• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockspaning - Guldisch

keroro

Rolex
2-Faktor
Vad är den första för någon?

Tycker annars Longines var fin. Är den pimpad av något kungahus från mellanöstern?
 

Brogren

Cartier
Beror på priset.

Är det smuts på den översta klockans urtavla eller är det mögel? Den får du i vilket fall öppna och rengöra tycker jag. Jag hade stört mig på fläckarna.

På Longines klockan är det väl Förenade arabemiraten som satt sitt spår?
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Den första var fin, den hade jag kört på!
Longinesen var inte heller helt fel, det är väl om man kan leva med symbolen på den. För rätt pris så visst.

Är det smuts på den översta klockans urtavla eller är det mögel? Den får du i vilket fall öppna och rengöra tycker jag. Jag hade stört mig på fläckarna.


Nejdå, lite smuts skadar aldrig. Då syns det bara att den har några år på nacken! :D
 

Brogren

Cartier
Fel av mig. Vapenskölden är mest lik Syriens men Syriens vapensköld har 3 stjärnor och huvudet på örnen är åt andra hållet. Fråga vilket land den tillhör.

Nejdå, lite smuts skadar aldrig. Då syns det bara att den har några år på nacken! :D


Bara det inte lossnar och kommer in i verket!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Fel av mig. Vapenskölden är mest lik Syriens men Syriens vapensköld har 3 stjärnor och huvudet på örnen är åt andra hållet. Fråga vilket land den tillhör.




Bara det inte lossnar och kommer in i verket!

Irak?

Ja den behövde nog en spabehandling eller två :)

Klämde även på en fin manuell JLC 18k från -56, med box, tag och cert. Han skulle ha 35k för den. Är det rimligt?
 

Brogren

Cartier
Irak?

Ja den behövde nog en spabehandling eller två :)

Klämde även på en fin manuell JLC 18k från -66, med box, tag och cert. Han skulle ha 35k för den. Är det rimligt?


Irak trodde jag vara var horisontella linjer på skölden. Tabbe av mig.

Det vet jag inte då det är papper och box du betalar för där. Här har du 18k ultra thin du kan haffa för nästan halva priset om du är ute efter en JLC. Mindre guld men mycket tuffare. Dock utan box och papper.
Eller kanske denna?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag skulle nog inte lägga mer än 7-8k på en gammal guld JLC herrur i hyfsat skick. B&P är ointressant för mig gällande en sådan klocka.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Chronometer Stockholm klockan skulle nog kunna bli riktigt trevlig efter lite kärlek.
Gillade Longinesen till en början, men ställer mig tvekande till den efter jag fick översättningen?! Kul med Saudi-tavlor etc, men en klocka från en galen diktator och massmördare... nja tror inte det! :( Skulle ju inte direkt vandra omkring med en klocka som hade hakkors och texten "furern över allt"
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Chronometer Stockholm klockan skulle nog kunna bli riktigt trevlig efter lite kärlek.
Gillade Longinesen till en början, men ställer mig tvekande till den efter jag fick översättningen?! Kul med Saudi-tavlor etc, men en klocka från en galen diktator och massmördare... nja tror inte det! :( Skulle ju inte direkt vandra omkring med en klocka som hade hakkors och texten "furern över allt"

Att du jämför hakkors med det Irakiska "coat of arms" är lite att ta i, symbolen är förknippas inte med Saddam utanför vårat insnöade Sverige. Texten är en annan femma.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Att du jämför hakkors med det Irakiska "coat of arms" är lite att ta i, symbolen är förknippas inte med Saddam utanför vårat insnöade Sverige. Texten är en annan femma.


Ok, sorry kanske var överdrivet... Men jag skulle ändå inte vilja ha en klocka som det stod "gift from the furer Adolf Hitler" (den skulle säkert vara snordyr).
Även om jag själv inte har någon koppling till Irak och massmorden, så tycker jag det är lite av en skymf mot de människorna som blev utsatta att bära en sådan klocka. Om du nu ändå väljer att bära en liknande klocka, var beredd att det finns de människor som kan ta illa upp och inte riktigt förstår en förklaring som "jag tyckte det var kul med en annorlunda klocka".

Jag förstår charmen med udda tavlor (jag själv gillar det med), men den här skulle jag nog passat... :)
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Ok, sorry kanske var överdrivet... Men jag skulle ändå inte vilja ha en klocka som det stod "gift from the furer Adolf Hitler" (den skulle säkert vara snordyr).
Även om jag själv inte har någon koppling till Irak och massmorden, så tycker jag det är lite av en skymf mot de människorna som blev utsatta att bära en sådan klocka. Om du nu ändå väljer att bära en liknande klocka, var beredd att det finns de människor som kan ta illa upp och inte riktigt förstår en förklaring som "jag tyckte det var kul med en annorlunda klocka".

Jag förstår charmen med udda tavlor (jag själv gillar det med), men den här skulle jag nog passat... :)

Jag förstår ditt tankesätt men håller faktiskt inte med! :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Kan du fixa en bild på logan? Vet du vilket år klockan är från?

Har ingen aning vilket år, men det borde väl gå att få en hum om då calibern är ETA 994 någonting. De vill inte gå ner i pris något, och det verkar som om de har dålig koll på priser och vill absolut ha 35 kr för JLCn, även då jag visade att den max kostar hälften :) De andra är också fast på 6 k för Longines, och 1200 kr för AB kronometer Stockholm. Det är ett familjeföretag, där sönerna driver en data-/ljudbutik vägg i vägg :) De bestämmer priserna :(






 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Har ingen aning vilket år, men det borde väl gå att få en hum om då calibern är ETA 994 någonting. De vill inte gå ner i pris något, och det verkar som om de har dålig koll på priser och vill absolut ha 35 kr för JLCn, även då jag visade att den max kostar hälften :) De andra är också fast på 6 k för Longines, och 1200 kr för AB kronometer Stockholm. Det är ett familjeföretag, där sönerna driver en data-/ljudbutik vägg i vägg :) De bestämmer priserna :(








Tack för infon. 6k är ju ganska saftigt? går att hitta billigare på ebay tex.
 
Topp