• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksnackprylar för kommande GTGs?

Rivalen

Rolex
Blev inspirerad när jag såg KS banden.

En officiell Ks-mugg? För the/kaffe eller annan dryck. Jag spånar vidare - skall det vara en bild på t ex en 114060 och sedan KS loggan under? Eller människor som möts med klocka på handleden åsså Kslogga under?

Jag har gjort en sådan Toto mugg åt en kompis på jobbet via Vistaprint, med fullgott resultat och den verkar palla diskmaskinen också.

Jag tänker mig att någon kreativ begåvning skapar bilden i hög upplösning och vi som är intresserade kan få hem den via mail. Kanske någon provbeställer för att kolla kvalitén. Jag är nöjd hittills.

Säg att vi har ett GTG nånstans - då kan man ta upp beställning av deltagarna och sedan lägga en beställning på Vistaprint (bara dem som jag har prövat kan finnas andra) i god tid åsså leverans när man träffas. Det blir en liten extra krydda i ett GTG och man kan ha som princip att en tjuga per mugg skall in på BCF - borde väl kännas bra?

Jag köpte 2 sist - hemma för 223:- ihop inom 14 dagar ca. så med 20:- till BCF ca130:- nånting per mugg.

Kanske är jag helt fel på det? Mugg kanske inte är så kul. men Totofantasten som fick 2 för jag var osäker på krossrisken (men var perfekt packat) han ställde den ena i prisskåpet... och den andra går som kaffemugg på jobbet.

Sink or swim-ide?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Blev inspirerad när jag såg KS banden.

En officiell Ks-mugg? För the/kaffe eller annan dryck. Jag spånar vidare - skall det vara en bild på t ex en 114060 och sedan KS loggan under? Eller människor som möts med klocka på handleden åsså Kslogga under?

Jag har gjort en sådan Toto mugg åt en kompis på jobbet via Vistaprint, med fullgott resultat och den verkar palla diskmaskinen också.

Jag tänker mig att någon kreativ begåvning skapar bilden i hög upplösning och vi som är intresserade kan få hem den via mail. Kanske någon provbeställer för att kolla kvalitén. Jag är nöjd hittills.

Säg att vi har ett GTG nånstans - då kan man ta upp beställning av deltagarna och sedan lägga en beställning på Vistaprint (bara dem som jag har prövat kan finnas andra) i god tid åsså leverans när man träffas. Det blir en liten extra krydda i ett GTG och man kan ha som princip att en tjuga per mugg skall in på BCF - borde väl kännas bra?

Jag köpte 2 sist - hemma för 223:- ihop inom 14 dagar ca. så med 20:- till BCF ca130:- nånting per mugg.


Kanske är jag helt fel på det? Mugg kanske inte är så kul. men Totofantasten som fick 2 för jag var osäker på krossrisken (men var perfekt packat) han ställde den ena i prisskåpet... och den andra går som kaffemugg på jobbet.

Sink or swim-ide?

Iden är intressant men vi behåller gärna kontrollen över vår logga. Man kan självklart komma med förslag till oss och sedan tar vi fram de produkter vi tycker funkar.
 

Rivalen

Rolex
Iden är intressant men vi behåller gärna kontrollen över vår logga. Man kan självklart komma med förslag till oss och sedan tar vi fram de produkter vi tycker funkar.

Precis så jag menar med officiellt motiv. men sedan infinner sig logistikproblemen. Om vi är 7 pers i Västsverige som vill köpa till ett GTG då kan vi beställa via er och få lev till någon av oss i GtGn och sedan dela ut och ta betalt på GTGn. Mellanhanden betalar till nån av er vid beställning och ni sätter in på BCF? Jag tänkte att får man använda bilden så kan man bespara er arbete, en det avgör ju ni hur mkt ni vill vara involverade och hur enkelt det skulle bli att genomföra.

Det kanske faller för intresset kanske inte finns.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Precis så jag menar med officiellt motiv. men sedan infinner sig logistikproblemen. Om vi är 7 pers i Västsverige som vill köpa till ett GTG då kan vi beställa via er och få lev till någon av oss i GtGn och sedan dela ut och ta betalt på GTGn. Mellanhanden betalar till nån av er vid beställning och ni sätter in på BCF? Jag tänkte att får man använda bilden så kan man bespara er arbete, en det avgör ju ni hur mkt ni vill vara involverade och hur enkelt det skulle bli att genomföra.

