• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocksnack - nu mer mobilvänligt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ni är många som använder Tapatalk... Lite statistik:

Inlägg postade med Tapatalk: 12,207
Notiser utskickade med Tapatalk: 32,856

Det är en underbar app ...men ibland vill man kanske besöka sidan i en vanlig webbläsare. Nu är phpBB inte särskilt responsivt, och om jag ska göra nuvarande tema responsivt vill jag ha hemskt mycket betalt (Läs: Mycket jobb). ;)
Så, det finns en enklare lösning - ett dedikerat tema som trivs bra i mobilen.
Ska fungera direkt för alla med iPhone, ni Android-användare är lite jobbigare. Tror att jag fixat så att ni blir igenkända och skickade till mobilvänliga Klocksnack - men låt mig veta om så inte är fallet. Posta då vad ni har för mobil och version av Android här i tråden.

Lite screenshots:

OBS - För de som inte gillar optimering finns det en länk längst ner på förstasidan, den tar er till skrivbordsversionen av Klocksnack.

Bilagor

• bild 2.PNG
    bild 2.PNG
    38.9 KB · Visningar: 336
  • bild 3.PNG
    bild 3.PNG
    84.9 KB · Visningar: 340
  • bild 4.PNG
    bild 4.PNG
    32.5 KB · Visningar: 337
  • bild.PNG
    bild.PNG
    33.1 KB · Visningar: 296
Finns det fortfarande amatörer ( @spencer ) som inte använder tapatalk? :lol: :lol:

easy rider skrev:
Det har var ju dock jäkligt smidigt. Tycker tapatalk strular varje dag vid minst ett par tillfällen
Hur då? Ställde in kontot och sedan vyn "timeline" så har det bara fungerat sedan dess, 1:an och 2:an har fungerat lika bra båda två tycker jag men kör bara på tvåan sen den släpptes.
Kör iphone och ipad, kanske är lite sämre på android... som vanligt ;) :p
Det enda jag saknar är att kunna radera inlägg men det är ju tämligen sällan och då är det ju bara att trycka på "gå till webbläsare" för det.

Laggar vid uppdatering, ibland går det inte att posta etc.
Radera inlägg kan du ju göra via tapa. Under samma flik som modify.
Kör iPhone jag med, såklart!

max skrev:
Hur då? Ställde in kontot och sedan vyn "timeline" så har det bara fungerat sedan dess, 1:an och 2:an har fungerat lika bra båda två tycker jag men kör bara på tvåan sen den släpptes.

Timeline? Vart hittar du det?

easy rider skrev:
Laggar vid uppdatering, ibland går det inte att posta etc.
Radera inlägg kan du ju göra via tapa. Under samma flik som modify.
Kör iPhone jag med, såklart!
Mysko, det är inte så att du pm-hotat daviden och han spärrat dig tillfälligt? ;)

Var raderar man?
tapatalk_01.png

Rber skrev:
Timeline? Vart hittar du det?
Här, får man alla trådar i tidsordningen "senast postad i". Så slipper man hoppa som en guttaperkaboll mellan forumets avdelningar :)
tapatalk_02.png

Vi som har det sämre ställt kör ju inte med tapa2. Men radera har jag gjort flera gånger, men dock tror jag det bara går direkt efter att man postat, för nu när jag kollade fanns det inte.

Pm-hot sker bara mot skambudare!

Tapatalk kostar ju pengar! Pengar som jag hellre lägger på... ;)

Kör KS i Galaxy S3 så jag gör ett test när jag kommer hem i kväll!

Var tvungen att skapa en snygg ikon också när man bokmärker i iPhone. :)

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    98.8 KB · Visningar: 213
max skrev:
Spencer66 skrev:
TYCKER DET DÄR ÄR EN SKITTJÄNST OCH FORTSÄTTER MED VANLIGA LAYOUTEN!
Såja såja, nu skall farbror inte bli upprörd för att det kommer nymodigheter som farbror inte förstår sig på :D

Nej för att du inte ser folks bilder, titlar, bylines etc.. Forumet blir jävligt jävla fult och strerilt! Å vad är det för jävla mening med att har en header om den inte syns!!!

Som tur är finns det en valfrihet. På så sätt slipper man gnäll från den äldre generationen, som ogillar förändringar. ;)

daviden skrev:
Som tur är finns det en valfrihet. På så sätt slipper man gnäll från den äldre generationen, som ogillar förändringar. ;)

Ja det är ju ålderdomligt att loggor, bilder, banners och övrig information syns.. Varför överhuvud ha en diskussion om masters header om man inte kan se den?

Tror jag prövade där det tapatalk alla pratar om senast på Sthlm tapas.
Näh nog ser den vanliga versionen nog bra ut att köra på! Som en sann norrlänning förespråkar jag bakom strävan!

Re: Sv: Klocksnack - nu mer mobilvänligt

Kör med SGS3 och Chrome men får ej upp mobilvy; ser fullvyn. Nu kvittar det för mig för jag kör Tapatalk, men FYI @Daviden...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp