• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksevärdheter / klockor i Bangkok?

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Kommer vara fast här i Bangkok några dagar. Finns det några roliga klocksevärdheter här? Vintage handlare eller någon annan handlare som kan vara kul att besöka? Läste om någon som renoverade sina klockor här .
 

oscaroscar

Panerai
Fanns endel på MBK som sålde lite olika klockor (mestadels rolex) - vissa av dem var begagnat. (Menar inget fejk-stånd nu, utan en "juvelerare" eller vad man ska kalla det)

Även Paragon var sevärt, där fanns allt i klockväg. Bara nytt då, men det var kul att kika på.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
oscaroscar skrev:
Fanns endel på MBK som sålde lite olika klockor (mestadels rolex) - vissa av dem var begagnat. (Menar inget fejk-stånd nu, utan en "juvelerare" eller vad man ska kalla det)

Även Paragon var sevärt, där fanns allt i klockväg. Bara nytt då, men det var kul att kika på.

Finns massor av stora butiker från de flesta stora märkena, Siam Square och galleriorna där omkring, men då är det nytt som gäller. På MBK skulle jag inte ens titta på klockorna, personligen skulle jag säga att allt där är fejk även om dom försöker göra skenet av något annat.
 

Helvetia

Cartier
På Siam Paragon finns som sagt mycket. På watch café, som ligger lite avsides på gatuplan, kunde man få riktigt bra priser på grand seiko. 30% rabatt utan att jag ens frågade om bättre pris.

På Siam Discovery som ligger i närheten av Paragon finns det en vintageaffär som heter because i like it. Mycket fina gamla dressklockor i helt sjukt bra skick med pris därefter. Jävligt otrevlig ägare som gjorde att jag inte var intresserad av närmare undersökning men när jag googlat runt verkar det som att allt är kosher, men med så bra skick på så gamla grejer kan man ju undra hur orörda tavlorna är etc.

På Central World i Chidlom finns det precis som på Paragon en hel del att titta på. Jag föredrar dock Central World, då man förutom massor nya fina grejer också kan hitta vintagebutiker samt juvelerare som har begagnade klockor till salu. På gatuplan finns den med bäst utbud. Där hade dom en hel dröse 5513 och 1680 men fick även klämma på en big crown. Åk upp till plan 5 (som jag minns det) och där hittar du juvelerarna. Seiko har även en stor butik i Zen World som är en galleria i gallerian som är värd att titta till om du inte är seiko-hatare.

MBK har ett par juvelerare där dom säljer äkta vara och jag har hört att det funnits en rolex-ad där som jag dock inte vet om den finns kvar. Men mest är det ju fake så långt ögat når. Bell & Ross-kopior i tusental tidigare i år.
 

oscaroscar

Panerai
Helvetia skrev:
På Siam Paragon finns som sagt mycket. På watch café, som ligger lite avsides på gatuplan, kunde man få riktigt bra priser på grand seiko. 30% rabatt utan att jag ens frågade om bättre pris.

På Siam Discovery som ligger i närheten av Paragon finns det en vintageaffär som heter because i like it. Mycket fina gamla dressklockor i helt sjukt bra skick med pris därefter. Jävligt otrevlig ägare som gjorde att jag inte var intresserad av närmare undersökning men när jag googlat runt verkar det som att allt är kosher, men med så bra skick på så gamla grejer kan man ju undra hur orörda tavlorna är etc.

På Central World i Chidlom finns det precis som på Paragon en hel del att titta på. Jag föredrar dock Central World, då man förutom massor nya fina grejer också kan hitta vintagebutiker samt juvelerare som har begagnade klockor till salu. På gatuplan finns den med bäst utbud. Där hade dom en hel dröse 5513 och 1680 men fick även klämma på en big crown. Åk upp till plan 5 (som jag minns det) och där hittar du juvelerarna. Seiko har även en stor butik i Zen World som är en galleria i gallerian som är värd att titta till om du inte är seiko-hatare.

MBK har ett par juvelerare där dom säljer äkta vara och jag har hört att det funnits en rolex-ad där som jag dock inte vet om den finns kvar. Men mest är det ju fake så långt ögat når. Bell & Ross-kopior i tusental tidigare i år.
Menar väl det.. Fick ett seriöst intryck av ett par juvelerare där inne. Mest rolex vart det dock, men inga mängder. Utan en säljare hade kanske ett par DJs, medans någon annan hade ett par subs och explorers.

"Because I like it" hittade jag aldrig, vart riktigt vilsen i galleriorna.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Förundrades över alla Bell&Ross kopior och såg några mer seriösa handlare. Många Rolex! En riktigt skön 1675 bl a för 7000 usd. Nöjde mig dock med en fin klocklåda :)
 

Klockers

Cartier
Kommer spendera ett par veckor i Thailand och Bangkok några dagar. Tanken slog mig att man kanske kan få tag i något gott där. Någon som vet hur det ser ut? Priser osv
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag tittade lite på Seikos men kunde bara konstatera att man måste pruta jättemycket för att det ska bli bra priser.