Det kanske faller för intresset kanske inte finns.

Det kostar en hel del att drifta detta forum och bara en del kommer från sponsorer. Vi har därför valt att ha kontrollen över mercs då det är enda sättet för oss att få in medel där sponsorpengarna inte räcker. Idag har vi själva skjutit till men vi kan inte göra det för evigt.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det kostar en hel del att drifta detta forum och bara en del kommer från sponsorer. Vi har därför valt att ha kontrollen över mercs då det är enda sättet för oss att få in medel där sponsorpengarna inte räcker. Idag har vi själva skjutit till men vi kan inte göra det för evigt.

Jag kör hellre som VRF körde, deg rakt in på ett konto. Men om ni tycker detta är roligare så är det så klart ert beslut att ta, vilket ni även verkar ha gjort. Bara en reflektion, bli inte arg denke.
 

Rivalen

Rolex
Lite som Aurum, men kanske en kombo av en frivillig årsavgift och möjlighet att köpa Ks mugg eller andra prylar i grupp eller var och en för sig till förutbestämda priser? En pryl köper man inte ny varje år så det kanske blir mer för skoj och en frivillig årsavgift där man väljer om det skall synas att man är betalande eller inte är nog mer rätt väg att gå för att täcka kostnader långsiktigt. Ge oss ett Bg/Pg nummer så slänger många säkert in en slant så kan ni säga stopp när det räcker.

Så kan vi skoja med muggar och annat dessutom - om lust finnes.:cool:

Edit: Eller allra helst inte syns alls om man lagt pengar, så blir det inget vi/dom.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Lite som Aurum, men kanske en kombo av en frivillig årsavgift och möjlighet att köpa Ks mugg eller andra prylar i grupp eller var och en för sig till förutbestämda priser? En pryl köper man inte ny varje år så det kanske blir mer för skoj och en frivillig årsavgift där man väljer om det skall synas att man är betalande eller inte är nog mer rätt väg att gå för att täcka kostnader långsiktigt. Ge oss ett Bg/Pg nummer så slänger många säkert in en slant så kan ni säga stopp när det räcker.

Så kan vi skoja med muggar och annat dessutom - om lust finnes.:cool:

Vi har nu valt att göra på detta vis men tack för förslagen.
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Mugg hade varit kul! Helst bara loggan och klocksnack utskrivet, stilrent!
Annars ser jag möjlighet att göra en deal med någon läderfantast (ni vet nog vem jag har i åtanke) och fixa lite brandade produkter likt hodinkee gjort. En travelpouch för en klocka med ks loggan brännmärkt. Perfekt för gtgs! KS band där loggan är märkt antingen undersida eller till och med så bold som "klockan 6".
Alla gillar vi klockor och klockprylar, vi älskar även ks så jag tycker dessa skulle kunna gå hand i hand!

Edit: angående banden kanske det skulle funka att prata med tex cheepo63 och låta medlemmar betala 100kr extra för att få ks loggan på bandet. 50kr i ks kassan och 50 till bcf + cheepos pris för arbetet.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Fler sponsorer med väletablerade AD:s kan delvis minimera det ekonomiska problemet med att behöva skjuta till privata medel.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Vi vill också få ut lite merch, tro inget annat. Det har dock inte haft högsta prio, som också märkts. Vi kan väl ta och dra lite i det där efter välgörenhetsauktioner osv.?

Som Spencer66 skriver vill vi själv ha kontrollen på vad vi sätter KS-loggan på.
Bear with us ett tag till.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ska kanske förtydliga att den ekonomiska biten med forumet inte är något problem. Det finns vissa kostnader som till viss del täcks av bidrag från forumsponsorerna. Då KS inte är en kommersiell sida så vill vi minimera beroendet av annonsörer och istället fokusera på att de som sponsrar forumet gör det på ett sätt som kommer medlemmarna till gagn. Exempelvis genom att anordna event, bidra med give aways och priser till utlottningar eller tävlingar.

