• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksmärta, måste jag bli högerbärare?

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag höll igår på med lite ombyggnationer av element till renoveringen, och då jag svetsade nya muffar så bar det sig inte bättre än att en por "small till" mitt under gassvetsningen. Fick då in en liten loppa innanför armbandet på Monstret, och ett fint brännsår på köpet.

Nu gör del lite ont att ha klocka där, även på mjukt nato (slitet enligt natotråden). Högerbärande känns onaturligt, och jag har inget beater-fickur. Vad ska jag göra?

image.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Precis! Plåster och Ipren mot smärtan.
Det GÅR INTE att ha klockan på höger armen. Det bara är så!!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Monstret klarade sig - som vanligt - oskadat. Tro inte det finns något som rår på den klunsen. Har fått lite repor och dings och en och annan mindre loppa på sig, men är fortfarande ett strålande exempel på att kvalitet finns i alla prisklasser.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Variera! Det gör jag. Blodar lite hela tiden på handlederna pga träningen. Så väljer handled efter vilken det svider minst att bära den på.
image.jpg
 

Wemb

Cartier
Jag lyckades bryta armen denna sommar - 6 veckor i gips på vänsterarmen gjorde mig tvungen att bära klockan på höger.
Och så jävla farligt var det inte...
 
Topp