Sök på forumet, finns lite att läsa om vintagesäljare i BK.
 

watchdreamer

Panerai
På väg till Bangkok om ett par veckor, varit där flera gånger tider men tänkte höra om någon vet vart man kan få bäst priser, helst nytt :)
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Hej,
I Bangkok from i morgon och ska givetvis kolla lite klockor. Kollade priser på GS på nätet men satan vad dyrt det verkar vara? Morsvarande ca 79' för GS Springdrivedykaren? Hur mycket kan man räkna med att pruta? Med dessa priser verkar det billigare i SE.... Å andra sidan var detta på ett av de större flashigare varuhusens hemsida D watch café...
 

Uret

Cartier
Ni ser rubriken, sen vet jag att kronan är svagare än på länge men kan man göra några fynd där nere ändå? Är öppen för det mesta annars kul och bara få gå och titta på lite klockor.
 

Uret

Cartier
Ok känns som en uppdatering kan vara trevligt nu. Kommer spendera 3 dagar i Bangkok och tänkte köra en heldag med och kolla klockor.
Jag har inte bokat något hotell ännu så har ingen fast punkt och börja på (tänkte lägga upp en smidig rutt). Men känner jag damen rätt så blir de något flådigt och centralt hotell att utgå ifrån. Någon som vill uppdatera mig lite? @Bomier kanske
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ok känns som en uppdatering kan vara trevligt nu. Kommer spendera 3 dagar i Bangkok och tänkte köra en heldag med och kolla klockor.
Jag har inte bokat något hotell ännu så har ingen fast punkt och börja på (tänkte lägga upp en smidig rutt). Men känner jag damen rätt så blir de något flådigt och centralt hotell att utgå ifrån. Någon som vill uppdatera mig lite? @Bomier kanske


Tjena,

Klockspanande i Bangkok gör man enklast i de stora shopping malls som finns (Siam Paragon tex), för beggade klockor finns tex säljare på MBK.
Allt är relativt dyrt i Bangkok, mestadels beroende på att svenska kronan är låg, man kan finna en del annorlunda special editions av Seiko klockor (Zimbe) som kan vara värt att titta efter.

Lycka till i ert klockspan!
Mvh
Micke
 

Uret

Cartier
Tjena,

Klockspanande i Bangkok gör man enklast i de stora shopping malls som finns (Siam Paragon tex), för beggade klockor finns tex säljare på MBK.
Allt är relativt dyrt i Bangkok, mestadels beroende på att svenska kronan är låg, man kan finna en del annorlunda special editions av Seiko klockor (Zimbe) som kan vara värt att titta efter.

Lycka till i ert klockspan!
Mvh
Micke
Och även om man prutar så lär de bli billigare hemma i Sverige ?
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Ok känns som en uppdatering kan vara trevligt nu. Kommer spendera 3 dagar i Bangkok och tänkte köra en heldag med och kolla klockor.
Jag har inte bokat något hotell ännu så har ingen fast punkt och börja på (tänkte lägga upp en smidig rutt). Men känner jag damen rätt så blir de något flådigt och centralt hotell att utgå ifrån. Någon som vill uppdatera mig lite? @Bomier kanske

Centara @centralworld.
Gå på ett lite större rum så blir det bra.

På bottenvåningen av centralworld så finns det några handlare som säljer begagnat. Vill man se på nytt så gå till Paragon, där dom har öppnat en ALS alldeles nyligen.
Där finns det mesta och för nyköp så skulle jag gå dit då urvalet är störst. Damen kan titta på Hermes, LV eller Chanel väskor om hon känner för det.

Priserna är inte så tokiga längre i Thailand. Går att göra en hel del med riktpriset.

Cherry watch kan vara ett alternativ. Har aldrig varit där själv.

upload_2019-1-23_6-49-53.png
 

Uret

Cartier
Centara @centralworld.
Gå på ett lite större rum så blir det bra.

På bottenvåningen av centralworld så finns det några handlare som säljer begagnat. Vill man se på nytt så gå till Paragon, där dom har öppnat en ALS alldeles nyligen.
Där finns det mesta och för nyköp så skulle jag gå dit då urvalet är störst. Damen kan titta på Hermes, LV eller Chanel väskor om hon känner för det.

Priserna är inte så tokiga längre i Thailand. Går att göra en hel del med riktpriset.

