• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skänkes Klocksnacks eviga ”pay-it-forward”-tråd

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
OBS! Vem som helst, får på helt eget initiativ, när som helst, lägga upp sina "giveaways" i denna tråd. Man behöver alltså inte ha tagit något först, så länge man försöker följa anvisningarna nedan...

Upplägget är som följer;

En person (nedan benämns givare) erbjuder att skänka minst en, men gärna flera separata saker. Gärna klockrelaterat, men inte nödvändigtvis, så länge det är något som någon annan medlem förmodligen skulle ha intresse av att få.

Någon annan (nedan benämns tagaren) skriver i tråden att hen tar en specifik sak, och PM:ar Givaren adressen, som hen vill ha det skickat till.

Givaren betalar då in 10 kr eller mer, till Klocksnacks insamling för Barncancerfonden http://www.barncancerfonden.se/16781/ , OCH står för ev. portot om inget annat nämnts... När insättningen är gjord och paketet på väg till Tagaren, meddelar Givaren det i denna tråd, samt även i BCF-tråden https://klocksnack.se/threads/klocksnacks-10-per-klocka-insamling-barncancerfonden.3211/#post-50419, för att på så sätt se till att den tråden aldrig faller i glömska.

Nu till själva haken... Tagaren får endast ta emot (tinga) något, om hen själv har minst en sak, för varje sak hen tar, att själv omedelbart (senast inom 24 h) lägga upp i tråden, och därmed själv bli en Givare.

Busenkelt! Nu kör vi! Pay it forward!

Jag börjar...

(BORTA!) Manuell Continental med dubbla sekundvisare (en schackrutig och en subsekund)?, kupat plexi, bidirectional bezel, på ett passande 20 mm bra gummi. Tickar på men behöver förmodligen lite översyn och kärlek.




(BORTA!) Fungerande superrare ;) quartzare "Stockholm waterfestival1994"


(BORTA!) Ett bra 20 mm Seikoliknande gummi


(BORTA!) Två quartzare som förmodligen bara behöver nya batterier


Först till kvarn gäller, och jag och pryttlarna finns i Spånga, om du har vägarna förbi.
 

P-A

Sir Spamalot
Jag erbjuder följande just nu:

1st fickur utan visare. Men glaset är ok iaf.

1st digitalare Wilson. Osäker på funktionen.

1st digitalare Casio Fish en time. Borde fungera med nytt batteri!

ru5emare.jpg
 

P-A

Sir Spamalot
Mer saker.

Slipsnål, guldplaterat silver. Upphittad på café opera gör några år sedan.
hyzytyvy.jpg


Ändrat då sakerna är bokade!
 

carlanton

Audemars
Mer saker. De kommer som de paket som presenteras nedan. Ser gärna att det är olika personer som tar paketen för att få spridning och fart på denna tråd! :)

Två okända klockor som ej fungerar.
Dessa får kombineras med annat önskat paket.
upenesa3.jpg

Dom fick du ju av mig, och jag tror att den undre fungerar! Saknar liten sekundvisare, men jag har för mig att den tickar på när man dragit upp den. Fast den kanske inte håller någon tid alls?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Dom fick du ju av mig, och jag tror att den undre fungerar! Saknar liten sekundvisare, men jag har för mig att den tickar på när man dragit upp den. Fast den kanske inte håller någon tid alls?
Där ser man! Fullt fungerande, och vem behöver sekundvisare egentligen? Kom och ta för er nu, var inte blyga!
 

Camo00

Patek
Min tur att ge bort lite prylar till förmån för cancerforskning... Kom igen nu - gratis paket och välgörenhet!! :)


Först ut: Ett crocopräglat kalvband från Cousins, med stålspänne och 18mm. Bara monterat för foton så i princip nytt...
20130608_102630_zps70fe2cf1.jpg




Sen en Olma Sport. En liten rackare på max 30mm som går ibland...

