• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockspaning i Dubai

par

Patek
2-Faktor
Är på semester i Dubai och som vanligt när jag är på semester så låter min väldigt förstående fru mig spendera tid i klockbutiker. Är nästan förvånad över hur hon anpassat sig så hårt men jäkligt tacksam att hon förstår min hobby. Alla bilder är tagna med mobilen så kvallen varierar. Ska försöka ge lite kommentarer över vad jag testar.


Till en början, Hublot!!
Nu kommer inte jag ihåg vem som köpte den men jäkligt kul modell. Älskar den blå färger, bara gratulera igen. Blir spännande att se den även i grönt.
image.jpeg



För ett år sen testade jag en kronograf som är bland det bästa jag prövat i kronografväg. Lange 1815 flyback, var tvungen att testa igen. Okej 116500 är min nästa klocka men de är båda bra på så olika sätt.

1815 flyback, storleken, vikten, proportionerna mm. Så mycket som stämmer med den här modellen.
image.jpeg



Fortsätter med Lange Datograph i rosé. Grymt vacker tavla, lite tjockare men den bär helt okej.
image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


Den fanns även hemma i platina. Är den bättre då? Nopp, den blir så jävla tung att den känns obärbar. Men vacker klocka, solid....
image.jpeg



Split second är kanske min favorit komplikation. Jag tycker det är något som lockar med dubbla sekundvisare. Lange har ju tagit steget längre och gör världens enda(enligt säljaren) split second och split minute kronograf.
image.jpeg
image.jpeg



Vackra baksidor, men djupa verk:)


image.jpeg


image.jpeg


Om 15min kommer RM och en Väldigt ovanlig VC
 

par

Patek
2-Faktor
Förr hatade jag RM, tyckte det var något anskrämligt med dem som inte funkade. Jag tycker fortfarande de är groteska men det är också charmen. Hade lätt kunnat äga en rm.

Jag har däremot rätt dålig koll. @Aquaracer2 har mer pejl på modeller om ni har frågor:)

De två första är limiterade 100 respkt 50 st och har namnet från en F1 förare. Har glömt vilken...
image.jpeg


image.jpeg


Vitguld som har fått sig lite pvd, varför visa att det är guld liksom??!!
Säkert limiterad eller nått...

image.jpeg



Skulle jag köpa en själv däremot hade det varit den enkla "instegsmodellen" i titanium. Tycker den är klart snyggast, bäst storlek och bäst pris(600k) som inte känns helt orimligt. Den fanns däremot bara hemma med diamanter.

image.jpeg
image.jpeg



Butiken hade totalt 15 Rm hemma, testade inte alla:)

image.jpeg
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Förr hatade jag RM, tyckte det var något anskrämligt med dem som inte funkade. Jag tycker fortfarande de är groteska men det är också charmen. Hade lätt kunnat äga en rm.

Jag har däremot rätt dålig koll. @Aquaracer2 har mer pejl på modeller om ni har frågor:)

De två första är limiterade 100 respkt 50 st och har namnet från en F1 förare. Har glömt vilken...
image.jpeg


image.jpeg


Vitguld som har fått sig lite pvd, varför visa att det är guld liksom??!!
Säkert limiterad eller nått...

image.jpeg



Skulle jag köpa en själv däremot hade det varit den enkla "instegsmodellen" i titanium. Tycker den är klart snyggast, bäst storlek och bäst pris(600k) som inte känns helt orimligt. Den fanns däremot bara hemma med diamanter.

image.jpeg
image.jpeg



Butiken hade totalt 15 Rm hemma, testade inte alla:)

image.jpeg

Felipe Massa
 
  • Like
Reactions: par

Simpatico

Rolex
Sjuka klockor å andra sidan e ju Dubai rätt av skalan på sina ställen också.
Tack för att du delar med dig.
 
  • Like
Reactions: par
Okej, sjukast idag var helt klart den här Vacheron för cirka 2.7 milj. Platina och torb. graverad till oändlighet. 14 dagars power reserv...

Graveringen gör den däremot extremt svårfotad

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Riktigt kul inlägg! :) jag har definift fått en ny drömklocka, lange & söhne datograph rosé med den mörka tavlan. Tror aldrig jag sett nått så vackert!
 
  • Like
Reactions: par
Topp