• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockresan del 2

Tiebreak

Omega
Efter förra helgens mindre lyckade resa var dags att ratta åt ett nytt håll denna lördagmorgon. Resultatet blev en affär med en medlem här på forumet och jag kan numer, efter ett halvårs botaniserande, titulera mig OWG (enda på forumet?)! Säljaren får ge sig till känna själv om hen/hum vill. Mycket trevlig prick i alla fall. Klockan på bilderna är en Rolex Oysterquartz ref 17000 från -78 (enligt tabeller) tyvärr medföljde ej cert. eller box. Dock originaltavla och visare. Klockan är enligt mina lekmannakunskaper i väldigt fint skick, på sin höjd lätt putsad. Ett par små hack i kanten på glaset finns, men det var absolut inte en dealbreaker för min del.
image.jpg

På väg hem. Var är jag?
image.jpg

Nu då?
image.jpg

Hämta middag.
image.jpg

Originaltavlan!

Min plan är att denna skönhet ska stanna (livet ut?) och få en beater som kompis. Sen är det färdigshoppat.

Anekdot: Har den senaste veckan insett att jag tror att alla klockor ska vara större på min handled än de är i verkligheten.
 
Senast ändrad:

Greven

Audemars
Stort grattis! Vilken härlig avslutning på klockresan. Riktigt fin klocka! OWG, hmm...vi får väl se hur det blir med den saken. Fortsätter du hänga här på KS så kommer suget att komma. Jag lovar! ;) Stort grattis igen till ett riktigt bra köp!
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Kan alla jävlar sluta posta bilder på sina svarttavlade 17000. Blir bra sugen på att skaffa en svart tavla till min 17014. :shifty: Kul att originaltavlan finns kvar. Önskade att jag hade originaltavlan kvar till min. Jaja slutpratat av mig. Grattis till en grym klocka! Fyll på med info om klockan så inte tråden låses och vad ska du med en till beater till? Du har ju en beater på handleden
 
Trevlig typ den där säljarn, var själv där idag och inledde en affär som förhoppningsvis avslutas nästa vecka;)
Och jag tror att du befann dig vid Hjälmaresund vid fototillfället.....
 

Tiebreak

Omega
Kan alla jävlar sluta posta bilder på sina svarttavlade 17000. Blir bra sugen på att skaffa en svart tavla till min 17014. :shifty: Kul att originaltavlan finns kvar. Önskade att jag hade originaltavlan kvar till min. Jaja slutpratat av mig. Grattis till en grym klocka! Fyll på med info om klockan så inte tråden låses och vad ska du med en till beater till? Du har ju en beater på handleden
Påfyllt! Hoppas det räcker.

Sant, men den är ju nästan för fin för en beater, kolla den tajta länken så förstår du kanske hur jag känner.
image.jpg
 

osc10

Panerai
2-Faktor
Grattis, jag blev frälst i oq första gången jag såg och provade en irl. Är själv owg, men bara någon månad åt gången ;)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Efter förra helgens mindre lyckade resa var dags att ratta åt ett nytt håll denna lördagmorgon. Resultatet blev en affär med en medlem här på forumet och jag kan numer, efter ett halvårs botaniserande, titulera mig OWG (enda på forumet?)! Säljaren får ge sig till känna själv om hen/hum vill. Mycket trevlig prick i alla fall. Klockan på bilderna är en Rolex Oysterquartz ref 17000 från -78 (enligt tabeller) tyvärr medföljde ej cert. eller box. Dock originaltavla och visare. Klockan är enligt mina lekmannakunskaper i väldigt fint skick, på sin höjd lätt putsad. Ett par små hack i kanten på glaset finns, men det var absolut inte en dealbreaker för min del.
image.jpg

På väg hem. Var är jag?
image.jpg

Nu då?
image.jpg

Hämta middag.
image.jpg

Originaltavlan!

Min plan är att denna skönhet ska stanna (livet ut?) och få en beater som kompis. Sen är det färdigshoppat.

Anekdot: Har den senaste veckan insett att jag tror att alla klockor ska vara större på min handled än de är i verkligheten.
Grattis!
 

Tiebreak

Omega
För kännedom så verkar det vara nedanstående klocka jag fått tag i, där omnämnd som "blocketklockan".
https://klocksnack.se/threads/rolex-oysterquartz-köphjälp.32086/

Då den kanske snurrat ett par varv här på KS får tidigare ägare gärna dela med sig av dess historia. Eventuellt Rob.E kanske vet något också. Vet någon om de för någon form av historik på vilka klockor de servar? Har ju serienummer, men ingen aning när den senast servats.
 
Topp