• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksnack. Sveriges största klockforum?

P-A

Sir Spamalot
Beroende på vad man räknar. Men vi har fler trådar och inlägg än TTT. Medlemdantal vet jag inget om från TTT's sida.

Någon som har info om det? :)

skickat med telefonen.
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Klocksnack. Sveriges största klockforum?

medlemsantal TTT: 1164st

antal KS: 551st

så vi är färre medlemmar men mer aktivitet :)
 

Målarn

The Steak
Re: Klocksnack. Sveriges största klockforum?

P-A skrev:
medlemsantal TTT: 1164st

antal KS: 551st

så vi är färre medlemmar men mer aktivitet :)

Exakt!! Tänkte precis skriva det, mindre folk här men mycket mer aktivare gäng och skönare :lol:
 

Kson

Patek
2-Faktor
Re: Klocksnack. Sveriges största klockforum?

Klocksnack känns mycket "öppnare" och trevligare : )
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Re: Klocksnack. Sveriges största klockforum?

Kson skrev:
Klocksnack känns mycket "öppnare" och trevligare : )
Går aldrig in på det andra forumet längre. Inte ens lite nyfiken på vad de bråkar om där för tillfället. Lite festligt med tanke på hur mycket man hängde där tidigare under några år. Det är verkligen ett gott betyg på KS att det andra forumet känns ointressant
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Re: Klocksnack. Sveriges största klockforum?

Sen när är det en tävling? :)

Tycker bägge är trevliga.
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Re: Klocksnack. Sveriges största klockforum?

Jag tror alla här är samma "skrot och korn". Jag hänger på båda läger, utan TTT så hade inte KS funnits. Tony och Jocke från TTT ska behålla sin eloge.
 

Kson

Patek
2-Faktor
Re: Klocksnack. Sveriges största klockforum?

Läste TTT och Klocksnack men nu är det bara KS som gäller!
 
Re: Klocksnack. Sveriges största klockforum?

Jag tycker att layouten och stämningen är mycket bättre här än på TTT. Hänger numera nästan bara här, blir bara något enstaka inlägg på TTT.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Klocksnack. Sveriges största klockforum?

Jag menade inte att det är en tävling. Men det hade varit kul att kunna skriva att ks var sveriges största klockforum! :)

skickat med telefonen.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Re: Klocksnack. Sveriges största klockforum?

Aquaracer2 skrev:
Jo, kollar däremot köp & sälj.

Ja, är det något man saknar här på KS är det Jurgens säljannonser med sitt varierande innehåll. Sedan känns det lite tomt här emellan åt då varken Spencer eller Denke postar trådar med photoshoppade bilder i gråskala med någon färggrann klocka i blickfånget (läs: magic wand; hue & saturation 100000^56).
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: Klocksnack. Sveriges största klockforum?

Tycker att KS slår TTT relativt klart. Aktiviteten på TTT är ju värdelös så varför hänga där, sen är attityden där sådan att, iallafall jag, inte känner för att bidra med något skoj eftersom man ändå bara får höra negativt om det.
 

Kson

Patek
2-Faktor
Re: Klocksnack. Sveriges största klockforum?

Vi har ju Dubbe bara det gör ju Klocksnack blir mer attraktivt :mrgreen: Förutom det så finns det mer att "gotta" sig i då menar jag olika forums delar t.e.x. vintage delen m.m. Men alla gillar ju olika, jag är sjukt nöjd hur Klocksnack har blivit :) Tack!!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Re: Klocksnack. Sveriges största klockforum?

KS är klart det trevligare av dem, hänger uteslutande här :)
 
Re: Klocksnack. Sveriges största klockforum?

Om det är en tävling så har KS 75 medlemmar med minst 50 postningar och TTT 43 medlemmar med minst 50 postningar. Så 1-0 till KS :lol:
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Klocksnack. Sveriges största klockforum?

Men då kan vi iaf utnämna oss själva till "sveriges aktivaste klockforum" :)

skickat med telefonen.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Re: Klocksnack. Sveriges största klockforum?

Mer aktivitet här absolut, TTT känns mer seriöst och inte så mycket laj, men båda har din charm.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Re: Klocksnack. Sveriges största klockforum?

Angermanagement skrev:
CaptainOats skrev:
Mer aktivitet här absolut, TTT känns mer seriöst och inte så mycket laj, men båda har din charm.


Hur menar du nu?

Lite mer korrekt och tråkigt om man vill kalla det där, dock mer seriöst på något sätt.
Detta är lite mer inbördes beundran , gents club stilen.

Dock inte sagt att något är bättre än det andra, jag är för fri marknad och tror det ger många fler möjligheten att utöka sitt intresse för just klockor.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Re: Klocksnack. Sveriges största klockforum?

Det går bra nu! ;)
 

John R

Panerai
Re: Klocksnack. Sveriges största klockforum?

Helt klart mer rullians på trådarna på KS. Tycker det är grymt kul att detta stället
blivit så bra på så kort tid. Det känns mer socialt, inovativt och kreativt. De personerna
som stod för lite bus och skoj och kreativa postningar med glimten i ögat hänger
mestadels här på KS. De platserna står fortfarande till förfogande på
TTT och med tiden kommer det nog även ta fart där på den fronten.

Med tiden kommer nog båda forumen nischa sig mer och mer och vara ett
komplement till varandra för den törstige klockomanen!


Varför bara ha en brud när man kan ha två?!

/ John R
 

Ricrob

Patek
Re: Klocksnack. Sveriges största klockforum?

Har också släppt TTT helt i stort sett.. Lagom till nästa "jakt" kanske jag kommer kolla på k&s men just nu ligger det nere från mitt håll. Fick tips idag om en Ploprof tråd på TTT som jag var tvungen att kolla in men jag orkade inte ens bemöda mig att posta.. Jag vet inte vad det är..? Som att svara på ett "hur är läget- SMS" från ett ex man inte pallar med på ngt sätt..
 

axa

Omega
Re: Klocksnack. Sveriges största klockforum?

Jag tycker båda forum fortfarande är givande på sina sätt. Försöker att följa i båda forum lika mycket, men skulle vilja säga att för min del är det viss tyngdpunkt åt TTT.

Allvarlighetsgraden är väl högre på TTT och vad jag menar med det får ni tolka som ni vill. :)

Kul iallafall att det finns två större forum i Sverige.
 
Topp