• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksnack + Moderskeppet Foto erbjudande! Samt nyheter och diskussion

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej på er.
Här kommer vi att presentera nyheter från Moderskeppet. Diskutera olika kurser.
Även prata foto rätt upp och ner.

Klocksnack har ett samarbete med Moderskeppet som ger oss 20% på medlemskapet!
Väl värt att testa!!



För er som inte riktigt vet vad Moderskeppet är så kommer en liten presentation här.

Moderskeppet har Sveriges största utbud av onlinekurser och e-böcker för digitala kreatörer. Över 20000 medlemmar lär sig från hundratals onlinekurser och e-böcker om foto, bildbehandling, design, video och digital marknadsföring. Allt är skapat med stor pedagogisk omtanke och erfarenhet.

Nyfiken? Så här funkar Moderskeppet
Så här fungerar Foto från Moderskeppet
Lär dig foto, bildbehandling och organisation från grunden. Få program och teknik förklarat. För alla med fotointresse, oavsett kamera.

Läs mer om Moderskeppet

I 20 år har vi gett kreativa världens bästa undervisning. Med över 700 kurser och 20000 medlemmar är vi Sveriges största utbildare i våra områden.


Börja redan idag med några gratiskurser https://moderskeppet.se/gratis/


Jag har själv läst ett antal kurser under sommaren. Vilket varmt kan rekommenderas!
Det finns något för alla nivåer, även kurser för fotografering med mobilkameran. Så bara för att du inte fastnat för att fotografera med en systemkamera så kan detta samarbete garanterat ge dig tips på hur du får betydligt bättre bilder.

Väl mött
RicVin
 
Senast ändrad:

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lite nyheter från Moderskeppet till att börja med.
För er som redan nappat på erbjudandet eller är medlemmar på Moderskeppet sedan tidigare.

2 nya medlemskurser om bildbehandling i Lightroom. Både moln och classic
2EA651EA-7A3F-42A2-8E53-F9A7DD467D7B.jpeg


Är du inte medlem än så kan du kika in här
Börja redan idag med några gratiskurser https://moderskeppet.se/gratis/
 
Senast ändrad:

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Hej på er. Grattis än en gång!!
@Bingoraalf
@TibbeTabb
@goldfinger
@papabear
@Blackpercy
Var i kontakt med Moderskeppet igår och ni ska nu ha tillgång till kursutbudet.
Det vore toppen om ni ville lägga lite kommentarer i denna tråd efter hand. Kanske tala om vilka kurser ni fastnat för och varför.

Kör hårt!!!

Stämmer bra! Varit in o kikat på utbudet och fastnade för foto & video. För fem månade4 sen fick jag en liten grabb och i samband med det köpte jag en systemkamera för att kunna ta lite bättre bilder på utflykter o sånt.

Jag har inte den blekaste aning hur jag manövrerar kameran, så jag kommer börja på basics med hur man använder en systemkamera 😛
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Stämmer bra! Varit in o kikat på utbudet och fastnade för foto & video. För fem månade4 sen fick jag en liten grabb och i samband med det köpte jag en systemkamera för att kunna ta lite bättre bilder på utflykter o sånt.

Jag har inte den blekaste aning hur jag manövrerar kameran, så jag kommer börja på basics med hur man använder en systemkamera 😛

Det var PRECIIIIIIS det jag började med också!!
Grattis till sonen! Idag kommer mitt första barnbarn hit. Också en grabb, han blev 4 månader häromdagen!! Lär bli några bilder på honom!!! :)
 

TibbeTabb

Panerai
2-Faktor
Nu inloggad på Moderskeppet och spanar utbud.

Köpte egen systemkamera i vårat efter ha lånat sambons titt som tätt.
Passade även på att köpa macro objekt då.
Så denna vinst kom väldigt lägligt.

Kommer helt klart börja med
Bli kompis med din systemkamera och kursen Fota i manuellt läge.
För att bredda grundkunskaperna.

Sen vidare till bildkomposition, naturfoto, vinterfoto och macro.

Detta kommer bli ett skojigt fotoår.

Frågan är bara om alla klockor kommer behållas hela året. Eller om man säljer av för att köpa mer fotoutrustning. 😅😅
 

TibbeTabb

Panerai
2-Faktor
Nu inloggad på Moderskeppet och spanar utbud.