20130608_102730_zps2d6ecca3.jpg





Ta för Er! :)
 

Gregerus

Omega
OBS! Vem som helst, får på helt eget initiativ, när som helst, lägga upp sina "giveaways" i denna tråd. Man behöver alltså inte ha tagit något först, så länge man försöker följa anvisningarna nedan...

Upplägget är som följer;

En person (nedan benämns givare) erbjuder att skänka minst en, men gärna flera separata saker. Gärna klockrelaterat, men inte nödvändigtvis, så länge det är något som någon annan medlem förmodligen skulle ha intresse av att få.

Någon annan (nedan benämns tagaren) skriver i tråden att hen tar en specifik sak, och PM:ar Givaren adressen, som hen vill ha det skickat till.

Givaren betalar då in 10 kr eller mer, till Klocksnacks insamling för Barncancerfonden http://www.barncancerfonden.se/Gavo...ng/Insamlingar/Klocksnacks-10--per-klocka-in/, OCH står för ev. portot om inget annat nämnts... När insättningen är gjord och paketet på väg till Tagaren, meddelar Givaren det i denna tråd, samt även i BCF-tråden https://klocksnack.se/threads/klocksnacks-10-per-klocka-insamling-barncancerfonden.3211/#post-50419, för att på så sätt se till att den tråden aldrig faller i glömska.

Nu till själva haken... Tagaren får endast ta emot (tinga) något, om hen själv har minst en sak, för varje sak hen tar, att själv omedelbart (senast inom 24 h) lägga upp i tråden, och därmed själv bli en Givare.

Busenkelt! Nu kör vi! Pay it forward!

Jag börjar...

(BORTA!) Manuell Continental med dubbla sekundvisare (en schackrutig och en subsekund)?, kupat plexi, bidirectional bezel, på ett passande 20 mm bra gummi. Tickar på men behöver förmodligen lite översyn och kärlek.


Ett bra 20 mm Seikoliknande gummi


Först till kvarn gäller, och jag och pryttlarna finns i Spånga, om du har vägarna förbi.

Jag tar gärna gummit om det finns kvar. Återkommer inom kort med vad jag ger bort.
jag har tyvärr inte vägarna förbi Spånga, så om du har lust att skicka vore det kanon.
 

Gregerus

Omega
Jag erbjuder ett rött och blått nato 20mm. Det är obetydligt använt. Om du vill titta förbi i Visby så kan det följa med en egenbryggd öl annars så skickar jag det.
 

Mykeys

Cartier
Min tur att ge bort lite prylar till förmån för cancerforskning... Kom igen nu - gratis paket och välgörenhet!! :)


Först ut: Ett crocopräglat kalvband från Cousins, med stålspänne och 18mm. Bara monterat för foton så i princip nytt...
20130608_102630_zps70fe2cf1.jpg




Sen en Olma Sport. En liten rackare på max 30mm som går ibland...

20130608_102730_zps2d6ecca3.jpg





Ta för Er! :)

Jag tar gärna Crocot! PMar och lägger upp mitt bidrag ikväll!
 

Mykeys

Cartier
Min tur att ge bort lite prylar till förmån för cancerforskning... Kom igen nu - gratis paket och välgörenhet!! :)


Först ut: Ett crocopräglat kalvband från Cousins, med stålspänne och 18mm. Bara monterat för foton så i princip nytt...
20130608_102630_zps70fe2cf1.jpg




Sen en Olma Sport. En liten rackare på max 30mm som går ibland...

20130608_102730_zps2d6ecca3.jpg





Ta för Er! :)

Jag tar gärna Crocot! PMar och lägger upp mitt bidrag ikväll!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
EDIT: Nu blev det knasigt då jag egentligen bara skulle redigera ursprungsinlägget, men hursomhelst... så finns bara skruvmejselkitet kvar.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

maxmol

Panerai
Efter 2 år i en låda så behövde den bara ligga i en fönsterkarm i ett dygn för att fungera igen. Så en fullt fungerande Casio digital är "up for grabs".

dxYQwy1.jpg
 
Topp