• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksalongen ok att köpa från?

Newbadboy

Breitling
Vill köpa en av hans klockor till frugan men hans firma har inte funnits länge och jag hittar inte mycket historik.

Ngt som haft med David Fors från klocksalongen att göra?

Han svarar snabbt på mejl och så men det säger inte mycket.


Sedan undrar jag om nyservad och nypolerad lady datejust från 1985 är ngt man kan räkna med håller eller det lite farligt o köpa en så pass gammal klocka?

Köpte själv en submariner beg men det var 2017 så det är ju ingen gammal på så sätt
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Har ingen erfarenhet av klocksalongen men en lady datejust från 1985 som servats lär ju hålla ett tag till, det är nog inga problem. Såg ju rätt fin ut med fixad länk också.
 

Newbadboy

Breitling
Den ser väldigt fin ut ja. Nästan ny. Priset är ok. Ja avvaktar lite till och ser om ngn haft med denna försäljare att göra
 

Thompa700

Omega
Den ser väldigt fin ut ja. Nästan ny. Priset är ok. Ja avvaktar lite till och ser om ngn haft med denna försäljare att göra
Det är ju en väldigt ung kille som driver det och företaget är rätt nystartat, vilket förstås inte behöver vara någon nackdel. Snokade lite och pappan hans är guldsmed och de verkar samarbeta. Ingen nackdel att ha en guldsmed som pappa om man pysslar med Rolex kan tänkas. Hur mycket man kan om urverk 18-19 år gammal kan man ju fundera över, men jag är verkligen inte rätt person att bedöma det. Skicka honom ett meddelande och ställ lite frågor om firman. Fast det har du kanske redan gjort?
 

Newbadboy

Breitling
Det var lite mer än jag hade lyckats snoka fram ang hans far. Nä det är verkligen svårbedömt. Jag vill inte på ngt sätt dra han i skiten utan bara ha mer kött på benen. Sen såg jag också att hans firma var enskild och startad i år.
 

Emlan

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Min brorsa ville köpa en Rolle, så jag hjälpte honom och hängde med och köpte en av Klocksalongen! Super trevlig kille! Kunnig och intresserad!

Sammanfattat: super bra bemötande! Klockan var som utlovad. Skulle lätt köpa där igen
 

Calleponken

Omega
2-Faktor
Vill köpa en av hans klockor till frugan men hans firma har inte funnits länge och jag hittar inte mycket historik.

Ngt som haft med David Fors från klocksalongen att göra?

Han svarar snabbt på mejl och så men det säger inte mycket.


Sedan undrar jag om nyservad och nypolerad lady datejust från 1985 är ngt man kan räkna med håller eller det lite farligt o köpa en så pass gammal klocka?

Köpte själv en submariner beg men det var 2017 så det är ju ingen gammal på så sätt
Jag har köpt klocka av David på Klocksalongen.
Hittade företaget via Instagram och hade kontakt där igenom. Trevlig, hjälpsam och snabb leverans.
Klockan var i samma fina skick som på bilderna.
Jag blev med andra ord väldigt nöjd med affären. ☺
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Inte bara det. Särskrivning som inte är konsekvent. Startar man en affärsverksamhet och knåpar ihop en hemsida kan man väl iaf be någon i sin närhet att korrekturläsa? Ursäkta OT…
Ja, dåligt korrekturlästa hemsidor och trycksaker ser onekligen illa ut, särskilt när man säljer lyxvaror.
 
Senast ändrad:
Såg nu denna tråd! Ber om ursäkt för min stavning. Har tyvärr ganska mycket dyslexi och ibland kan jag missa tydliga stavfel. Ber om ursäkt för detta, rekommenderar att man ringer mig för bäst service. Firman registrerades 2020 men bytt namn till Klocksalongen 2022. Därav står det registrerings år 2022. Kommer nu ombilda till ett AB. Om ni har några frågor utöver stavningen får ni gärna ringa mig ☺️.

Mvh David//klocksalongen
 
Senast ändrad:
Tyvärr en väldigt tråkig senaste upplevelse med Klocksalongen. De tog sig an uppdraget att korta den integrerade 18k guldlänken på min Vacheron & Constantin.

Uppmätning skedde fysiskt på plats hos dem och eftersom de kortat en integrerad guld AP-länk tidigare åt mig litade jag på deras mätning. Låset i armbandet har 3 olika lägen; small, medium och large.

Resultatet blev att large är för litet för en riktigt varm dag och small så litet att jag omöjligt kommer kunna använda det läget oavsett resultat.

Klocksalongen frånsäger sig allt ansvar för detta och som grädde på moset vad de mig åka ut till verkstaden i Mälarhöjden för ’att kika på lösning’, så jag tog bilen ut igen endast för att mötas av att attittyden att de inte gjort något fel och ingen kompensation är skälig. Med andra ord en helt onödig biltur.

Självklart är detta ett precisionsarbete som inte alltid blir på millimetern rätt men den här klockan kostade mig 40,500kr i inköp och är nu till stor del obrukbar. Något som Klocksalongen ställt sig helt likgiltiga till. Mycket tråkig attityd som alltid kommer vara som ett skavsår i mitt sinne.
 
Topp