Köpte egen systemkamera i vårat efter ha lånat sambons titt som tätt.
Passade även på att köpa macro objekt då.
Så denna vinst kom väldigt lägligt.

Kommer helt klart börja med
Bli kompis med din systemkamera och kursen Fota i manuellt läge.
För att bredda grundkunskaperna.

Sen vidare till bildkomposition, naturfoto, vinterfoto och macro.

Detta kommer bli ett skojigt fotoår.

Frågan är bara om alla klockor kommer behållas hela året. Eller om man säljer av för att köpa mer fotoutrustning. 😅😅

Tio minuter senare.....
13 kurser jag vill beta av i min lista....
Har att göra i höst och vinter... 😀
 
Senast ändrad:

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tio minuter senare.....
13 kurser jag vill veta av i min lista....
Har att göra i höst och vinter... 😀
Haha!! Förstår exakt!! Ett tips bara. Jag startade lite ”fel” när jag väl hade gått igenom de där praktiska kurserna om kamerafunktioner och fokus. Jag plöjde materialet och sen började jag försöka applicera det jag lärt mig. Inte helt lätt.
Tror det är bättre att skynda långsamt och testa under vägen. Tror det fastnar mer då. Jag fick liksom gå tillbaka flera gånger för att det helt enkelt blev ”för mycket” på en gång.
Kan ju iofs vara att jag har kasst läshuvud så testa vilket som passar bäst för dig.
 

TibbeTabb

Panerai
2-Faktor
Haha!! Förstår exakt!! Ett tips bara. Jag startade lite ”fel” när jag väl hade gått igenom de där praktiska kurserna om kamerafunktioner och fokus. Jag plöjde materialet och sen började jag försöka applicera det jag lärt mig. Inte helt lätt.
Tror det är bättre att skynda långsamt och testa under vägen. Tror det fastnar mer då. Jag fick liksom gå tillbaka flera gånger för att det helt enkelt blev ”för mycket” på en gång.
Kan ju iofs vara att jag har kasst läshuvud så testa vilket som passar bäst för dig.
Kommer att försöka köra lite kurser eftersom. Samtidigt vara ute med kameran och fota.
Vet med mig själv att jag lär in mig praktiskt lättare än teoretiskt.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej på Er!!
Då var det dags att lotta/tävla ut 3 st årsmedlemskap hos Moderskeppet Foto!!
Denna gång måste ni jobba liiite mer för priset än förra vändan. Jag vill att ni här i tråden postar en egen ”Höstbild” och även talar om vilken kurs ni kommer att kika på först om det blir du som vinner.
Bilden kan vara tagen med både kamera och mobilkamera. Ni har till Fredag kl 12:00 på er att posta era bidrag. Man får bara posta 1 bidrag.
Förhoppningsvis blir det ju fler än 3 bidrag totalt så efter fredag kl 12:00 kommer jag lotta fram 3 vinnare!!

Kör hårt!!
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Hej på Er!!
Då var det dags att lotta/tävla ut 3 st årsmedlemskap hos Moderskeppet Foto!!
Denna gång måste ni jobba liiite mer för priset än förra vändan. Jag vill att ni här i tråden postar en egen ”Höstbild” och även talar om vilken kurs ni kommer att kika på först om det blir du som vinner.
Bilden kan vara tagen med både kamera och mobilkamera. Ni har till Fredag kl 12:00 på er att posta era bidrag. Man får bara posta 1 bidrag.
Förhoppningsvis blir det ju fler än 3 bidrag totalt så efter fredag kl 12:00 kommer jag lotta fram 3 vinnare!!

Kör hårt!!
6E7EF5C1-339A-43A5-9E34-8C8E6090C0CA.jpeg

Härligt och kul initiativ igen!
Om jag vinner vill jag starta med "Photoshop för ipad" Från att ha varit hyfsat duktig på vanlig redigering på mac är ipad versionen som att börja på nytt med nya sätt att bygga lager, filter etc.
 
Senast ändrad:

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hallå snyggingar! Här kommer mitt bidrag med tema höstbild. Eftersom detta är ett klockforum var det ju lämpligt att ha med klockan på en gren ;)
Rönnbär tillhör hösten och blir därmed både för- och bakgrund.

