• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocksnack poddavsnitt #5, 2017

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
hkp15sweden100613020474mb1000.jpg

@Fliegerchronograph for president! Sjukt bra, bästa avsnittet hittills! Riktigt mysigt att få lite helikopterhistorier och dylikt.

Man inser att man själv är en fjant när @Fliegerchronograph påtalar att vissa digitala klockdisplayer inte är NVG-kompatibla. :D

Stort tack! @yonsson säger:
IMG_4186.jpg

giphy.gif

Tack @yonsson! Roligt att du och andra uppskattade min medverkan i KS-podden. Det var hedrande att bli tillfrågad om att vara med, särskilt som jag själv inte anser mig vara någon expert i sammanhanget. Det är för övrigt speciellt glädjande att just du gillade det hela, trots att jag dissade färgglada Breitlingklockor i podden.;)

För den som själv har möjlighet att medverka i KS-podden framöver kan jag avslöja att det gick fort och alls inte gjorde ont. Inget att tveka på med andra ord, oavsett bakgrund och erfarenhet. Jag tycker själv att avsnittet blev ok även om det finns mycket intressant och spännande som man inte kan berätta om av olika orsaker, också sådant som är klockrelaterat. Det får helt enkelt vänta till memoarerna. It's a dirty job but someone's got to do it...

Dörrskytt.jpg

Senast ändrad:
Första podden jag har lyssnat på, tack @Fliegerchronograph , @Denke och Nymans.
Intressant att höra om militärens helikoptrar och dina erfarenheter.
Lite i smyg så har jag någon förkärlek till militära klockor. Brukar mysa lite när jag tar på min gamla beater på khaki canvasstrap på landet och skjuter Nerf (skumskotts pistoler) med min 8 årige son. Nu blev jag sugen på en Dirty Dozen/WWW klocka. Ebay ska trålas idag.

Ett mycket bra avsnitt med Fliegerchronographs insats som föredömlig. I övrigt tycker jag att programledarna var lite dåligt förberedda (manus) och det blev stundtals lite fjantig stämning i studion. Gärna fler avsnitt om militära ur och Fliegerchronograph lyssnar jag gärna på igen. :)

Första podden jag har lyssnat på, tack @Fliegerchronograph , @Denke och Nymans.
Intressant att höra om militärens helikoptrar och dina erfarenheter.
Lite i smyg så har jag någon förkärlek till militära klockor. Brukar mysa lite när jag tar på min gamla beater på khaki canvasstrap på landet och skjuter Nerf (skumskotts pistoler) med min 8 årige son. Nu blev jag sugen på en Dirty Dozen/WWW klocka. Ebay ska trålas idag.

Nerfs är skoj! :)
16.JPG

Tillbaka
Topp