• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockspan

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Sitter o snackar med en ny styrelsemedlem på flygplatsen när hans skjortärm åker upp lite. Jag säger - ööh, fin sea dweller du har där. Han säger att han köpt den hos en AD i helsingborg 1973 för 1150 kr. Jag säger - ööh, den säljer du väl till mig va. Han säger att han för ett halvår seda blivit erbjuden 20.000 brittiska pund för den. En double red, helt intakt original, bara bytt glas en gång och servat var sjätte år. 200 tusen spänn. Bra utveckling på den :D
image.jpg

Jag köpte den inte. Fick inte hellr, sonen ska ärva den, lycko fan.
Ursäkta ränderna i bilden...
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Härlig historia, önskar man hade en sådan historia att dra varje gång någon dreglar över min
Dubbel-röda som jag inte har. :banghead:
/j
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Länken är.väl inte original eller ser jag dåligt?
Klockan har uppenbarligen servats ett gäng gånger. Länk och bezelinlägg är bytt och den har polerats en del. Bezelen ser ut att ha fått sig ett par vändor för mycket då den nöstan ser slät ut. Cool klocka som är använd som den ska. :)

Är det ingen jätteovanlig modell så tror jag 20k GBP var ett bra bud. Ändå skoj att sånt här används och skickas vidare i familjen.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Klockan har uppenbarligen servats ett gäng gånger. Länk och bezelinlägg är bytt och den har polerats en del. Bezelen ser ut att ha fått sig ett par vändor för mycket då den nöstan ser slät ut. Cool klocka som är använd som den ska. :)

Är det ingen jätteovanlig modell så tror jag 20k GBP var ett bra bud. Ändå skoj att sånt här används och skickas vidare i familjen.
Mkt bra info. Den ska jag delge honom nästa gång, så tror han att jag kan nåt :). Men jag berättar givetvis att en expert kollat på den :p
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Kul!

Ska bli intressant att se om min Rolex Explorer 14270 är värd tjugotusen pund, när jag burit den i 41 år... :D

Knappt halvvägs dit... Och jag startade knappast med dryga elvahundra spänn... Runt femtontusen, tror jag.

Just på flygplatser kan man se en del kul, där det går att föreställa sig att klockan har varit med sedan ny. Har spottat en hel del sport-Rolexar på det sättet. Plus en och annan Patek...

A
 
Topp