• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockspaning igen - Fullträff från Tag Heuer...

...idag så spanade jag lite på en Baselnyhet från Tag Heuer hos Erikson Urhandel...

En 'Heuer' Carrera, 39mm, riktigt riktigt snygg, blått racingband med viklås, underbar tavla med lite färgstänk...

Priset ca 26-27k

Satt riktigt bra...

487D8429-F7B6-4C50-B1CF-328477ADEA6F_zpsancfayei.jpg


6BD8EC3B-6958-4505-84C5-D978697EDB6D_zpskgndock5.jpg




D59BDC05-2325-4875-9748-6E5DD4875771_zpsxy5gwnko.jpg
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Att de använder gamla Heuer-loggan, och skippar Tag ö h t. Är det för att de fattat att klocknördar gillar Heuer men är svalt inställda till Tag?
Eller är det vi och dem inom Tag Heuer?

F ö ser det ut som något Zenith hade tillverkat.
 
Att de använder gamla Heuer-loggan, och skippar Tag ö h t. Är det för att de fattat att klocknördar gillar Heuer men är svalt inställda till Tag?
Eller är det vi och dem inom Tag Heuer?

F ö ser det ut som något Zenith hade tillverkat.

De har börjat fatta att det var bättre förr

TH har tidigare till och från kört med endast Heuerloggan (på nyreleaser av Monza, Monaco osv) men tror det oftast gällt limiterade varianter och den här är vad jag förstod inte limiterad...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja det känns lite b, skall det vara Heuer skall det vara vintage!
Tycker det är smart. Ingen vill ha TAG på tavlan. Tycker de är på rätt spår men inte lyckas full ut. Tycker det är fjantigt att de skriver calibre 18 och telemeter på tavlan. Graderingen på tachymetern tycker jag också mest är märklig, men det kanske bara är för att jag inte hajar syftet.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Är inte så inne på TH, men dessa var faktiskt helt ok. TH har ju rätt dålig andrahandsvärde, så ja, kanske klipper en beggad, när den ligger på KS :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tycker det är smart. Ingen vill ha TAG på tavlan. Tycker de är på rätt spår men inte lyckas full ut. Tycker det är fjantigt att de skriver calibre 18 och telemeter på tavlan. Graderingen på tachymetern tycker jag också mest är märklig, men det kanske bara är för att jag inte hajar syftet.

Nja, tittar du på deras största marknad USA så tror jag nog Tag smäller högre.
 
Ett fall framåt helt klart. Gillar den, kanske inte nog för att köpa en, men helt ok. Chronon är strået vassare utseendemässigt.
 
Topp