• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt Klocksnack släpper Pelicase!

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Hur förvarar du dina klockor? I ett KS pelicase så klart!


KS släpper med vår samarbetspartner Norrpack en KS version av klassiska Peli 1170.

Som en bonus får alla KS medlemmar 5% rabatt med koden KS5




0CB861AD-A468-40FB-A813-B91E07A5C494.jpeg
F013AAE5-CC08-4CCE-910D-1F26475D3218.jpeg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Riktigt snyggt och konkurrenskraftigt pris! Jag hade köpt en direkt om jag inte redan hade ett Peli case. 😊
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Varför enbart fem klockor? Har man lite tajtare mellan klockorna så kan man nog få plats med minst två till. :)
 

Robbanc76

Cartier
Varför enbart fem klockor? Har man lite tajtare mellan klockorna så kan man nog få plats med minst två till. :)
Reser du ofta med fler än 6 klockor?
Jag hade hellre viljat ha en mindre väska med tex två klockor så det är smidigt att knö ner den i resväskan.
Hemma är merparten av klockorna inlåsta.

Inte för att vara otacksam men 5% är nästan lite "pinsamt" att erbjuda. Då hade det varit bättre att sätta fullpris eller skriva att 5% (gärna mer) går till BCF. Men riktigt snygg var den och bra pris redan innan 5%! 👍🏼
Vi får rabatt trots att de har printat dit KS loggan. Fattar inte hur man kan klaga på det.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Reser du ofta med fler än 6 klockor?
Jag hade hellre viljat ha en mindre väska med tex två klockor så det är smidigt att knö ner den i resväskan.
Hemma är merparten av klockorna inlåsta.


Vi får rabatt trots att de har printat dit KS loggan. Fattar inte hur man kan klaga på det.
Jag sa bara att de lika gärna hade kunnat ta fullpris, det är ju ett bra pris från start. Att skänka 5% till BCF hade ju varit bättre annars. Att de printat dit loggan är roligt och snyggt men det blir också en bra reklam för företaget. =)
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Det jag undrar över är vad man har en sådan tuff låda till? Det är klart en overkill för hemförvaring och så himla osmidigt att resa med...
På resande for kan det ju även vara lite risky, givet att man inte packar ner den i en resväska eller liknande.

"Hej här kommer jag med något ömtåligt och dyrt i handen, välkommen att råna mig" 😄

Ingen diss mot produkten alltså för jag tycker att den var snygg!
 

evki

Audemars
2-Faktor
På resande for kan det ju även vara lite risky, givet att man inte packar ner den i en resväska eller liknande.

"Hej här kommer jag med något ömtåligt och dyrt i handen, välkommen att råna mig" 😄

Ingen diss mot produkten alltså för jag tycker att den var snygg!

Absolut. Pelicaset måste packas ner i en resväska där det ska ta onödigt mycket plats.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det jag undrar över är vad man har en sådan tuff låda till? Det är klart en overkill för hemförvaring och så himla osmidigt att resa med...

Har ställt undan mina fina trälådor och har så gott som samtliga klockor i Pelicase hemma. Perfekt när det ska ut och in i kassaskåpet, eller om man ska iväg till uris och ha i bilen m.m., m.m. Vill man ha klockorna framme på display är det naturligtvis inte det mest estetiska, men praktikaliteten är toppen.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Har ställt undan mina fina trälådor och har så gott som samtliga klockor i Pelicase hemma. Perfekt när det ska ut och in i kassaskåpet, eller om man ska iväg till uris och ha i bilen m.m., m.m. Vill man ha klockorna framme på display är det naturligtvis inte det mest estetiska, men praktikaliteten är toppen.

Ok. Det jag inte förstår är varför lådan måste vara okrossbar (och därav ful) för de ändamål du nämner. Men jag släpper detta - vill inte dissa produkten på något sätt.
 
Topp