• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksnack 2012 Lookalike Contest!!!

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Några av de klockrelaterade grejor jag garvat mest åt under 2012 är RicRobs och Jobermans lookalike-bilder på Arnold och Marlon.

Jag utlyser härmed ”Klocksnack 2012 Lookalike Contest”!!!

Eftersom det tar tid att förbereda en bra bild så kan vi väl låta tävlingen rulla på till sista november???

Regler:
1. Hitta en bild av en ”känd” person, inte såå noga… men en bild helt enkelt…
2. Posera själv med en klocka och pose som liknar 1. (måste ju inte va exakt samma ref el ens fabrikat, likt är likt…).
3. Posta båda bilderna i denna tråd.
4. När tävlingstiden är ute röstar vi i en ”poll” fram vinnare.
5. Fina priser!

Två klara vinnarkandidater är ju redan publicerade och visas nedan!!!

Ok, ladies and gentlemen, give us your best shot!

Ricrob/Arnold med Seiko ”Arnold”
Slide2.jpg


Joberman/ Marlon Brando med 1675
Slide1.jpg


P.S. Ricrob o Jober, om det stör er att jag använder bilderna så tar jag bort dem.
 

Målarn

The Steak
Denna tråd kommer nog att bli riktigt rolig och följa :D!!
Skall själv försöka hitta nån som liknar mig så att jag kan oxå delta ;)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jag vill se någon köra en look-a-like på denna:

1.jpg


Den framlidne Gianni Agnelli, den enda mannen i världshistorien som kan bära en klocka PÅ manschetten. :mrgreen:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Fast det där är väl mer Applesekten som inte ens har öppen plattform, fanatiska följare och bråkar med halva världen..
 

David

Bödeln
Misstänker att zam.it byter ut inbäddade bilder mot nazi-Gates för att förhindra bandbreddsstöld. (Vilket bara funkar om bilden inte redan cachats, därför ser det rätt ut för Jakob.)

Går man direkt till bilden via zam.it/images/5746/1.jpg hamnar man rätt.
 

Ricrob

Patek
Det var väl ett j-a "vem är först med denna..", kom igen nu i stället och sätt fart, ge er in i leken och skapa! :p
 

ZQT

The Banker
2-Faktor

The Pell

Cartier
[/quote]
Njae.. Nu är jag ju inte domare men att klippa in fejset i en befintlig bild är väl inte vad som var tanken..?[/quote]

Jag förstod det, men i brist på birollsinnehavare, Panerai samt pistol så blev det en halvmesyr så länge. För att bli varm i kläderna liksom :)


"Ett olyckligt ögonblick kan vara i flera timmar"
Okänd
 
Topp