Cherry watch kan vara ett alternativ. Har aldrig varit där själv.

upload_2019-1-23_6-49-53.png
Stort tack!
 

ante_77

Cartier
2-Faktor


Paragon ligger dessutom bara ”över gatan”.
I tillägg så har du väldigt nära till BTS och kan ta dig runt till EmQuartier, Embassy och allt annat.
Hoppa över MBK och Icon siam (hypad shopping mall) om det är klockor du är ute efter.
Icon Siam kan vara bra om du ska köpa en Rolls Royce eller ett par Adidas skor. Steget mellan lyx och vardagsprylar är enormt och finns få saker som är i segmentet mellan Adidas och Rolls Royce.

Egentligen så finns det inget att köpa i Thailand som man inte kan köpa i Sverige om man inte går på kopior.
Vissa saker är billigare iPad, iPhone och några få andra saker. Annars är det mesta billigare i Sverige.
Fejkade Dieselsandaler och t-shirtar finns det gott om, men vem fan vill ha något sådant?
Då är det vettigare att köpa något thai-brand, som faktiskt kan vara av riktigt bra kvalitet.

Men klockor och butiker finns det massor av. Speciellt på Paragon. Tror dom har det mesta....som är intressant i mina ögon.
 

Uret

Cartier
Paragon ligger dessutom bara ”över gatan”.
I tillägg så har du väldigt nära till BTS och kan ta dig runt till EmQuartier, Embassy och allt annat.
Hoppa över MBK och Icon siam (hypad shopping mall) om det är klockor du är ute efter.
Icon Siam kan vara bra om du ska köpa en Rolls Royce eller ett par Adidas skor. Steget mellan lyx och vardagsprylar är enormt och finns få saker som är i segmentet mellan Adidas och Rolls Royce.

Egentligen så finns det inget att köpa i Thailand som man inte kan köpa i Sverige om man inte går på kopior.
Vissa saker är billigare iPad, iPhone och några få andra saker. Annars är det mesta billigare i Sverige.
Fejkade Dieselsandaler och t-shirtar finns det gott om, men vem fan vill ha något sådant?
Då är det vettigare att köpa något thai-brand, som faktiskt kan vara av riktigt bra kvalitet.

Men klockor och butiker finns det massor av. Speciellt på Paragon. Tror dom har det mesta....som är intressant i mina ögon.
Köper inte ens kopior på kläder då har jag ändå tagit med kläder som ska slängas här.
Få testa paragon. Nämndes en vintage butik tidigare i tråden som ska vara trevlig. Finns den kvar?
20-30% prutmån?
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Köper inte ens kopior på kläder då har jag ändå tagit med kläder som ska slängas här.
Få testa paragon. Nämndes en vintage butik tidigare i tråden som ska vara trevlig. Finns den kvar?
20-30% prutmån?

Känner inte till någon egentlig "vintage" butik. Bara några second hand butiker. Dom stänger ner och dom öppnar.

Var inne hos någon second hand bottenplan mellan Central World och Centara tidigare i år (stängd senast jag var där i december).
Hittade en PP. Kopia eller vad, vet jag inte. Jag har så pass dålig kunskap om klockor så jag köper hellre nytt.
Någon på forumet kan säkert avgöra om det är fejk.

PP.jpg


Följande är dock inte fejk.

Choparden som var tänkt till frun
Chopard.jpg


ALS. Hade passat bra åt mig med en av varje...eller två.
ALS.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det finns ett gäng olika trådar om diverse städer och deras utbud av handlare. Ofta är de väldigt hjälpsamma men snudd på alltid så finns det redan en befintlig tråd. För att samla informationen skulle man inte istället kunna samla dessa i en egen forumdel?

Förslagsvis som underforum i Resereportagen med samma placering som Tillbehör har på Köp&Sälj och Lifestyle Köp&Sälj har på Lifestyle. Känns som en logisk placering och det skulle bli mer matig information istället för strötrådar som poppar upp för att snabbt försvinna i glömska.

Vad tycker ni andra? En idé värd att pinga vidare till Hook och Leben?
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Det finns ett gäng olika trådar om diverse städer och deras utbud av handlare. Ofta är de väldigt hjälpsamma men snudd på alltid så finns det redan en befintlig tråd. För att samla informationen skulle man inte istället kunna samla dessa i en egen forumdel?

Förslagsvis som underforum i Resereportagen med samma placering som Tillbehör har på Köp&Sälj och Lifestyle Köp&Sälj har på Lifestyle. Känns som en logisk placering och det skulle bli mer matig information istället för strötrådar som poppar upp för att snabbt försvinna i glömska.

Vad tycker ni andra? En idé värd att pinga vidare till Hook och Leben?

Det hade nog varit enklare att ”överföra” de konkreta tipsen så inte matig information drunknar i ”övriga funderingar” och tyckanden och meningar.

Om någon skulle ha tid eller lust så kan man skapa en lista med ”Butik”, ”Location, ”vintage/ny”.
Tre kolumner i ett Excelark överfört via copy/past.

Redan denna tråd är stökig nog och mär man kommer upp i 212 sidor så blir det ett helvete.

Fast ja, ett bra förslag är det
 
Topp