Då det var en sån jäkla kort framförhållning på detta så tog jag det första som poppade upp i huvudet.
Den första kursen som jag ska delta i om jag vinner är lätt fokusstacking. Jag har varit sugen på det sen jag såg @botvidsson youtube videos om klockfotografering men inte tagit mig till skott!
DSC01201.png
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Äh va fan!! Det var ju ingen överväldigande uppslutning på denna tävling/utlottning. Vi gör så att jag slänger in ett extra årsmedlemskap!!
The winners are!!
@Nissestr
@Sicko
@JohnMonchard
@Deskdiversthlm

Kul att ni nappade och grattis till en ocean av kunskap och vetande i Moderskeppet!!

Det enda ni behöver göra är att skicka mig ett PM med en aktiv e-post adress. Sen kommer ni att få ett Mail med information från Moderskeppet. Sen är det bara att köra igång.
Vore tacksam om ni skriver några rader här då och då om era erfarenheter med kurserna ni kikar på.
Mvh
RicVin
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Äh va fan!! Det var ju ingen överväldigande uppslutning på denna tävling/utlottning. Vi gör så att jag slänger in ett extra årsmedlemskap!!
The winners are!!
@Nissestr
@Sicko
@JohnMonchard
@Deskdiversthlm

Kul att ni nappade och grattis till en ocean av kunskap och vetande i Moderskeppet!!

Det enda ni behöver göra är att skicka mig ett PM med en aktiv e-post adress. Sen kommer ni att få ett Mail med information från Moderskeppet. Sen är det bara att köra igång.
Vore tacksam om ni skriver några rader här då och då om era erfarenheter med kurserna ni kikar på.
Mvh
RicVin
Grymt stort tack! 🙏 Nu är helgen räddad :)
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Äh va fan!! Det var ju ingen överväldigande uppslutning på denna tävling/utlottning. Vi gör så att jag slänger in ett extra årsmedlemskap!!
The winners are!!
@Nissestr
@Sicko
@JohnMonchard
@Deskdiversthlm

Kul att ni nappade och grattis till en ocean av kunskap och vetande i Moderskeppet!!

Det enda ni behöver göra är att skicka mig ett PM med en aktiv e-post adress. Sen kommer ni att få ett Mail med information från Moderskeppet. Sen är det bara att köra igång.
Vore tacksam om ni skriver några rader här då och då om era erfarenheter med kurserna ni kikar på.
Mvh
RicVin
Kul grejj!

Ja, lite kort framförhållning, men det gör ju inte oss något ;)
Lovar att uppdatera tråden då och då allteftersom! <3
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om någon är ledsen över att man missat att vara med i ovan utlottning så kan jag glädja er med nedan…
Moderskeppet har just nu ett ”offer you can’t refuse…”
Fram till 15/11 kan man teckna ett medlemskap för Fotodelen för 99:- i månaden!!
Läs mer här!!

 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Äh va fan!! Det var ju ingen överväldigande uppslutning på denna tävling/utlottning. Vi gör så att jag slänger in ett extra årsmedlemskap!!
The winners are!!
@Nissestr
@Sicko
@JohnMonchard
@Deskdiversthlm

Kul att ni nappade och grattis till en ocean av kunskap och vetande i Moderskeppet!!

Det enda ni behöver göra är att skicka mig ett PM med en aktiv e-post adress. Sen kommer ni att få ett Mail med information från Moderskeppet. Sen är det bara att köra igång.
Vore tacksam om ni skriver några rader här då och då om era erfarenheter med kurserna ni kikar på.
Mvh
RicVin
Stort tack! Både för ordnandet av utlottningen och för vinsten! Sjukt bra roddat med förra och denna utlottningen @RicVin 🙏🏼
PM på G, sen blir det fan att bättra på skillsen!

Tack än en gång!
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Har haft riktigt dålig med tid att börja på kurserna. Det jag sett so far har varit kanon.

Nytt barn, nytt jobb, Husfix har hållit mig upptagen. Men i kommande veckor ser det ut att börja släppa så jag hoppas verkligen kunna utnyttja!
 
Topp