• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocksnack podden

Kloker

Basic
Jag lyssnar alltid på poddar i bilen på väg till och från jobbet och nu sent om sider har jag hittat Klocksnacks podd...

I avsnitten nämns massor av klockor som jag naturligtvis blir nyfiken på hur de ser ut. Men eftersom jag sitter i bilen kan jag inte simultangoogla.

Därför undrar jag om det vore möjligt att posta en lista i resp. avsnitts tråd här på forumet så att det blir lätt att kolla i efterhand?

Jag förstår om ni inte orkar göra detta för gamla avsnitt, men det kanske är intressant för fler än mig i de kommande avsnitten?

Tack för en bra podd!

Samma här! Har 45 min till jobbet och lyssnar på ljudböcker/poddar. Klocksnacks podd är mycket trevlig, även om de gärna får ta upp fler olika märken. ;)

De flesta klockor känner man ju igen, men när det droppar referenser hit och dit är det inte alltid lätt att hänga med. Jag skriver under på denna, posta gärna vilka klockor som nämns så kan man själv kolla upp de man är intresserad av.

Håller helt med! Egentligen har ambitionen varit att lägga upp en rejäl bildpost för varje avsnitt, men det har inte alltid hunnits med även om det gjorts vi några tillfällen.

Ganska snart kommer ett nytt avsnitt, då siktar vi på nystart med bildtrådarna! :)

Såg att klocksnack försvann från Acast i Onsdags, vet inte om ambitionen är att komma upp där igen, men det är jättesmidigt för lyssnaren när man lägger in bilder i Acast som visas undertiden man spelar podden.

Jag tog upp detta med Denke på 5årfesten, att det vore toppen med en bildtråd till podden, eller åtminstone en referenstråd. Han tyckte det var en bra ide så förhoppningsvis kommer det en sådan. Personligen vänta jag med att lyssna på podden tills jag sitter framför datorn och kan googla referenserna dom snackar om, blir ett klart mervärde för mig att samtidigt se klockorna som dom snackar om.

out
/i

Klocksnack-podden gjorde att min sambo blev klockintresserad. Jag bad henne lyssna på avsnittet där de talade om Rare jewelry.
Sambon tyckte att podden var så intressant att hon fortsatte med att lyssna på övriga avsnitt. Hon sa sedan att hon förstod mitt intresse och att hon har fått ett annat synsätt på klockor. Hon sa, och detta är helt sant "-jag ska stödja dig till att skaffa de klockor om du vill ha". Hon ångrade sig nästan genast när vi var och kollade på
Omega seamaster PloProf. Tills det att jag provade den på, då kom den undan med ett "-den såg inte hemsk ut som jag trodde".
Hon hittade tack vare podden även sitt eget intresse och ett par dagar senare så var vi ute för att köpa hennes första mekaniska klocka. Då man skulle kunna hävda att Oris inte är ett helt ovanligt märke i detta hushåll så skaffade hon så klart en Aquis Lady. Sambon har numer en "wish list" på olika klockor, samtidigt som hon letar och läser om för henne nya klockor. Så podden har verkligen gjort min tillvaro och mitt förhållande väldigt mycket roligare!

Och nej, tänk inte ens tanken.

Klocksnack-podden gjorde att min sambo blev klockintresserad. Jag bad henne lyssna på avsnittet där de talade om Rare jewelry.
Sambon tyckte att podden var så intressant att hon fortsatte med att lyssna på övriga avsnitt. Hon sa sedan att hon förstod mitt intresse och att hon har fått ett annat synsätt på klockor. Hon sa, och detta är helt sant "-jag ska stödja dig till att skaffa de klockor om du vill ha". Hon ångrade sig nästan genast när vi var och kollade på
Omega seamaster PloProf. Tills det att jag provade den på, då kom den undan med ett "-den såg inte hemsk ut som jag trodde".
Hon hittade tack vare podden även sitt eget intresse och ett par dagar senare så var vi ute för att köpa hennes första mekaniska klocka. Då man skulle kunna hävda att Oris inte är ett helt ovanligt märke i detta hushåll så skaffade hon så klart en Aquis Lady. Sambon har numer en "wish list" på olika klockor, samtidigt som hon letar och läser om för henne nya klockor. Så podden har verkligen gjort min tillvaro och mitt förhållande väldigt mycket roligare!

En sann ”keeper” ;)

Åhå! Bara att lyfta på hatten - har inte hittills lyckats få min hustru nämnvärt intresserad, trots idoga försök :D

Släpps till helgen! :)
IMG_2569.GIF

Ja börjar också bli en trafikfara då jag blir hemskt nyfiken på vilka klockor som nämns som jag inte känner till. Behöver inte ens bilder, skulle räcka med en lista i podbeskrivning. ☺

Fö kan jag tillägga att det var podden som fick mig hit. ☺

Var rädd om henne ... :D

Angående Watchout-intervjuerna... Jag förstår att Nymans vill få till lite PR från de olika märkena, men oj vad tröttsamt det kan bli *host*iwc*host*jlc*host* med för smörigt pr-snack.

Bäst var nog ALS, Chopard och Breguet. Sen så var det intressant att IWCs stora klockor inte är på grund av att det är dyrt och svårare att göra mindre urverk, utan deras 42+ klockor visar på DNAet från forna tiders fickur... "It's amazing"

Det skall bli skönt att komma tillbaka till de gamla gängorna där Denke och Federico munhuggs...

• Like
Reactions: PCB
Tillbaka
Topp