• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockspaning igen, AP RO Chrono 41mm vs VC OS Chrono 42mm...

Ping Niklas du har ju både 15400 och chronon, hur upplever du skillnaderna, hittade denna bild från dig och (kanske är vinkeln) men tycker att helt klart den med ljus tavla ser större ut kanske är pga färgen på tavlan eller att den upplevs större iom att det blir 'mycket tavla'...

dscn9247-jpg.90729
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Ping Niklas du har ju både 15400 och chronon, hur upplever du skillnaderna, hittade denna bild från dig och (kanske är vinkeln) men tycker att helt klart den med ljus tavla ser större ut kanske är pga färgen på tavlan eller att den upplevs större iom att det blir 'mycket tavla'...

dscn9247-jpg.90729

Nja. IRL så upplevs RO 15400 som något mindre. ROC har lite större tavla men framför allt så är RO tunnare och mer slimmad och elegant.
Allt är tunnare på RO 15400 jämfört med ROC 26320. Baklock, boett och även "bezel" ser tunnare ut.
Min RO använder jag som dressare vilket jag inte gör med ROC.

Men det är möjligt att det är som du säger. RO har mycket tavla vilket kanske uppfattas som att den är större?
Hur som, båda är väldigt eleganta och har finish i den absoluta toppen :)
DSCN9277.JPG

DSCN9282.JPG
 
Nja. IRL så upplevs RO 15400 som något mindre. ROC har lite större tavla men framför allt så är RO tunnare och mer slimmad och elegant.
Allt är tunnare på RO 15400 jämfört med ROC 26320. Baklock, boett och även "bezel" ser tunnare ut.
Min RO använder jag som dressare vilket jag inte gör med ROC.

Men det är möjligt att det är som du säger. RO har mycket tavla vilket kanske uppfattas som att den är större?
Hur som, båda är väldigt eleganta och har finish i den absoluta toppen :)
DSCN9277.JPG

DSCN9282.JPG

Tack för infon, nu upp med en bild på hela klocklådan.... :cool:
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Nja. IRL så upplevs RO 15400 som något mindre. ROC har lite större tavla men framför allt så är RO tunnare och mer slimmad och elegant.
Allt är tunnare på RO 15400 jämfört med ROC 26320. Baklock, boett och även "bezel" ser tunnare ut.
Min RO använder jag som dressare vilket jag inte gör med ROC.

Men det är möjligt att det är som du säger. RO har mycket tavla vilket kanske uppfattas som att den är större?
Hur som, båda är väldigt eleganta och har finish i den absoluta toppen :)
DSCN9277.JPG

DSCN9282.JPG


Nu blev jag så jävla sugen så att jag snart ringer min hovleverantör :greedy:
 

Andreas777

Cartier
VC skapar ett galet ha begär... På länk i stål eller på läder i guld. Har lärt mig gilla de olika subdailsen.

Hoppas att tomten har sett hur snäll jag varit i år!
 
Topp