• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockresa till Schweiz

Joergen

Omega
Hej! Finns det någon på forumet som har genomfört eller har tips på en reserutt i det förlovade landet. Stopp på klockmuseer och Fabriker. Har sett att intresseresor har en resa och att Fredmans Ur ska ha en någon gång. Men någon som åkt på egen tour, förutom att trängas på Baselworld ?

Hoppas att jag inte kränkte några Suuntoentusiaster när det inte var Finland jag avsåg som Klocklandet.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Inga tips direkt.
Varit i zurich en gång. Klockaffärer överallt. Priser, liiiite lägre än Sverige men inte jätte mkt. Bra pris kunde man dock få på Zürichs flygplats.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Hyr en släde och åk till Samnuan..... massa billiga klockor då det är en taxfree zone. Köper du taxfree rapporteras det dock till Swisstullen..... bara så du vet att du är momspliktig när du kommer till Svedala......men med priserna där är det ändå billigt....
 

Galaxy

Rolex
Jag ska förhoppningsvis till Schweiz i vår, först och främst står väl Genève på schemat. Annars har jag ingen större koll på vad man kan hitta för kul klockrelaterat. Min farbror bor för övrigt i Basel, så det kanske blir en våldgästning i samband med Baselworld. :D
 

plexan

Cartier
Var i Genève förra året, såg inte så glamoröst ut som jag hade föreställt mig, men då var jag i och försäg bara runt omkring tågstationen ett tag. :D Var till Zürich också, fint, mycket klockbutiker som sagt.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hej! Finns det någon på forumet som har genomfört eller har tips på en reserutt i det förlovade landet. Stopp på klockmuseer och Fabriker. Har sett att intresseresor har en resa och att Fredmans Ur ska ha en någon gång. Men någon som åkt på egen tour, förutom att trängas på Baselworld ?

Hoppas att jag inte kränkte några Suuntoentusiaster när det inte var Finland jag avsåg som Klocklandet.

Du menar denna ?
http://www.intresseresor.se/uploads/Produktblad/Shopping/Klockresa/klockresa.pdf

Blev denna resan ens av ? Finns det liknande i dagsläget ?



Skickas från min Air Padda, Tapatalk Pro
 
Topp