• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksida facebook

Vargunge1

Breitling
Finns ju köp/sälj och vintageavdelning här på KS :)
Jo det ser jag. Tittar mycket där. Anledningen att jag startade en fb-grupp beror på den enorma mängd människor som använder det mediet...Min mission är att väcka folk, få dem att inse den fruktansvärda synd de lever i, genom att gå omkring med ett batteriur på armen, då de istället måste förstå frälsningen i mekaniska/automatiska verk gjorda på den tiden man kunde göra klockor
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jo det ser jag. Tittar mycket där. Anledningen att jag startade en fb-grupp beror på den enorma mängd människor som använder det mediet...Min mission är att väcka folk, få dem att inse den fruktansvärda synd de lever i, genom att gå omkring med ett batteriur på armen, då de istället måste förstå frälsningen i mekaniska/automatiska verk gjorda på den tiden man kunde göra klockor
En icke moddad ks på fejjan kommer leda till fejkmarknad. Ks och blocket räcker nog.

Jag har inte facebook...
 

Vargunge1

Breitling
Men jag modererar sidan. Klart den är uppstyrd. Kommer att hålla stenhårt på reglerna där också...Målgruppen är inte heller svindyra Rolexar,Heuer, A lange mfl...Utan alldeles såna där lagoma dyr/billiga klockkor som alla har råd med. 300-2000kr ungefär
 

Vargunge1

Breitling
Ohh yes jag har. Jag skulle också baxna av häpnad ifall det finns välgjorda kopior av Lagonda, Henri-Sandoz, Tissot, Certina, Atlantic, Enicar, Fortis mfl. Ett tips är väl att kika in på sidan å se vad jag för övrigt skrivit där. Rolex,Tudor, Breitling mfl dyringar är inget jag siktar in mej på, då jag också vet att det finns mycket välgjorda kopior. Men öppnar man en boett så ser även en lekman vad det handlar om oftast...I övrigt skulle jag inte godkänna en annons av svindyr klocka av dylika märken om inte säljaren gör upp affären på välrenomerad firma. Jag är väl medveten om att kopior florerar otroligt mycket på nätet. Just därför jag skapade denna sida också...Mitt enorma hat mot kopior

Kan tilläggas att en kvinnlig väl utbildad urmakare (pensionerad) av den gamla stammen även är medlem på sidan :)
 

Vargunge1

Breitling
Undrar om det är så lämpligt att här på KS berätta att man på egen hand skapar en klockavdelning på FB...
Bara undrar :angel:
Vad menar du??? På egen hand skapa en sida på facebook. Är det nå fel??? Har du fått för dej att det skulle vara nån form av konkurrens??? Som jag skrev är min mission att sprida evangeliet i det förträffliga med gamla vintageklockor.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Ohh yes jag har. Jag skulle också baxna av häpnad ifall det finns välgjorda kopior av Lagonda, Henri-Sandoz, Tissot, Certina, Atlantic, Enicar, Fortis mfl. Ett tips är väl att kika in på sidan å se vad jag för övrigt skrivit där. Rolex,Tudor, Breitling mfl dyringar är inget jag siktar in mej på, då jag också vet att det finns mycket välgjorda kopior. Men öppnar man en boett så ser även en lekman vad det handlar om oftast...I övrigt skulle jag inte godkänna en annons av svindyr klocka av dylika märken om inte säljaren gör upp affären på välrenomerad firma. Jag är väl medveten om att kopior florerar otroligt mycket på nätet. Just därför jag skapade denna sida också...Mitt enorma hat mot kopior

Kan tilläggas att en kvinnlig väl utbildad urmakare (pensionerad) av den gamla stammen även är medlem på sidan :)

Det finns otroligt välgjorda kopior av Tissot, Certina med mera.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Alla är ju redan här, välkommen hit istället. :)
Du finner säkert ett tillhåll i vintagedelen där du kan dela med dig. Största fördelen med KS förutom att "alla" redan är här är att det inte är Facebook.
 

Jimpa

Panerai
Kör hårt! Alla behöver minst en manuell gammal vintage klocka hemma. Jag välsignar din mission! Har ingen facebook och är nöjd här jag med dock. Men finns säkert många som kan gå vägen genom facebook in till klockornas värld. Mvh
 

Vargunge1

Breitling
Kör hårt! Alla behöver minst en manuell gammal vintage klocka hemma. Jag välsignar din mission! Har ingen facebook och är nöjd här jag med dock. Men finns säkert många som kan gå vägen genom facebook in till klockornas värld. Mvh
Ja många finns det. Ytterst få är så intresserade av klockor att de går med i forum. Men på fejjan så är man bara ett knapptryck bort från en grupp. Härmed vill jag dock meddela att en lokal Cadillacägare nu avsagt sig bekantskapen med en 179 kronors klocka från 2015. Han insåg fördelen med en klocka som matchar bil och identitet mycket bättre. Certina ds från 1960 Missionen går framåt
 

Jens

Greedo
Jo det ser jag. Tittar mycket där. Anledningen att jag startade en fb-grupp beror på den enorma mängd människor som använder det mediet...Min mission är att väcka folk, få dem att inse den fruktansvärda synd de lever i, genom att gå omkring med ett batteriur på armen, då de istället måste förstå frälsningen i mekaniska/automatiska verk gjorda på den tiden man kunde göra klockor

Och sen när blev det en synd med "batteriur"???


J
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Ja många finns det. Ytterst få är så intresserade av klockor att de går med i forum. Men på fejjan så är man bara ett knapptryck bort från en grupp. Härmed vill jag dock meddela att en lokal Cadillacägare nu avsagt sig bekantskapen med en 179 kronors klocka från 2015. Han insåg fördelen med en klocka som matchar bil och identitet mycket bättre. Certina ds från 1960 Missionen går framåt
Vad ska jag ha för klocka för att matcha tunnelbanan?
 

Vargunge1

Breitling
Handlar mycket hellre över KS än över facebook. Men går ändå med i gruppen om det är okej :D.
Du är så välkommen så. Jag ränner in å ut på båda sidorna, då jag tycker det är kul att läsa och skriva här...Inom kort kommer jag att lägga ut 2 nya fynd jag gjort. Fullständigt orörda 50-talare. Roamer och Certina Ds. Båda med datumruta. Kommer att plocka isär klockorna in på bara skinnet. Polera glasen, olja dem, kanske byta nån del om det behövs mm. På ingång är också en Hamilton Pan-Europ som jag kanske behåller själv.
 
Topp