• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockreportage - New York

D

Deleted member 1265

Guest
Grymt reportage, tyvärr fastnade mitt intresse på den heta dottern som spillde något på dig tidigt i texten, kommer det bildkavalkad på detta med?:woot:
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Grymt intressant läsning och fantastiska bilder! Det tackar vi för och hoppas innerligt på mer! :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Tackar!

Bad om priset på den blåa DD i WG. Låg på 240k ish i svenska kronor. Antar att det är någorlunda likadana priser som i Sverige! Begpriserna på Diamond District var realistiska, men samtidigt kändes det inte safe att handla där...


Diamond district är heaven. Finns bra säljare med. Och diamanter - Jesus vad mkt billigare de är där än hemma i Sverige.
 

card

Panerai
2-Faktor
Härligt reportage! Var själv i den Rolex butiken för några månader sedan och det finns helt klart en del fint.
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Kul och bra reportage!

Ska själv på bröllop i Juli i NYC och sist jag var där missade jag klockbutikerna helt. Hade sälskap som inte var så intresserade.
Inte denna gång.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Kul och bra reportage!

Ska själv på bröllop i Juli i NYC och sist jag var där missade jag klockbutikerna helt. Hade sälskap som inte var så intresserade.
Inte denna gång.

Tack!

Jag är i USA med föräldrarna, men tycker om att utforska ensam. Det finns en butik som jag inte orkade gå till! Wempe, vintage Rolex ska de ha, ligger snett höger från Rolex byggnaden!
 

TicTack

Cartier
Som klocknerd är det ändå foton som nedan som imponerar mest. Man vill ju se hur urtavlan ser ut monterad, på riktigt liksom. Visst, en sån här vägg kostar ju en hel del pengar, och gör att klockorna känns lite som dussinvaror, men det ger ju en unik möjlighet att hitta vad man gillar.

Jag fattar inte att rolex inte fotar upp (eller iaf gör databilder) av alla kombinationer de säljer. Istället så har de en katalog och hemsida, med några få bilder. I övrigt hävisar de till handlarkatalog + rolex databas, men där får man ju inte ser hur urtavlan ser ut monterad.
BRNffrl.jpg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Som klocknerd är det ändå foton som nedan som imponerar mest. Man vill ju se hur urtavlan ser ut monterad, på riktigt liksom. Visst, en sån här vägg kostar ju en hel del pengar, och gör att klockorna känns lite som dussinvaror, men det ger ju en unik möjlighet att hitta vad man gillar.

Jag fattar inte att rolex inte fotar upp (eller iaf gör databilder) av alla kombinationer de säljer. Istället så har de en katalog och hemsida, med några få bilder. I övrigt hävisar de till handlarkatalog + rolex databas, men där får man ju inte ser hur urtavlan ser ut monterad.
BRNffrl.jpg

Säg det till Rolex. De kanske anställer dig ;)
 
Topp