Gällande de aktuella nyckelbanden så blev ett gäng över sen årsfesten och är ofinansierade (en ren kostnad för oss personligen). Vi tyckte därför att det kunde vara en kul grej att sälja en del av dem då många som inte var på festen frågat efter dem.

Vi tyckte också att det kunde vara en kul grej att starta vår merchandise med samtidigt som vi kunde täcka produktionskostnaden, stärka krigskassan lite och flippa över lite mer pengar till BCF.

Vi har planer på mer merchandise som kommer att presenteras framöver. Det kommer dock vara av mer klockrelaterad karaktär, vara ännu mer limiterat och hålla grym kvalitet. Vilket också är en av anledningarna till att vi vill ha en lite mer strikt linje för hur logotypen används.

:)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Blev inspirerad när jag såg KS banden.

En officiell Ks-mugg? För the/kaffe eller annan dryck. Jag spånar vidare - skall det vara en bild på t ex en 114060 och sedan KS loggan under? Eller människor som möts med klocka på handleden åsså Kslogga under?

Jag har gjort en sådan Toto mugg åt en kompis på jobbet via Vistaprint, med fullgott resultat och den verkar palla diskmaskinen också.

Jag tänker mig att någon kreativ begåvning skapar bilden i hög upplösning och vi som är intresserade kan få hem den via mail. Kanske någon provbeställer för att kolla kvalitén. Jag är nöjd hittills.

Säg att vi har ett GTG nånstans - då kan man ta upp beställning av deltagarna och sedan lägga en beställning på Vistaprint (bara dem som jag har prövat kan finnas andra) i god tid åsså leverans när man träffas. Det blir en liten extra krydda i ett GTG och man kan ha som princip att en tjuga per mugg skall in på BCF - borde väl kännas bra?

Jag köpte 2 sist - hemma för 223:- ihop inom 14 dagar ca. så med 20:- till BCF ca130:- nånting per mugg.

Kanske är jag helt fel på det? Mugg kanske inte är så kul. men Totofantasten som fick 2 för jag var osäker på krossrisken (men var perfekt packat) han ställde den ena i prisskåpet... och den andra går som kaffemugg på jobbet.

Sink or swim-ide?

Jag gillar TOTO och kaffe :) Får man se ditt alster månne?
 

Carolin

Cartier
Ska kanske förtydliga att den ekonomiska biten med forumet inte är något problem. Det finns vissa kostnader som till viss del täcks av bidrag från forumsponsorerna. Då KS inte är en kommersiell sida så vill vi minimera beroendet av annonsörer och istället fokusera på att de som sponsrar forumet gör det på ett sätt som kommer medlemmarna till gagn. Exempelvis genom att anordna event, bidra med give aways och priser till utlottningar eller tävlingar.
Jag har aldrig tänkt i dessa banor. Förlåt. Det känns inte bra för mig om jag inte betalar vad som är nödvändigt för forumet. Jag roar och utbildar mig mer här än vad jag bidrar. Skulle hellre se ett konto eftersom jag inte vill ha ngt adresserat. Hur kan jag göra?
mvh Carolin
 

Rivalen

Rolex
Jag gillar TOTO och kaffe :) Får man se ditt alster månne?

Inget konstigt - bild lånad på nätet och personens namn inlagt lite diskret på slutbilden. Han var på Havsvallen och såg dom. Bilden mitt fram på en stor kaffekopp.

zFiEDVv.jpg
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Den största summan kommer behöva läggas på att skala upp servern, helst med tanke på hur aktivitetskurvan bland våra kära medlemmar ser ut.
Behövs ingen universitetsutbildning i matematik för att se åt vilket håll kurvan pekar.
7jHL5oS.png

Aktiva användare/dag. D.v.s. medlemmar som loggar in och skriver något.

Självklart ett angenämt problem. :)
 

Everglade

Omega
2-Faktor
Mitt företag säljer allt inom profilprylar, märkeskläder, arbetsskydd och en massa annat för att synas. Vår produktportfölj är enorm och vi kan sätta logo på i stort sett vad som helst. Tryck, brodyr, prägling, etsning mm.

KS (och naturligtvis andra) är välkomna att höra av sig om ni är i behov av något merchandise eller kläder framöver. Självklart ordnar vi något riktigt bra så att KS kan chippa in en slant till BCF!
 
Topp