den behöver en fullservice! Besviken av att inte få hem en Rolex till Sverige seglade jag vidare för att söka lyckan.

Lite klockor från SWD:
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Sightseeing är givet på semester i en ny stad. En pekbild à la Målarn likaså. En båttur runt staden rekommenderas.
image.jpg

image.jpg


På väg mot himmelriket, som jag återkommer till, gick jag förbi andra klockbutiker. Bland annat Swatch och Omega.
image.jpg
image.jpg


Min tics fick utlopp i New York också, precis som i Vasastan i Stockholm. Jag har en tics och det är att jag stirrar på människors handleder. Likt en knarkhund lyckas jag alltid sniffa rätt på fina klockor. Människorna i New York föredrar TT Submariner, det är en sak som är säkert.
Oi93ikd.jpg

(Lånad bild)

Vad är då himmelriket? Shake Shack? Kanske. Burgaren är gudomlig och milkshaken var värd all magont för en laktosintolerant klocksnackare som jag. Himmelriket är The Rolex Building! Japp, Rolex maffian är överallt.
image.jpg


Servicen var fantastisk! Jag bad att få klämma på ett par modeller som jag sedan tidigare inte hade klämt på. Jag berättade att jag kom från Sveriges största klockforum - Klocksnack. Bilder och kläm var inga problem! Jag fick även veta hur många som har bokat den nya Pepsin från de, 10 blivande ägare kommer att få den om tre månader.

Vill du se klockporr från Rolex butiken? Förtjänar du det? Om inte, bläddra inte ner. Seriöst.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

duEjBF0.jpg

lgk4hRO.jpg

eJ5c1OM.jpg

hS336Dy.jpg

bHfbdRJ.jpg

rJUfwzV.jpg

kKTC6CH.jpg

GY1jGBI.jpg

BRNffrl.jpg

oJTxNAx.jpg

nNTumPj.jpg

Es40ImJ.jpg

S1vXcoB.jpg

ZTquERI.jpg

w7bPdOd.jpg

9Yif2Bk.jpg

O41vk4W.jpg


Jag fick med mig lite godis hem från butiken också:
OXJ3TGB.jpg

HyoM9nG.jpg


Imorgon går flyget mot San Francisco. Får ni mer klockgodis därifrån? Den som lever får se.

Tack för mig!
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Snyggt jobbat Ernesto, stabilt reserepotage:)
Den isade SD'n, är det den som gnistrar lite vänster om mitten med isad länk?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Trevligt resereportage! Men undrar om inte din Oyster, som du köpte band till, trots allt är finast. I all sin enkelhet.

Mvh A
 
Topp